تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 41803

اخبار سیاسی ۲۴ آبان؛ وضعیت بودجه۱۴۰۳ در دولت/واکنش وزیر دفاع به مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی

اخبار سیاسی ۲۴ آبان؛ وضعیت بودجه۱۴۰۳ در دولت/واکنش وزیر دفاع به مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی،‌ مرحوم علامه را پدیده‌ای کم نظیر در حوزه‌های علمیه در قرن‌های اخیر خواندند و گفتند: یکی از کارهای مهم آیت‌الله سید محمد حسین طباطبایی در بحبوحه تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه، جهاد فکری و تشکیل

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی،‌ مرحوم علامه را پدیده‌ای کم نظیر در حوزه‌های علمیه در قرن‌های اخیر خواندند و گفتند: یکی از کارهای مهم آیت‌الله سید محمد حسین طباطبایی در بحبوحه تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه، جهاد فکری و تشکیل یک پایگاه فکری مستحکم و با آرایش تهاجمی بود، کاری که امروز به آن نیاز داریم.
لازم به ذکر است که متن بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار که در تاریخ چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری همایش در قم منتشر شد.
امروز همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تالار وحدت گفت: متاسفانه بعضا از ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگی به درستی استفاده نمی‌شود بلکه ما باید ابتدا به سمت استفاده از ظرفیت‌های موجود گام برداشته و سپس برای به دست آوردن نداشته‌هایمان تلاش کنیم.
به همین مناسبت رئیس جمهور در پیامی با تاکید بر ضرروت تبدیل فضیلت کتابخوانی به یک پویش فراگیر و ملی، ‌رشد بیش از ۱۰ برابری تعداد کتابخانه‌های عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار تجهیز فضای کتابخانه‏‌ها را زمینه‌ساز ارائه خدمات متنوع کتاب‌محور به گروه‌های مختلف اجتماعی در کشور دانست و از مسئولان امر خواست در ادامه این مسیر، برای بهبود خدمات با نگاه به تنوع فرهنگی کشور و نیازهای مردم همچنان به تلاش‏های خود ادامه دهند.
سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت  هم به رشد ۱۱ درصدی چاپ و ۵۷ درصدی فروش کتاب در دولت مردمی اشاره کرد و با تقدیر از اهتمام دست‌اندرکاران این حوزه به ترویج و نشر کتاب و کتابخوانی، بر ضرورت تقویت کتابخانه‌های محلی، شهری و استانی تأکید کرد.
در حاشیه همین جلسه سخنگوی دولت در بین خبرنگاران حاضر شد واز نهایی شدن سند بودجه۱۴۰۳ طی دو جلسه آتی دولت خبر داد.
علی بهادری جهرمی توضیح داد: ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه هیئت دولت انجام شد و جلسات فوق العاده‌ای که گذاشته شده است، تقریبا دور اول بررسی اولیه متون پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه به پایان رسید. در این دور پیشنهادات، اصلاحات برسی می‌شود و بنا شد موارد اصلاحی یا الحاقی در کارگروهی که هیات وزیران مشخص کرده است، مورد بررسی نهایی قرار بگیرد. پیش بینی این است که در یکی دو جلسه آینده هیات وزیران، سند بودجه ۱۴۰۳ نهایی شود تا در صورت نهایی شدن برنامه هفتم توسعه در مجلس، بودجه با این برنامه هم تطبیق پیدا کند و سپس به مجلس ارسال شود.
خبرنگاران همچنین از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت سربازی به ۱۲ ماه سوال کردند که در پاسخ گفت:در این زمینه مسئولیت با ستاد کل نیروهای مسلح است و باید با این ستاد هماهنگی شود.
خبری که وزیر گردشگری  در حاشیه جلسه  امروز هیات وزیران اعلام کرد، دستور رئیس جمهور به وزیر صمت برای آزاد سازی و رفع موانع ورود شناورهای تفریحی به کشور بود.
عزت الله ضرغامی اضافه کرد: همین الان سرمایه گذارانی هستند که در حوزه گردشگری دریایی قصد فعالیت دارند و قراردادهایی برای ورود شناورهای تفریحی بسته اند که در کشور ما خیلی محدودیت داشته و کمبود آن به چشم می خورد.
وزیر نفت هم شایعات مربوط به اختلاف با دولت و استعفای خود را تکذیب و تاکید کرد که اختلافی بین من و وزارت نفت و دولت نیست و مسائل مطرح شده شایعه است. باید از رئیس جمهور تشکر کرد که نگاه پشتیانی به وزارت نفت دارند.
از طرف دیگر در پی تخلف و گرانفروشی روبیکا وزیر ارتباطات نسبت سوءاستفاده پیام‌رسان‌های داخلی از حمایت‌های دولت، به آنها هشدار داد و گفت: ما در وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم حمایت تمام قدی را از سکوهای داخلی داشته و داریم و به نحوی خودمان را وقف آنها کرده‌ایم و تمام امکانتمان را هم به کار می‌گیریم که این سکوها تقویت شوند اما هر سکوی داخلی که بخواهد حقوق مردم را نقض بکند با او برخورد می‌شود، حقوق و اعتماد مردم خط قرمز ماست، حالا هر شخص و هر جایی باشد.
گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیئت وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.
****
مازوت سوزی در نیروگاههای کشور موضوعی بود که ایسنا در گفت و گو به یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیگیری آن شد.
عبدالعلی رحیمی مظفری در این باره گفت: ما تمایلی به مازوت سوزی در نیروگاه ها یا سایر بخش ها نداریم اما اگر در شرایط سخت نیروگاه هایی نیز مجبور شوند تا از سوخت مازوت استفاده کنند، مکلف هستند از فیلترهای زیست محیطی مناسب استفاده کنند تا آلودگی را به شهرها منتقل نکنند و حداقل آلودگی را داشته باشند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.