تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 19995

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد بایدن درباره فرودگاه “رامون “

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد بایدن درباره فرودگاه “رامون “

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، وزارت حمل و نقل و ارتباطات فلسطین با توجه به این خبر که اشغالگران در حال بررسی افتتاح فرودگاه رامون در نقب اشغالی هستند تا فلسطینیان بتوانند از طریق این مسیر هوایی تردد کنند، موسی رحال، سخنگوی این وزارتخانه تأکید کرد که این ایده کاملاً از جانب

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، وزارت حمل و نقل و ارتباطات فلسطین با توجه به این خبر که اشغالگران در حال بررسی افتتاح فرودگاه رامون در نقب اشغالی هستند تا فلسطینیان بتوانند از طریق این مسیر هوایی تردد کنند، موسی رحال، سخنگوی این وزارتخانه تأکید کرد که این ایده کاملاً از جانب تشکیلات خودگردان فلسطین مردود و کاملا غیرقابل قبول است.

وی در بیانیه‌ای اختصاصی به عربی ۲۱ توضیح داد: این اقدام یک جانبه است و از سوی وزارت حمل و نقل و ارتباطات و سازمان هواپیمایی این وزارتخانه رد شده است.

رحال تصریح کرد: موضع صریح محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این است که در فلسطین فرودگاه اشغالی “اللد” و همچنین فرودگاه قدس با نام فرودگاه قلندیه را داریم که طبق توافقات بین المللی باید به فلسطین واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها همچنان از واگذاری فرودگاه قلندیه امتناع می ورزند و برعکس با ساخت واحدهای شهرک سازی در زمین فرودگاه، اقدامات شهرک سازی را با با هدف از بین فرودگاه انجام می‌دهند و این خلاف قوانین و توافقات بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان بازگرداندن این فرودگاه به فلسطینیان برای بازسازی و بهره برداری مجدد هستند، خاطرنشان کرد: اسرائیل فرودگاه بین المللی غزه را به طور کامل تخریب کرده است و فرصتی برای بازسازی و احیا آن در شرایط فعلی را نمی‌دهد. به همین خاطر نباید در انتظار اینکه رژیم صهیونیستی فرودگاه را تحویل فلسطینیان دهد، از دنبال کردن اقدامات خود برای بازپس گرفتن این فرودگاه پس کشید.

سخنگوی این وزارتخانه بیان کرد که بر سر فرودگاه رامون اختلافاتی بین اردن و اسرائیل وجود دارد و سیاست‌های اسرائیل در زمینه این فرودگاه همان سیاست آپارتایدی رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل در تلاش است تا توجهات را از فرودگاه قدس و لزوم اجرای آنچه در توافقات بین المللی ذکر شده است منحرف کند از اشغالگران خواست فرودگاه قلندیه را به سرعت تحت حاکمیت فلسطین قرار دهند.

چهارشنبه، رسانه‌های عبری فاش کردند که اسرائیل در حال بررسی بازگشایی فرودگاه رامون در نقب اشغالی به روی فلسطینی‌ها در ازای عدم پیگیری آنها از رویه‌های دادگاه کیفری بین‌المللی هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.