تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 11798

محتکران نهادهای کشاورزی تقلبی در عنبرآباد نقره‌داغ شدند

محتکران نهادهای کشاورزی تقلبی در عنبرآباد نقره‌داغ شدند

محسن طاهری با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع  از یک محموله کود شیمیایی در انبار یکی از منازل مسکونی واقع در شهر عنبرآباد  با هماهنگی داداستان  اکیپ پایش مواد کودی جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی و اداره صمت به محل مورد نظر اعزام شدند.  و ی افزود:برای بررسی موضوع با مقاومت و ممانعت

محسن طاهری با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع  از یک محموله کود شیمیایی در انبار یکی از منازل مسکونی واقع در شهر عنبرآباد  با هماهنگی داداستان  اکیپ پایش مواد کودی جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی و اداره صمت به محل مورد نظر اعزام شدند. 
و ی افزود:برای بررسی موضوع با مقاومت و ممانعت شدید صاحب محموله مواجه شدیم و در نهایت با دستور صریح  مقام قضایی انبار توسط  بازگشایی و مشخص شد که کیسه های موجود از نوع سولفات سدیم بود، که هیچ هویت کودی نداشته و برای مصارف صنعتی ، شوینده و مصارف غیر کشاورزی هست و تعداد ۶۶ کیسه از این نوع سولفات سدیم در انبار موجود بود .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد افزود : در این انبار تعداد  ۴۱۴ کیسه خالی تحت عنوان فسفات آمونیوم شرکت رازی ( جعلی ) با دستگاه دوخت درب کیسه موجود بود .که افراد خاطی کیسه های خالی جعلی شرکت رازی را با مواد صنعتی و غیر کشاورزی (سولفات سدیم ) پر و تحت عنوان کود فسفات امونیوم به فروش می رساندند .
طاهری  اظهار کرد: در این بازرسی تعداد ۹ کیسه خالی کود سولفات پتاسیم و تعداد۶ کیسه خالی سوپر فسفات تریپل شرکت خدمات حمایتی ( جعلی )کشف شد  که  افراد خاطی این کیسه های خالی را نیز با مواد غیر کودی پر و تحت عنوان کود سوپر فسفات تریپل و سولفات پتاسیم به فروش می رساندند .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت:انبار مذکور صورتجلسه ،پلمپ و پرونده مذکور برای طی مراحل قانونی در دست اقدام می باشد .
طاهری  با توصیه به مصرف کنندگان نهاد های کشاورزی اظهار کرد : کشاورزان  تحت هیچ عنوان از کود فسفات آمونیوم شرکت رازی به دلیل جعلی و تقلبی بودن استفاده ننمایند  و همچنین در زمان خرید هر نوع ماده کودی نسبت به تهیه فاکتور و شماره ثبت ماده کودی دقت لازم داشته باشند .
وی  از حمایت  دستگاه قضایی در برخورد به افراد خاطی تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.