تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 41349

اجرای طرح ویژه«حامی‌شهر»در تهران/هشدار دادستانی به دستگاه‌های مرتبط بامعتادین متجاهر منع پذیرشی

اجرای طرح ویژه«حامی‌شهر»در تهران/هشدار دادستانی به دستگاه‌های مرتبط بامعتادین متجاهر منع پذیرشی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر در حاشیه آغاز طرح «حامی‌شهر» در سال  ۱۴۰۲ که همراه با رونمایی از خودروهای جدید شهرداری تهران در حوزه خدمات فوریت‌های اجتماعی شب گذشته انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید از دادستانی تهران برای هماهنگی‌ها و کمک در اجرای این طرح قدردانی کنم.

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر در حاشیه آغاز طرح «حامی‌شهر» در سال  ۱۴۰۲ که همراه با رونمایی از خودروهای جدید شهرداری تهران در حوزه خدمات فوریت‌های اجتماعی شب گذشته انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید از دادستانی تهران برای هماهنگی‌ها و کمک در اجرای این طرح قدردانی کنم. با هماهنگی بین‌بخشی که در شهرداری تهران با کمک یگان شهرداری و دستورات و احکام دستگاه قضایی ایجاد شد، در حوزه معتادین متجاهر طرحی با هدف کمک به سایر دستگاه‌ها به ویژه فراجا آغاز شد تا بتوانیم در کنار یکدیگر نسبت به ساماندهی این حوزه به معنای واقعی اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: طرح حامی‌شهر به مدت ۱۰ شب به عنوان طرح اصلی اجرا و پس از آن این طرح به صورت پایدار در تمام مناطق ۲۲‌گانه پیگیری خواهد شد.
نوسازی گشت‌های فوریت‌های اجتماعی در تهران
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ادامه داد: گشت‌های فوریت‌های اجتماعی در شهر تهران نوسازی شده و بیش از ۲۰ خودروی ون جدید برای حوزه فوریت‌های اجتماعی وارد کلانشهر تهران شده است. بر همین اساس با یگان و مجموعه جدید همزمان با شروع فصل سرما اقدامات خود را پیگیری خواهیم کرد.
انتقال کارتن خواب‌های پایتخت به مراکز «یاورشهر»
تحول در ساماندهی معتادین متجاهر تا پایان سال
احمدی‌صدر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح روند جمع‌آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها، گفت: این افراد به مراکز «یاورشهر» منتقل می‌شوند. در حقیقت افرادی که منع پذیرش برای آنها وجود دارد و دچار بیماری شده‌اند یا به دلایلی همچون زیر ۱۸ سال بودند. معلولین و بانوان در قالب مراکز یاورشهر ساماندهی خواهند شد و سایرین نیز به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند؛ لذا با همکاری پلیس و دستگاه قضایی امیدواریم تا پایان سال شاهد وقوع تحولی در امر ساماندهی معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان باشیم. بی‌تردید با همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط این تحول رخ خواهد داد.
اجرای طرح «حامی شهر» همزمان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت
وی تأکید کرد: در اجرای طرح ویژه، نسبت به ساماندهی چند نقطه که از پیش شناسایی شده است، اقدام می‌کنیم؛ اما ممکن است با این کار این افراد به سایر مناطق بروند؛ لذا طرح به صورت همزمان در تمام مناطق ۲۲ گانه اجرا خواهد شد.
اجرای طرح «حامی‌شهر» با هدف ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم تهران
به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده معاون دادستان تهران نیز ضمن قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در اجرای این طرح فعال بودند و موجب ایجاد امنیت روحی و روانی مردم شده‌اند، اظهار کرد: طرح «حامی‌شهر» با هدف ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم تهران آغاز شده و مجموعه شهرداری بیش از پیش تلاش می‌کند که در همکاری با پلیس نسبت به ساماندهی معتادین متجاهر اقدام کند. امیدواریم این طرح مستمر باشد و تلاش‌مان نیز در استمرار این طرح خواهد بود.
هشدار دادستان تهران برای برخورد با نهادهای مربوطه جهت عدم ساماندهی منع پذیرشی ها
وی اضافه کرد: در حال حاضر با جمع‌آوری معتادین متجاهر مشکلی نداریم؛ اما در حوزه منع پذیرشی‌ها مشکل داریم. بر همین اساس به همه نهادهای مربوط هشدار می‌دهم که اگر دستگاهی در این حوزه به وظایف خود عمل نکند برخورد قاطع در انتظار او خواهد بود. برای مثال اگر در میدان شوش افراد زخم‌باز دیده شوند، دستگاه مربوطه در بالاترین سطح آن با برخورد جدی مواجه خواهد شد.
تأسیس شعبه رسیدگی به ترک‌ فعل‌ها و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در دادگاه کارکنان دولت
وی تاکید کرد: در همین راستا شعبه‌ای در دادگاه کارکنان دولت به نام شعبه رسیدگی به ترک‌ فعل‌ها و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تأسیس خواهد شد. این امر با دستور دادستان به زودی انجام می‌شود؛ لذا مسئولین مرتبط در مورد منع پذیرشی‌ها به وظایف خود عمل کنند که به برخورد تخم نشود.
در بخشی دیگر از این مراسم سرهنگ هادی موسوی فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران نیز گفت: در اجرای تدابیر فرماندهی انتظامی فراجا و شهردار تهران مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها از سطح شهر تهران به مدت ۱۰ شب به صورت ویژه طرح حامی‌شهر در مناطق ۲۲‌گانه اجرایی خواهد شد که امیدواریم شهروندان شاهد تاثیرات مثبت این طرح در سطح شهر باشند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.