تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 46302

اخبار سیاسی ۱۵ بهمن؛ تایید بیش از ۱۴هزار داوطلب مجلس/توصیه رئیسی به وزاری علوم و آموزش

اخبار سیاسی ۱۵ بهمن؛ تایید بیش از ۱۴هزار داوطلب مجلس/توصیه رئیسی به وزاری علوم و آموزش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بخش درس و عبرت رسانه KHAMENEI.IR،‌ به انتشار برخی از خاطرات رهبر انقلاب در دوران مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی پرداخته است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از ابتدای شروع نهضت انقلاب

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بخش درس و عبرت رسانه KHAMENEI.IR،‌ به انتشار برخی از خاطرات رهبر انقلاب در دوران مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی پرداخته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از ابتدای شروع نهضت انقلاب اسلامی ایران در دوران طاغوت، در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ داشته‌اند، انبوهی از خاطرات مستقیم از رویدادهای این دوره‌ی تاریخی را ثبت کرده‌اند و در بازه‌های زمانی مختلف و فرصت‌های مقتضی بازگو کرده‌اند.
در بخشی از خاطرات ایشان آمده است:
«در سال ۱۳۴۲ شمسی برای تبلیغ در ایام ماه رمضان در اواخر زمستان به زاهدان رفتم که دوباره بازداشت شدم. بعد از بازجویی مرا بیرون بردند و سوار ماشین کردند و به خارج از شهر بردند. هوا تاریک و بسیار سرد بود. فهمیدم جایی که مرا برده‌اند پادگان نظامی است. مرا در بازداشتگاه نگهبانی انداختند. این میهمان جدید برای سربازان غیرمنتظره بود. سربازان از جای خود برخاستند و دور مرا گرفتند و با احترام به من سلام دادند. فرمانده سربازان وقتی آن رفتار را از افراد خود دید سریعاً مرا به مکانی انفرادی برد. صبح زود به مقر ساواک منتقل شدم. در طی این مدت از من بازجویی شد که چند ساعت طول کشید. تعجب کردم وقتی دیدم که بازپرس از دوستان دوران کودکی من است و من در بازی‌های کودکانه او و برادرانش شرکت می‌کردم. پدر و برخی برادرانش از علما و سادات بودند.»
همچنین قرار است در آستانه نوزدهم بهمن ماه (روز نیروی هوایی ارتش) و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام آسمان چشیده‌ امت در کوران انقلاب، فردا-دوشنبه،‌جمعی از فرماندهان نیروی هوایی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کنند.
مراسم دیدار و تجدید بیعت کارکنان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی)، امسال بدلیل تقارن این روز فرخنده با سالروز مبعث رسول مکرم اسلام و دیدار جمعی از کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با ولی امر مسلمین جهان، فردا (۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲)، با حضور جمعی از میراث دارن و پیشکسوتان این حرکت انقلابی، در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
به مناسبت ایام دهه فجر، امروز همچینن مدیران ارشد صداوسیما با آرمان‌های امام خمینی تجدید میثاق کردند و سیدحسن خمینی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب «رسانه» است؛ انقلاب «کاسِت»، تاکید کرد: امام به درستی قدرت رسانه را شناخت و از آن بهترین نحو استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین از ۲۲ بهمن مهمتر است، اظهار کرد: فروپاشی نظام سلطنتی کاری است که جز این مرد خدا و مردمی که پشتش بودند نمی توانستند بکنند. ولی ایجاد جمهوری اسلامی به مراتب از این سخت تر بود. اینکه ۹۸ درصد مردم بگویند «آری». این فقط و فقط به هدایت خداست که دلها را به یک نقطه متوجه کرده است.
****
صبح امروز مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و احیای باشگاه دانش‌پژوهان جهان با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
 سیدابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به وزرای علوم و آموزش و پرورش توصیه کرد که از دیدگاه‌های خود نخبگان در مسائل آنان بهره‌ ببرندو توضیح داد:‌ جمع را کاملاً نخبگانی شکل دهند که برای دولت و وزارتخانه‌ها هم مفید است. آن طرحی هم که برای حل مسائل نخبگی اشاره شد اگر به ما ارائه شود ظرف نهایتاً ۱۰ روز راهکار آن اعلام خواهد شد.
 رئیس دولت سیزدهم  همچنین شامگاه شنبه در دیدار «جمعی از فعالین و مسئولین گروه‌های جهادی سراسر کشور» که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گره‌گشایی از زندگی مردم، ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی استعدادها و برقراری عدالت در زمینه برخورداری مردم از امکانات و زمینه‌های پیشرفت را از جمله اهداف مشترک دولت و گروه‌های جهادی دانست و گفت: یکی از کارهای مهم شما گروه‌های جهادی، مسئله‌یابی، یافتن راهکارها و تلاش برای حل مسئله است.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نامه ای به رئیس جمهور قانون اصلاح ماده (۱) قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را برای اجرا ابلاغ کرد.
****
در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری،‌ معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر این‌که «انتخابات و مشارکت رشد و توسعه را به همراه دارد» اعلام کرد که در دو ماه گذشته نظرسنجی‌ها نشان می دهد میل مردم برای مشارکت در انتخابات سیر صعودی داشته است.
همچنین سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت بیش از ۷۵۰ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در هفته پایانی بررسی اعتراضات داوطلبان مجلس شورای اسلامی، پرونده افرادی که اعتراضات خود را به شورای نگهبان اعلام کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت و با بررسی‌های انجام شده تاکنون بیش از ۷۵۰ نفر دیگر از داوطلبان تایید صلاحیت شدند.
بدین ترتیب تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.
اخبار دیگر با محوریت انتخابات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
مردم باید کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بشناسند
یقیناً امسال مشارکت مردم در انتخابات بیشتر از دوره‌های قبل است
پیگیری مطالبات مردم به افزایش مشارکت در انتخابات کمک می‌کند
سیاستگذاران زمینه مشارکت‌های سیاسی را در قالب احزاب فرهم کنند
جریان شناسی نوع مشارکت در یک دهه گذشته
امکان ارائه لیست ۱۰ تا ۱۵ نفره از سوی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان
تبیین برنامه‌های دشمنان برای انتخابات
****
صبح امروز همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهید علیدادی از مقابل منزل شهید با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. شهید سعید علیدادی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در سوریه در حمله بامداد جمعه – ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ – جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه شهر دمشق به شهادت رسید.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.