تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر : 52886

۱۸ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در خوزستان انجام می‌شود

۱۸ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در خوزستان انجام می‌شود

اهواز- استاندار خوزستان گفت: ۱۳ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در حوضه کرخه و پنج هزار هکتار برای حوزه مارون در تابستان امسال انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: طبق اعلام کشاورزان، مهمترین کشت خوزستان کشت پاییزه محسوب می‌شود که بر اساس آن امنیت غذایی استان و سایر استان‌هایی که از خوزستان ارتزاق می‌کنند، تأمین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در برابر نسل کنونی و آینده مسؤول هستیم، گفت: با توجه به کمبودهای موجود در حوضه کرخه و مارون و محدودیت آبی در این حوضه‌ها، مقرر شده محدودیت کشت شلتوک اعمال شود و برای هر کشاورز تا سقف سه هکتار کشت معیشتی شلتوک اختصاص یابد.
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در محدوده یادشده کشت شلتوک برای تجارت و صادرات نخواهیم داشت، گفت: از کشاورزان تقاضا می‌شود با توجه به محدودیت‌های آبی این ۲ حوضه در تابستان، الگوی کشت را رعایت کنند تا برای نخیلات با اهمیت فراوان، مشکلی به وجود نیاید و به کشت پاییزه ظلم نشود.
حسینی محراب بیان کرد: برای تابستان امسال پنج هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک برای حوضه مارون و ۱۳ هزار هکتار برای حوضه کرخه اختصاص یافت که الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام خواهد شد.
استاندار خوزستان ادامه داد: عملی شدن این کار نیاز به مشارکت همگانی دارد و نباید همه را به واسطه تخلف برخی افراد، از کشت محروم کنیم.
وی در خصوص اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: طرح مطالعاتی جامعی توسط سازمان برنامه و بودجه استان تهیه شده که شامل هفت مرحله است و آب و خاک، باغات، صنایع تبدیلی، شیلات و دامداری، مرغ‌های گوشتی در این طرح لحاظ شده که در صورت اجرای آن شاهد رشد خوبی در محصولات کشاورزی و دامی در استان خواهیم بود.
حسینی محراب تصریح کرد: پیگیر حق السهم دولت در نیشکر برای تأمین اعتبار این طرح در خوزستان هستیم که طبق آن ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سهم استان خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.