تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 43511

آمازون از پرداخت مالیات معوق معاف شد

آمازون از پرداخت مالیات معوق معاف شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دادگاه عالی اروپا اعلام کرد شرکت آمریکایی آمازون دیگر مجبور نیست ۲۵۰ میلیون یورو مالیات معوقه به لوکزامبورگ را بپردازد. این حکم به منزله شکستی برای مارگرت وستاگر، مسئول ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در مبارزه با توافق‌های مالیاتی شیرین برای شرکت‌های چندملیتی است. دیوان دادگستری اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دادگاه عالی اروپا اعلام کرد شرکت آمریکایی آمازون دیگر مجبور نیست ۲۵۰ میلیون یورو مالیات معوقه به لوکزامبورگ را بپردازد.
این حکم به منزله شکستی برای مارگرت وستاگر، مسئول ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در مبارزه با توافق‌های مالیاتی شیرین برای شرکت‌های چندملیتی است.
دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که در لوکزامبورگ مستقر است، اعلام کرد: دیوان دادگستری تأیید می‌کند که کمیسیون اروپا ثابت نکرده است که حکم مالیاتی که لوکزامبورگ به آمازون داده است، کمک دولتی بوده که با بازار داخلی اتحادیه اروپا، ناسازگار بوده است.
سخنگوی آمازون اظهار کرد: این شرکت از حکم دادگاه که تأیید می‌کند آمازون از تمام قوانین قابل اجرا پیروی کرده و هیچ رفتار خاصی نداشته است، استقبال می‌کند. ما مشتاقانه به دنبال تداوم تمرکز بر خدمات رسانی به مشتریان خود در سراسر اروپا هستیم.
کیارا پوتاتورو، کارشناس مالیات اتحادیه اروپا در آکسفام، از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: آمازون امسال یک هدیه کریسمس زود هنگام دریافت کرد، زیرا این شرکت از صورتحساب مالیاتی ۱۰ ساله خود به لوکزامبورگ گریخت و می‌تواند به این کار ادامه دهد.
وی افزود: به همین دلیل است که اتحادیه اروپا باید اصلاحات مالیاتی واقعی را انجام دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.