تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر : 7138

فیلم کودک باید «برای کودک» باشد

فیلم کودک باید «برای کودک» باشد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه نشست خبری فیلم تیام در جریان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سینمای ساحل برگزار شد. امیرحسین عنایتی، نویسنده و کارگردان فیلم تیام در این نشست اظهار داشت: علاقه زیادی به فیلم‌سازی در حوزه کودک و نوجوان دارم و تصمیم گرفتم امسال فیلمی در

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه نشست خبری فیلم تیام در جریان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سینمای ساحل برگزار شد. امیرحسین عنایتی، نویسنده و کارگردان فیلم تیام در این نشست اظهار داشت: علاقه زیادی به فیلم‌سازی در حوزه کودک و نوجوان دارم و تصمیم گرفتم امسال فیلمی در این ژانر بسازیم. اعتقاد دارم فیلم کودک باید برای کودک باشد، نه اینکه درباره کودک ساخته شود. به دلیل شرایط کرونا، این بیماری و همه‌گیری نیز در قصه راه پیدا کرد.

وی درباره پیدا کردن سرمایه‌گذار توضیح داد: این فیلم به صورت مستقل و در بخش خصوصی ساخته شد. تهیه کننده این اثر دغدغه ساخته شدن فیلمی در حال و هوای چهارمحال و بختیاری داشت و توانستیم این اثر را بسازیم. این فیلم را از ابتدا با مدیوم و استاندار تلویزیونی ساختیم و امیدوار باشیم که این فیلم در صدا و سیما به نمایش درآید.

عنایتی درباره وضعیت اکران آثار کودکان، تاکید کرد: سینماهایی که فیلم‌های بزرگسال اکران می‌کنند، عموماً دو سانس زنده دارند و غیر از سانس‌ها، زمان‌هایی هستند که آثار سینمای کودک می‌تواند نمایش داشته باشد. مشکل اینجاست که سرمایه گذاری در ساخت آثار کودک نمی‌شود و بودجه بر روی آثار کمدی و اجتماعی تمرکز دارد.

بهنوش بختیاری همراهی زیادی با پروژه داشت

ا ین کارگردان با اشاره به لباس‌های محلی که برای شخصیت‌ها انتخاب شده بود، توضیح داد: یک هفته در روستاهای مختلف اطراف شهرکرد اقامت کردیم و در نهایت به این طراحی لباس رسیدیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب بازیگران حرفه‌ای در کنار نابازیگران، اظهار داشت: بسیاری از بازیگران تیام از جمله بازیگر نقش اصلی تاکنون دوربین را ندیده بودند، هدف ما این بود که بازی‌ها مستند و واقعی باشد تا حسی نو به مخاطب القا شود. از طرفی نیاز به بازیگر احساسی داشتیم که در روبه‌رو بازیگر اصلی بتواند به احساسات و بازی کنترل داشته باشد و بهنوش بختیاری برای این نقش انتخاب شد.

عنایتی افزود: یکی از افرادی که فیلم را از هر نظر حمایت کرد، بهنوش بختیاری بود. قرارداد او بسیار پایین بود و همراهی خوبی با تیم سازنده داشت.

این کارگردان با اشاره به انتخاب فضای بومی برای فیلم‌ها، توضیح داد: تعداد زیاد آثار بومی در این جشنواره مرا غافل گیر کرد، زیرا اگر خودم بخواهم آثاری را برای جشنواره بسازم، کمتر سراغ فضای بومی می‌روم. فکر می‌کنم بحث کرونا و فاصله گرفتن از فضای پر خطر شهری در ساخت تعداد زیادی اثر در فضای بومی، تأثیرگذار بود.

وی درباره استفاده از ابزاری مانند تفنگ و مفهوم شکار در فیلم، اظهار داشت: در ایل‌های ایران مرد و زن تفاوتی ندارند و بسیاری از کارها را زنان هم انجام می‌دهند. در شخصیت تیام، اگرچه پدرت فوت شده، اما تفنگ برنو او هنوز است و تیام هم خود را سرپرست خانه می‌داند. تفنگ برنو تیام، عرق و علاقه او به ایل است.

دغدغه کار کودک باید از ذهن برآید

اشکان حاج‌حسنی، تهیه کننده فیلم تیام درباره اوضاع اکران آثار سینمای کودک، خاطرنشان کرد: دغدغه کار کودک باید کاملاً برگرفته از ذهن افراد باشد. در این ژانر باید به دنبال کارگردانی بود که بتواند سرمایه برگرداند، از طرفی سال‌ها با امیرحسین عنایتی همکاری داشتم و تصمیم گرفتیم که تیام را بسازیم.

مارال خدادادی، بازیگر فیلم تیام اظهار داشت: تجربه بسیار جالبی برای من در حین فیلم‌برداری رقم خورد و توانستم با تیام زندگی کنم. توانستم یک دختر قدرتمند روستایی که عاشق تیراندازی و اسلحه است باشم و در نقش پدر فوت شده‌ام عمل کنم. من از تیام یاد گرفتم که به هدفم پایبند باشم و از خانواده حمایت کنم.

وی افزود: برای نقش تیام، فراخوانی را در فضای مجازی دیدم و بعد از تست به عنوان بازیگر نقش اول فیلم تیام انتخاب شدم. علاقه دارم کار بازیگری را ادامه دهم.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.