تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
کد خبر : 18845

اعلام جزییات تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری

اعلام جزییات تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری

مسعود خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با ایسنا درباره تقاضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری، اظهار کرد: برخی موارد ابهام برانگیز برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در این زمینه پاسخگو هستیم و استقبال می کنیم

مسعود خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با ایسنا درباره تقاضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری، اظهار کرد: برخی موارد ابهام برانگیز برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در این زمینه پاسخگو هستیم و استقبال می کنیم و موارد خیلی مهمی نیست.

وی در خصوص نحوه و علت کلید خوردن تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری، بیان کرد: چند سوال از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده که در خدمت آن ها هستیم و در این رابطه که چگونه مسئله چگونه کلید خورده باید بگویم اطلاعی ندارم اما حق قانونی نمایندگان مجلس است که سوال بپرسند و حق قانونی ما پاسخ دادن است.

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: به طور مثال نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرده‌اند که فدراسیون سوارکاری نظارتی بر هیات های استانی ندارد اما باید بگویم ما آیین نامه داریم و بر اساس آن نظارت می‌کنیم.

وی با اشاره به دیگر پرسش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: می گویند میکروچیپ گذاشتن اسب ها وظیفه فدارسیون سوارکاری نیست؛ پاسخ ما این است که در این زمینه رای دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، توافق با وزارت جهاد کشاورزی و دستور معاون رییس جمهور وجود دارد.

خلیلی با اشاره به اینکه دیگر مسئله مورد پرسش نمایندگان تبعیض در به کارگیری مدیران از سوی فدراسیون سوارکاری بوده است، عنوان کرد: باید بگویم این مسئله انتخاباتی است و در اختیار بنده نیست، یک نفر به عنوان کاندیدا برای هیات استانی اقدام می کند و بنده در این زمینه چه تبعیضی می توانم قائل شوم؟ باید جلسه برگزار شود و رای گیری کنند و ما نمی توانیم تبعیضی در این راستا قائل شویم چرا که چند نفر کاندیدا و تایید صلاحیت می شوند و در مجمع رای می آورند و نمی دانم این چه تبعیضی است؟ اگر اینگونه باشد مجمع فدراسیون ها، کمیته ملی المپیک و همه جا تبعیض است!

وی بیان کرد: دیگر مسئله مورد نظر نمایندگان است که می گویند دوپینگ را به آزمایشگاه های داخلی بسپرید. توضیح ما این است که چند سال قبل چنین اقدامی را انجام دادیم و مالکان و اسب داران تجمع و اعتراض کردند که مقوله دویپنگ به آزمایشگاه های داخلی سپرده نشود و اعلام کردند دقت آزمایشگاه های داخلی در تشخیص برخی داروها کم است.

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: زمانی که نمونه دوم را به آزمایشگاه های معتبر خارجی ارسال می کردیم نتایج جدیدی به دست می آمد و همه چیز به هم می ریخت. از اینکه مقوله دوپینگ به آزمایشگاه های داخلی سپرده شود استقبال می کنیم اما امکانات و تجهیزات لازم هنوز در کشور وجود ندارد و تا جایی که اطلاع داریم نمونه های دوپینگ ورزشکاران کشور نیز به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال می شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا وزارت ورزش و جوانان در مخالفت با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در روز شنبه ۲۱ خرداد، اعلام کرده بود که مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان درخواست داشته که به دلیل موضوع تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری و بررسی برخی از شائبه‌ها زمان برگزاری انتخابات به تعویق بیفتد. به گفته پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش، سجادی نیز طی نامه‌ای به فدراسیون خواستار تغییر زمان انتخابات شده، اما علیرغم مخالفت رسمی وزارت ورزش، این انتخابات برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.