تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر : 33346

افتتاحیه اسنوکر قهرمانی آسیا در مزار شهدا/ سجادی: اتفاقات اتومبیلرانی سازمان یافته نبود

افتتاحیه اسنوکر قهرمانی آسیا در مزار شهدا/ سجادی: اتفاقات اتومبیلرانی سازمان یافته نبود

به گزارش ایسنا،  مراسم افتتاحیه مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در مزار شهدای گمنام وزارت ورزش و جوانان با حضور سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. ورزشکاران ۲۰ کشور آسیایی شرکت کننده در اسنوکر قهرمانی آسیا پیش از حضور در سالن برگزاری مسابقات و افتتاح رقابت ها، در وزارت ورزش و جوان حضور پیدا کرده

به گزارش ایسنا،  مراسم افتتاحیه مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در مزار شهدای گمنام وزارت ورزش و جوانان با حضور سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. ورزشکاران ۲۰ کشور آسیایی شرکت کننده در اسنوکر قهرمانی آسیا پیش از حضور در سالن برگزاری مسابقات و افتتاح رقابت ها، در وزارت ورزش و جوان حضور پیدا کرده و یاد شهدای کشورمان را گرامی داشتند.
سجادی در حاشیه افتتاحیه مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در جمع خبرنگاران درخصوص مراسم غبارروبی گلزار شهدای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: این حرکت ارزشی و فرهنگی فدراسیون بولینگ و بیلیارد حائز اهمیت است. با حضور این دو شهید بزرگوار، این قسمت از وزارت ورزش و جوانان، میعادگاهی برای فدراسیون‌های ورزشی، قبل و بعد از اعزام‌شان و کسب موفقیت‌شان شده است. وی افزود: ورزشکاران با عشق و علاقه حضور پیدا می‌کنند و با آرمان‌های انقلاب و راه شهدا تجدید میثاق می‌کنند. این‌گونه حرکت‌ها بسیار حائز اهمیت است. همه جای دنیا، سربازان و ایثارگران هر کشوری، مورد محبت قرار می‌گیرند. کسانی که برای وطن خود،‌ جان خود را فدا کردند، همیشه مورد محبت قرار دارند.
او ادامه داد: اینجا هم که شهدای گمنام ما حضور دارند، معتقد هستیم گمنام نیستند و بسیار پرآوازه هستند و در دل ما حک شدند. ما دو شهید هم در مجموعه ورزشی انقلاب داریم. من از فدراسیون بولینگ و بیلیارد و از آقای اسکندری تشکر می‌کنم. این فدراسیون میزبان مسابقات قهرمانی اسنوکر آسیا است و مسئولان و مهمانانی نیز در این برنامه حضور دارند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حضور شهدای گمنام در وزارتخانه نویدبخش است و امیدوارم راهی را بنیان بگذارند که برای ورزش کشور به عنوان یک اتفاق ارزشی بماند و درسی برای جوانان باشد که این کشور، نظام، انقلاب و وضعیت فعلی کشور به راحتی به دست نیامده و راه پرفراز و نشیبی داشته است. ان‌شاءالله که قدردان و امانت‌دار باشیم.
وی گفت: رویکرد ما میزبانی از رویدادهای ورزشی و کلاس‌های آموزشی و تعاملات بین‌المللی است و امیدوارم که این اتفاقات راه را باز کند و ظرفیت ارزشمند علمی ورزشی کشور، پذیرای مهمانان بیشتر خارجی در ورزش کشور باشد.
او درباره حضور ورزشکاران اسنوکر کشورهای دیگر و جانشین رئیس کنفدراسیون بیلیارد آسیا بر مزار شهدای گمنام گفت: فکر می‌کنم این اتفاق یادآوری تاریخ ارزشمند انقلاب اسلامی ما است که برای مهمانان خارجی ما هم حائز اهمیت است. وقتی مهمانان خارجی متوجه می‌شوند که چقدر ما احترام می‌گذاریم و جایگاه این عزیزان در دل ما حک شده است، اثر خوبی دارد و امیدوارم در مدتی که مهمانان عزیزمان، در ایران هستند، اوقات خوشی را سپری کنند. در حال حاضر مسابقات قهرمانی اسنوکر آسیا در پیش است. همچنین یک سمینار بین‌المللی و چند نشست بین‌المللی دیگر هم فدراسیون برنامه‌ریزی کرده است.
دکتر سجادی گفت: امیدوارم با این آغاز، یک خاطره خوبی در ذهن مهمانان ما بماند که تا بدانند جمهوری اسلامی ایران با چه بهایی به دست آمده است. این نظام، صحبت و سخن، پیام و نگاهش چگونه است و به این نگاه ارزشی بیشتر پی ببرند.
وزیر ورزش و جوانان درخصوص ناهنجاری‌هایی که در پیست اتومبیلرانی به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: روز جمعه این اتفاق رخ داد و روز شنبه، گزارش این ماجرا به دست من رسید و دستور رسیدگی‌اش صادر شده است. حراست وزارت ورزش در این زمینه فعال شده است.
وی افزود: ما توسعه ورزش را خیلی دوست داریم اما نه به هر قیمتی. ورزش همگانی و شاد کردن دل مردم بسیار خوب است ولی صحنه‌هایی که دیدیم و گزارشی که به دست ما رسید، خودجوش و غیرسازمان‌یافته، افرادی از سیستم‌های صوتی ماشین‌های خود استفاده کرده و آلودگی صوتی ایجاد کرده بودند.
او در پاسخ به این سوال که چگونه 16 هزار بلیت برای این رویداد به فروش رسیده بود، گفت: همه این‌ها دارد رسیدگی می‌شود. از این شلوغی سوء‌استفاده شده و ضد ورزش عمل کردند. جایگاه ورزش این نوع اتفاقات نیست. در ورزش باید حرمت‌ها و ارزش‌ها مد نظرمان باشد و رعایت اخلاق ورزشی را داشته باشیم و سعی کنیم همه هم‌میهنان راحت و ایمن بیایند و به آن‌ها خوش بگذرد و خاطرات خوبی داشته باشند و این خاطرات تکرار شوند.
وی افزود: از روزی که این گزارش به دست ما رسید، فعال شدیم و اقدامات خوبی صورت گرفته است. با فدراسیون جلسه گذاشته شده است و توضیحات را دریافت کردند. معاونت قهرمانی و حراست وزارت ورزش و جوانان فعال است و ان‌شاءالله نتیجه اقدامات نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
دکتر سجادی بیان داشت: امیدواریم برخی‌ها از شلوغی جمعیت سوء‌استفاده نکنند چون این کار سازمان‌یافته نبوده است و برخی‌ها سوء‌استفاده کردند. امیدواریم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم و به همه هم‌میهنان احترام بگذاریم و ارزش‌های مشترک و قوانین را رعایت کنند.

دیدار وزیر ورزش سریلانکا با سجادی

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، روشان دانا سینگه وزیر ورزش سریلانکا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دو طرف درخصوص همکاری‌های مشترک در حوزه ورزش و جوانان صحبت کردند و اینکه اردوهای مشترک بین رشته‌های مختلف در کشورهای ایران و سریلانکا برگزار شود.
در این دیدار کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارتی و محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.