تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 27940

کار تیم ملی امید خیلی عقب است/ از شرط گذاشتن حبیب کاشانی اطلاع ندارم

کار تیم ملی امید خیلی عقب است/ از شرط گذاشتن حبیب کاشانی اطلاع ندارم

 به گزارش ایسنا، مناف هاشمی در مورد  مصوبات دهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بیان کرد: چهار موضوع در هیات اجرایی مطرح شد. اولین موضوع این بود که دوستان اصرار داشتند زمان جلسات دقیق تر شود و دو هفته  یک بار  روز سه شنبه ساعت ۷ صبح باشد. نکته دوم در مورد متمم کمک

 به گزارش ایسنا، مناف هاشمی در مورد  مصوبات دهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بیان کرد: چهار موضوع در هیات اجرایی مطرح شد. اولین موضوع این بود که دوستان اصرار داشتند زمان جلسات دقیق تر شود و دو هفته  یک بار  روز سه شنبه ساعت ۷ صبح باشد. نکته دوم در مورد متمم کمک مالی به فدراسیون های ورزشی بود. ما نشست های خود را با فدراسیون های مدال آور در بازی های آسیایی و فدراسیون هایی که شانس کسب مدال را دارند و همچنین فدراسیون هایی که می‌توانند پیشرفت کنند، برگزار کردیم. با ۱۷ فدراسیون جلسه داشتیم و گزارش جلسات را به اطلاع اعضای هیئت اجرایی رساندیم. قرار است خارج از بودجه ۱۴۰۱ کمک مالی به فدراسیون ها داشته باشیم و شاخص های هفتگانه را تعریف کردیم که البته اختلاف نظر زیادی وجود داشت و قرار است کمیته سه نفره از اعضای هیات اجرایی تشکیل شود تا این جدول را نهایی کنند. در اولین فرصت کمک مالی به فدراسیون‌ها انجام می‌شود که البته مبلغ بالایی نیست و حدودا ۱۵ میلیارد تومان است.

او ادامه‌ داد: در خصوص بودجه تا الان کمیته ملی المپیک ۱۳۰ درصد کمک داشته است. امیدوار هستیم با تلاش سازمان برنامه بودجه، بودجه سال آینده را بهتر کنیم چون دو رویداد مهم بازیهای آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس را در پیش داریم و باید موارد و تجهیزات لازم برای کاروان  را به موقع تهیه کنیم.

هاشمی در مورد دیگر مصوبات نشست هیات اجرایی گفت: بحث دیگر در مورد بازی های جهانی ساحلی اندونزی بود که اعزام سه تیم فوتبال ساحلی ، کشتی و کاراته را در دستور کار داشتیم. دوره قبل بازی ها هم سه تیم اعزام شدند. فدراسیون های دیگر از جمله هندبال و قایقرانی و والیبال  ساحلی اگر زمینه داشته باشند ممکن است در دستور کار برای اعزام قرار بگیرند. قرار است دو هفته بررسی‌های کارشناسی در مورد اعزام این رشته‌ها هم انجام شود. سرپرست کاروان هم فردی از مجموعه کمیته ملی المپیک یا هیات اجرایی انتخاب می شود.

دبیر کمیته ملی المپیک ادامه داد: مهدی  فروتن به عنوان رییس کمیسیون اخلاق  و محمود گودرزی به عنوان رییس کمیسیون آموزش انتخاب شدند. اعضای هیات اجرایی نظر مثبت دادند. هفت رییس کمیسیون ما تعیین شدند. شورای راهبردی برای کمیسیون ها تعریف شده است و داریم اعضای کمیسیون‌های منتخب را نهایی می‌کنیم تا این هفته کار خود را شروع کنند. تعیین ریاست ۱۰ کمیسیون دیگر باقی مانده است و هر جلسه دو یا سه رییس کمیسیون را مشخص می کنیم.

هاشمی در مورد اینکه سه هفته از اعلام اینکه حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم فوتبال امید انتخاب شده است می‌گذرد اما پس از آن نه حکم گرفت و نه تکلیف کادرفنی مشخص شده، تاکید کرد: خودمان  هم اصرار داشتیم موضوع مشخص شود. اینکه من اعلام کردم کاشانی به عنوان سرپرست تیم فوتبال امید انتخاب شده است، براساس توافقی بود که بین رییس کمیته ملی المپیک و معاون قهرمانی وزارت ورزش و رییس فدراسیون فوتبال و خود من انجام شد. قرار بود  بعد از جام جهانی حکم او ابلاغ شود. طبق آخرین پیگیری هایی که کردیم کسی مخالف این موضوع نیست. امیدوارم هر چه سریع تر تاج حکم را ابلاغ کند چون کار امید خیلی عقب است و باید کادرفنی مشخص شود و  کار سریع تر جلو برود.

او در مورد اینکه بودجه و منابع مالی فدراسیون ها از قبل تعریف شده اما کاهش ارزش پول ملی و افزایش ارز تعریف نشده است و این دغدغه جدی برای فدراسیون ها ایجاد کرده است، گفت: از روزی که مستقر شدیم دغدغه من و خسروی وفا هم همین بوده است. تورم لحظه ای است و کار ما را سخت می کند چون اعزام های ما ارزی است و فضای رقابت ما با دنیای خارج از ایران است و با کشورهایی رقابت می کنیم که امکانات و اعتبار مالی بالایی دارند. ما سال آینده علاوه بر بازی های آسیایی، باید دنبال کسب سهمیه المپیک باشیم. در دو، سه هفته گذشته مقام عالی وزارت ورزش و هم مسئولان کمیته ملی المپیک شبانه روزی حتی روز جمعه در سازمان برنامه ریزی بودجه جلسه داشتند اما محدودیت هایی در کشور و دولت وجود دارد و نمی توان بیشتر اصرار کرد و امیدوارم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این موضوع توجه شود که مدال آوری در بازی های آسیایی و کسب سهمیه در المپیک می تواند در سلامت جامعه موثر باشد.

هاشمی افزود: البته کسب مدال در بازی های آسیایی کار سختی است چون ژاپن و کره و چین و کشورهای عربی دارند هزینه می کنند. در حال حاضر باید منتظر لایحه باشیم و امیدواریم به گونه ای باشد که این دغدغه را مرتفع کند. برخی رشته‌ها مثل شنا و دوومیدانی مدال های زیادی در بازی‌های آسیایی دارند اما این رشته ها در ایران منابع مالی ناچیزی دارند و در ایران هم اسپانسر برایشان وجود ندارد. امیدواریم که در لایحه بودجه به این مسائل هم توجه شود. تلاش ما در بازی‌های آسیایی این است که جایگاه ششم خود را حفظ کنیم چرا که کشورهای دیگر به دنبال این هستند که این جایگاه را از ما بگیرند و تلاش می‌کنیم که هفتم و هشتم نشویم اما به دنبال این هم هستیم که جایگاه چهارم یا پنجم بازیهای آسیایی را به دست آوریم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود حبیب کاشانی برای سرپرستی تیم فوتبال امید شرط گذاشته است، تصریح کرد: من چنین چیزی در مورد اینکه شرط گذاشته است، نشنیده ام. احتمالاً دوستان در فدراسیون بررسی هایی از لحاظ فنی دارند انجام می دهند که ابلاغ حکم زمان‌بر شده است. من فقط توافق صورت گرفته را اعلام کردم و امیدوارم حکم ابلاغ شود چون کار زیادی بعد از آن داریم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گزینه سرمربی گری تیم فوتبال امید داخلی است یا خارجی؟ گفت:اطلاعی ندارم و به رییس فدراسیون فوتبال واگذار می کنم. ما فقط بحث سرپرستی را داشتیم.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای آسیایی در پاسخ به این پرسش که بحث تعویق بازی‌ها مطرح هست یا خیر؟ تاکید کرد: هیچ‌چیزی مطرح نشده است و به شکل مجازی جلساتی را داریم. هیچ آثاری از لغو بازی ها وجود ندارد. باید منتظر باشیم ببینیم فضای کرونا در چین چگونه است و ظاهرا دارند کنترل می‌کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه خسروی وفا در جلسه هیات رییسه فدراسیون جودو اعلام کرده به این رشته کمک مالی می‌کند، گفت: فقط جودو نیست و فدراسیون های زیادی هستند و حتی از فدراسیون هایی که در بازیهای آسیایی احتمال مدال دارند هم حمایت می کنند تنها ارقام متفاوت است.

او در مورد جلسه با طراحان و تولید کنندگان البسه کاروان ایران در بازی های آسیایی تصریح کرد: برای بازی های آسیایی به این جمع بندی رسیدیم که با طراحان و کسانی که در حوزه لباس تجربه داشتند، جلسه داشته باشیم. ۱۵ مجموعه در داخل شناسایی و مکاتباتی کردیم و تیم کارشناسی را با محوریت همکاران ما در بخش بین الملل و پشتیبانی تعریف کرده ایم تا بهترین انتخاب صورت بگیرد، پس از آن کمتر از سه ماه تکلیف لباس و بقیه اقدامات مشخص می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.