تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 34601

اخبار سیاسی ۱۸ تیر؛ توییت‎های کنعانی/محکومیت حمله تروریستی زاهدان

اخبار سیاسی ۱۸ تیر؛ توییت‎های کنعانی/محکومیت حمله تروریستی زاهدان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در پی تصمیم آمریکا برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین،‌ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود، این تصمیم  را گویای عزم واشنگتن در استمرار و پیچیده‌تر کردن جنگ اوکراین دانست و تاکید کرد: این اقدام نمونه‌ای دیگر از اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در پی تصمیم آمریکا برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین،‌ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود، این تصمیم  را گویای عزم واشنگتن در استمرار و پیچیده‌تر کردن جنگ اوکراین دانست و تاکید کرد: این اقدام نمونه‌ای دیگر از اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا و نیز صادرات تسلیحاتی است که بدون تبعیض به کشتار و ویرانی بیشتر کمک می‌کند.
حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین هم موضوع توییت دیگر سخنگوی دستگاه دیپلماسی بود که در این باره نوشت: ماشین جنگی رژیم جنایتکار صهیونیستی در حمله وحشیانه اخیر به جنین، شکست تاریخی جدیدی را تجربه کرد.
ناصر کنعانی همچنین با انتشار توییتی حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهر زاهدان را قویا محکوم کرد و نوشت: دشمنان امنیت ایران، یکبار دیگر خادمان ملت و حافظان امنیت آنان را هدف قرار دادند.
در واکنش به حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان، وزیر کشور هم تاکید کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی ما تروریست‌ها را رها نخواهند کرد.
****
با توجه به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، از حالا بحث‌های مرتبط با این انتخابات آغاز شده است.
این روزها اظهارات محمدرضا باهنر درباره «بازگشت به صندوق رای» که به گفته وی نوعی «نصیحت» بوده است، با واکنش های بسیار اصلاح طلبان روبرو شده و برخی آن را تهدید می‌دانند که نتیجه عکس خواهد داشت و عده‌ای معتقدند که می‌توان با تعامل و رایزنی، شرایط را برای شرکت در انتخابات آینده فراهم کرد.
لازم به یاداوری است که محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ۱۰ تیر با بیان اینکه تنها راه حیات در عرصه سیاسی، صندوق رأی است، گفت :«من جبهه اصلاحات را نصیحت می‌کنم که به صندوق رأی بازگردند.»
****
دستاوردهای هوانیروز در زمینه تجهیز بالگردها به سامانه دید در شب، موضوعی بود که امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی در گفت و گویی با ایسنا به آن اشاره کرد و گفت: با بیان این‌که «بالگردهای فقط ۳ یا ۴ کشور در دنیا به سامانه دید در شب مجهز هستند»، گفت: با تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه دید در شب، توان عملیاتی این نیرو ارتقا یافته است.
****
در نشست خبری امروز سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، محسن زنگنه از تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد.
وی  با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱، ۱۶ درصد بودجه عمومی دولت صرف کمک به صندوق‌های بازنشستگی شد، گفت: صندوق‌های بازنشستگی وضعیت مناسب و خوبی ندارند که اگر تدبیری برای کسری صندوق‌ها نشود در پایان برنامه هفتم توسعه به رقم بالایی می‌رسد پس وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور باید از اولویت‌های اقتصادی کشور باشد که در لایحه برنامه هفتم آمده است.
همچنین در پی مصوبه مجلس مبنی بر ضرورت استفاده افراد از کارت های سوخت شخصی و جمع آوری کارت های سوخت جایگاه ها، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  برای حذف کارت های سوخت جایگاه ها بستر کارشناسی و علمی فراهم است  گفت: متاسفانه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در طول چندین سال گذشته در برابر استفاده از تکنولوژی و علم روز مقاومت کرده است.
در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت وگاز و انرژی سوریه هم که در دمشق در حال برگزاری است بازدید سفیر کشورمان در سوریه از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای همکاری نفتی با سوریه خبر داد و گفت که این همکاری بر اساس یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان دو کشور است.
وزیر نفت سوریه نیز اعلام کرد که با سفارت ایران در دمشق برای حل مشکلات صادرات نفت ایران به کشورش درحال رایزنی هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.