تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 45425

آلک بالدوین به اتهام قتل غیرعمد در فیلم «زنگار» متهم شد

آلک بالدوین به اتهام قتل غیرعمد در فیلم «زنگار» متهم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بالدوین ۶۵ ساله که اولین بار یک سال پیش و در ژانویه ۲۰۲۳ در این پرونده متهم شد، ۳ ماه بعد، پس از اینکه تیم حقوقی وی عملکرد درست اسلحه کلت کالیبر ۴۵ را زیر سوال بردند، از اتهام هایش مبری شد. هاچینز اکتبر ۲۰۲۱ در حال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بالدوین ۶۵ ساله که اولین بار یک سال پیش و در ژانویه ۲۰۲۳ در این پرونده متهم شد، ۳ ماه بعد، پس از اینکه تیم حقوقی وی عملکرد درست اسلحه کلت کالیبر ۴۵ را زیر سوال بردند، از اتهام هایش مبری شد.
هاچینز اکتبر ۲۰۲۱ در حال آماده شدن برای فیلمبرداری صحنه ای با بازی بالدوین در مزرعه ای نزدیک سانتافه بود که با شلیک اسلحه کشته شد. بالدوین همواره مدعی بود ماشه را نکشیده است.
اگر بالدوین مجرم شناخته شود، با ۱۸ ماه زندان مواجه خواهد شد.
لوک نیکاس و الکس اسپیرو، وکلای بالدوین روز جمعه در بیانیه‌ای گفتند: ما مشتاقانه منتظر فرا رسیدن روز دادگاه هستیم.
۲ دادستان ویژه، کاری موریسی و جیسون لوییس، تابستان گذشته اسلحه را برای آزمایش بیشتر فرستادند. کارشناسان آنها اسلحه را که در طول آزمایش های «اف بی ای» شکسته شده بود، بازسازی کردند و به این نتیجه رسیدند که فقط با فشار دادن ماشه اسلحه شلیک می شود.
در پایان این گزارش آمده است: این حادثه مرگبار نتیجه جمع شدن چکش به صورت دستی به موقعیت کاملاً عقب و خمیده‌اش بود که در نقطه‌ای با فشار یا فشار دادن به عقب ماشه رخ داد. گرچه الک بالدوین بارها کشیدن ماشه را انکار کرده است، اما با توجه به آزمایش‌ها، یافته‌ها و مشاهده های گزارش‌شده، ماشه باید به اندازه کافی کشیده یا فشار داده می‌شد تا چکش کاملاً خمیده یا جمع‌شده هفت تیر شواهد آزاد شود.
موریسی و لوییس اکتبر گفتند که قصد دارند پرونده را ظرف ۲ ماه به هیات منصفه ببرند و اظهار کردند که حقایق جدیدی آشکار شده که مقصر بودن بالدوین را مطرح می کند.
در آن زمان، نیکاس وکیل بالدوین این تصمیم را تأسف بار خوانده بود و گفت: مایه تاسف است که یک تراژدی وحشتناک به این پیگرد نادرست تبدیل شده است. ما به هر اتهامی در دادگاه پاسخ خواهیم داد.
مسؤول اسلحه فیلم، هانا گوتیرز رید قرار است در فوریه به اتهام قتل غیرعمد و دستکاری مدارک محاکمه شود. گوتیرز رید به اشتباه اسلحه بالدوین را با یک گلوله واقعی پر کرده بود در حالی که قرار بود فقط حاوی گلوله ساچمه ای باشد. هنوز مشخص نیست که چگونه این اتفاق افتاده است.
همسر هاچینز مدت کمی پس از تیراندازی شکایتی برای قتل غیرقانونی تنظیم کرد، اما اکتبر ۲۰۲۲ با بالدوین به توافق رسید و قرار شد بخشی از سود فیلم به پسر این زوج که ۹ ساله بود تخصیص یابد.
در زمان توافق، متیو هاچینز نشان داد که بالدوین را برای تیراندازی مقصر نمی داند و از این رویداد به عنوان یک تصادف وحشتناک یاد کرد. با این حال چند ماه بعد، وقتی بالدوین برای اولین بار به قتل عمد متهم شد، وکیل هاچینز این اتهام را موجه دانست.
دادستان های اولیه، مری کارمک-آلتویس و آندریا ریب، بالدوین را نه تنها مسؤول فشار دادن ماشه، بلکه برای مجموعه ای از اشتباه های مدیریتی که منجر به نادیده گرفته شدن استانداردهای ایمنی در صحنه شد، مسؤول دانستند. با این حال در بخش نیومکزیکو، اداره ایمنی و بهداشت شغلی به این نتیجه رسید که بالدوین اگرچه تهیه کننده فیلم بود، در موقعیت مدیریتی قرار نداشت و به دلیل عدم نظارت مقصر نبود.
دستیار اول کارگردان دیوید هالز، در ماه مارس به اتهام حمل اسلحه غیرقانونی به ۶ ماه حبس تعلیقی بدون نظارت محکوم شد.
این فیلم از آن زمان با ادامه فیلمبرداری در مونتانا تکمیل شده و در انتظار اکران است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.