تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 12997

لزوم توجه به پیام های اولویت دار مرتبط با ایمنی شهروندان در سامانه ۱۳۷

لزوم توجه به پیام های اولویت دار مرتبط با ایمنی شهروندان در سامانه ۱۳۷

به گزارش ایسنا، مهدی بابایی در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به سقوط یک اصله درخت در روز یکشنبه هفته جاری حدفاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی گفت: شهروند مسئولیت پذیر ما نسبت به ارائه گزارش و پیام به سامانه ۱۳۷ اقدام کرده و شهرداری نیز

به گزارش ایسنا، مهدی بابایی در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به سقوط یک اصله درخت در روز یکشنبه هفته جاری حدفاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی گفت: شهروند مسئولیت پذیر ما نسبت به ارائه گزارش و پیام به سامانه ۱۳۷ اقدام کرده و شهرداری نیز از درخت در حال سقوط بازدید می کند ولی اقدامی انجام نمی شود.

وی افزود: در روز یکشنبه  از صبح  این پیام به ۱۳۷ در خصوص سقوط این درخت اعلام می شود و نهایتا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه درخت روی یک موتور سقوط می کند که باید  خدا را شاکر باشیم درخت بر روی چرخ موتور سقوط کرده و موجب مجروح شدن موتورسوار شده در حالی که می توانست اتفاق بدتری رخ دهد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۲ مصوبه ای در شورا داشتیم که شهرداری را ملزم به استقرار سامانه اچ اس ای کرده بود خوشبختانه این سامانه در شهرداری مستقر شد اما تهیه و تدوین نظام نامه این سامانه انجام نشده است. یعنی از سال ۹۲ تاکنون شهرداری باید این نظام نامه را اجرایی می کرد که انجام نشده است.

بابایی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ شورا مصوبه دیگری در مورد حفظ وگسترش درختان خیابان ولیعصر داشت که براساس آن باید پیمانکاران مجزایی برای این درختان گرفته می شد و نظارت ویژه ای بر روی آنها انجام می شد. در حوزه نگهداشت این درختان مشکلی نداشته ایم اما به دلیل آفاتی که وجود داشت موجب خشک شدن درختی که روز یکشنبه سقوط کرده شده است. به این ترتیب وضعیت درختان باید در کمیته ای به صورت مستمر پایش می شد که با توجه به عدم تشکیل جلسه این کمیته ظرف یک سال گذشته این کار انجام نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر لزوم توجه به پیام های اولویت دار در سامانه ۱۳۷ گفت: برخی موارد در سامانه ۱۳۷جزو موراد فوریتی هستند و اولویت ویژه با پیام هایی است که با ایمنی شهروندان در ارتباط است لذا می طلبد توجه ویژه ای در این زمینه وجود داشته باشد متاسفانه شهردار ناحیه در این حوزه سابقه خدمتی در صف نداشته و سابقه ای در خدماتی شهری نیز نداشته لذاخروجی اتفاقاتی که روی داده است، می شود. از شهردار تهران درخواست می کنیم به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در جلسه امروز سه شنبه در غیاب مهدی چمران ریاست شورا را برعهده دارد نیز گفت: شهرداری تهران باید گزارش دقیقی از اقدامات شهرداری پس از دریافت پیام شهروندان در خصوص سقوط این درخت ارائه کند و کمیته حقوقی نیز باید این موضوع را بررسی کنند. بی تردید باید مشخص شود چه کسانی در این موضوع کوتاهی کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.