تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 52408

صندوق طلای لوتوس | بهترین روش سرمایه گذاری

صندوق طلای لوتوس | بهترین روش سرمایه گذاری

صندوق طلای لوتوس | بهترین روش سرمایه گذاری

صندوق‌های طلا بورس نوعی از صندوق‌های سرمایه گذاری کالایی ETF یا قابل معامله محسوب می‌شوند که دارایی‌های جمع آوری شده را در گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا سرمایه گذاری می‌کنند. مدیران این نوع صندوق‌های سرمایه گذاری با پشتوانه پولی که دارند تلاش می‌کنند تا سود و بازده مناسبی را نصیب سرمایه گذاران کنند.

صندوق طلای لوتوس یکی از انواع صندوق‌های طلای بورس است که در طی سال‌های حضور خود در این عرصه توانسته عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و سود زیادی را در بازار طلا به دست بیاورد. از این رو می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری روی طلا باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی صندوق طلای لوتوس و مزایای آن نسبت به دیگر صندوق‌های طلا بپردازیم. پس ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

 

صندوق طلا چیست؟

صندوق‌های طلا بورس یا Gold Funds یکی از انواع صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک بورس هستند که حدودا ۷۰ درصد از دارایی این صندوق‌ها روی سکه و طلا سرمایه گذاری می‌شود. مابقی سرمایه این صندوق‌های نیز روی دارایی‌های کم ریسک و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌شوند.

صندوق‌های طلا امکان خرید و فروش طلا بدون نیاز به مراجعه حضور برای شما فراهم کرده‌اند. سرمایه‌ها و دارایی‌های این صندوق‌ها توسط مدیران و تحلیلگران حرفه‌ای و با تجربه مدیریت می‌شوند و به همین دلیل سود دهی این صندوق‌ها برابر با سود دهی سکه و طلا است و حتی در برخی موارد نیز بیشتر است!
در حال حاضر چندین صندوق سرمایه گذاری طلا در بازار بورس کالا وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. البته سرمایه گذاری روی صندوق‌های طلا بورس بدون هیچ مهارت و آگاهی کافی، مناسب نیست و ممکن است حتی باعث ضرر و زیان شما شود. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که با شرکت در دوره سرمایه گذاری در طلا دانش و آگاهی خود را نسبت به نحوه سرمایه گذاری روی طلا بالا ببرید تا بتوانید سود زیادی را در این بازار به دست بیاورید.

معرفی صندوق طلا لوتوس

صندوق پشتوانه طلای لوتوس یکی از انواع صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالا است و اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود که موضوع اصلی آن سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سکه طلا، اوراق مبتنی بر سکه طلا و… است که از سال ۹۶ فعالیت خود را با دریافت مجوزهای لازم در بازار سرمایه آغاز کرد.

این صندوق سرمایه گذاری طلا به شما اجازه می‌دهد تا با حداقل سرمایه، سرمایه گذاری خود را روی طلا آغاز کرده و در این بازار سود زیادی به دست بیاورید.

 images_1713524433_66224ed11b421.webp

مزایای سرمایه گذاری در صندوق طلای لوتوس

سرمایه گذاری در صندوق طلای لوتوس نسبت به دیگر صندوق‌های موجود در بورس مزایای و فواید بیشتری دارد که در ادامه برخی از مهمترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

کاهش ریسک

یکی از معضلات اصلی خرید و فروش طلا به صورت فیزیک، ریسک نگهداری و خرید طلای تقلبی است! با شکل صندوق‌های سرمایه گذاری طلای بورس ریسک نگهداری، جابه جایی و سرقت طلا تا حد زیادی کاهش یافت و همچنین امکان سرمایه گذاری روی این فلز گران‌بها با سرمایه‌های کوچک و اندک نیز فراهم شد. در واقع شما میتوانید با حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومان در صندوق طلای لوتوس روی طلا سرمایه گذاری کنید.

همچنین خرید طلای واقعی نیز یکی دیگر از ریسک‌های سرمایه گذاری روی طلای فیزیکی است که با سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا بورس تقریبا به صفر می‌رسد. البته برای اینکه بتوانید در سرمایه گذاری روی طلا سود زیادی به دست بیاورید لازم است هوش مالی خود را تقویت کنید. شما میتوانید این کار را با گذراندن آموزش هوش مالی انجام دهید.

امکان سرمایه‌گذاری روی طلا با مبالغ کم

همان طور که گفته شد، یکی دیگر از مزایای اصلی سرمایه گذاری در صندوق طلای لوتوس، امکان سرمایه گذاری با مبالغ اندک است. در برخی مواقع شما نمی‌توانید مبلغی به اندازه یک سکه طلا را جمع آوری کنید و آن را صرف سرمایه گذاری روی سکه طلا کنید. این در حالی است که صندوق‌های طلا بورس به شما اجازه می‌دهد تا با حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومان (در تاریخ نگارش این مقاله) روی این فلز با ارزش سرمایه گذاری کنید. همچنین باید اضافه کرد که اختلاف قیمت خرید و فروش صندوق‌های طلا از خرید و فروش سکه‌های فیزیکی و شمش طلا کمتر است و نقدشوندگی بسیار خوبی دارد.

نقد شوندگی بالا

برخلاف روش‌های دیگر سرمایه گذاری روی طلا، صندوق‌های طلا بورس نقدشوندگی مناسبی دارند و به آسانی نقد می‌شوند. سرمایه گذاران هر زمان که خواستند می‌توانند سرمایه خود را از صندوق خراج کرده و نقد کنند.

 images_1713524442_66224edaf2223.webp

نحوه خرید واحدهای صندوق طلا لوتوس

برای خرید واحدهای این صندوق سرمایه گذاری ابتدا باید کد بورسی خود را دریافت کرده و در یکی از کارگزاری‌های معتبر ثبت نام کنید. سپس در بخش جستجو کارگزاری مورد نظر خود، صندوق طلای لوتوس با نماد لوتوس را پیدا کرده و نسبت به خرید واحدهای این صندوق سرمایه گذاری اقدام کنید. در حال حاضر شما میتوانید با حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومان اقدام به خرید واحدهای این صندوق سرمایه گذاری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی صندوق طلای لوتوس و مزایای آن نسبت به دیگر صندوق‌های طلا پرداختیم. به صورت کلی باید گفت که صندوق طلا می‌تواند یک ابزار مناسب برای سرمایه گذاری در بازار بورس باشد و به شما اجازه دهد تا به صورت غیر مستقیم و با بهره گیری از تخصص و دانش تحلیل گران، روی طلا سرمایه گذاری کنید.

از مهمترین مزایای صندوق طلای لوتوس می‌توان به کارمزد پایین، حذف ریسک نگهداری، بهره مندی از تخصص و دانش کافی تحلیل گران، نیاز به سرمایه اندک و… اشاره کرد.

سوالات متداول

آیا بازده صندوق طلای لوتوس تضمین شده است؟

سود صندوق طلا لوتوس براساس نوسان قیمت سکه و طلا تعیین می‌شود و از این رو سود تضمین شده‌ای ندارد.

آیا صندوق طلای لوتوس سود دوره‌ای دارد؟

سوددهی صندوق طلای لوتوس بر اساس ارزش هر واحد حساب می‌شود. شما میتوانید با خرید صندوق طلا و تغییر قیمت هر واحد، سود به دست بیاورید.

نقدشوندگی صندوق طلای لوتوس به چه صورت است؟

نقدشوندگی صندوق طلای لوتوس با توجه به وجود بازارگردان، بسیار خوب و بالا است!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.