تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 43282

اسماعیلی: نقاط ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۳ از نقاط قوت آن بیشتر است

اسماعیلی: نقاط ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۳ از  نقاط قوت آن بیشتر است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ولی اسماعیلی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، در مخالفت با کلیات لایحه بودجه تاکید کرد: مالیات در سال ۱۴۰۲، ۷۵۰ همت بوده و در سال ۱۴۰۳، ۱۱۱۲ همت خواهد بود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ولی اسماعیلی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، در مخالفت با کلیات لایحه بودجه تاکید کرد: مالیات در سال ۱۴۰۲، ۷۵۰ همت بوده و در سال ۱۴۰۳، ۱۱۱۲ همت خواهد بود که معنای آن فشار بر مردم است مگر اینکه دولت اصرار ویژه‌ای بر مودیان جدید داشته باشد.
نماینده مردم گرمی افزود: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که درآمد آن ۶۰ همت است بی شک تورم را افزایش خواهد داد. از سوی دیگر در حوزه عمرانی منابع مربوطه در سال ۱۴۰۲، ۳۷۵ همت بوده و در سال آینده هم ۳۵۷ همت در لایحه دولت پیش‌بینی شده است؛ بنابراین در  سال آینده با توجه به رشد اخیری که در مصالح و دستمزدها داشتیم، شاهد رشدی در حوزه عمرانی نخواهیم بود.
این نماینده مجلس عنوان کرد: بر اساس قانونی که در برنامه هفتم هم تنفیذ شد، قرار بود مستمری نهادهای حمایتی ۲۰ درصد حداقل حقوق‌ها باشد در صورتی که در لایحه دولت ۷۶۰ همت برای این موضوع تعیین شده و درصد مستمری نهادهای حمایتی مشخص نیست. همچنین در زمینه حقوق با توجه به تورم ۴۵ درصدی، افزایش ۱۸ و ۲۰ درصدی منطقی نیست.
اسماعیلی در پایان تاکید کرد: نقاط ضعف لایحه از نقاط قوت آن بیشتر است. پیشنهاد من این است که با توجه به اینکه درباره منابع و مصارف در لایحه دولت شفاف سازی نشده است، این لایحه به دولت باز گردد تا اصلاح شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.