تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 20403

سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به ازبکستان

سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به ازبکستان

به گزارش ایسنا به نقل از افق نیوز، عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز یک‌شنبه، در توییتی گفته است که هیات طالبان به دعوت رسمی مقامات ازبکستان برای شرکت در «یک  نشست بین‌المللی» به این کشور سفر کرده است. پیش از این وزارت خارجه ازبکستان گفته بود که این کشور روز دوشنبه، میزبان کنفرانس

به گزارش ایسنا به نقل از افق نیوز، عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز یک‌شنبه، در توییتی گفته است که هیات طالبان به دعوت رسمی مقامات ازبکستان برای شرکت در «یک  نشست بین‌المللی» به این کشور سفر کرده است.

پیش از این وزارت خارجه ازبکستان گفته بود که این کشور روز دوشنبه، میزبان کنفرانس بین المللی در باره چگونگی تامین امنیت، رشد اقتصادی و اتصال منطقه‌یی افغانستان خواهد بود.

وزارت خارجه ازبکستان گفته است که این نشست روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، با حضور ۲۰ کشور و سازمان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

در اطلاعیه وزارت خارجه ازبکستان آمده است: «هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد مجموعه‌ای از اقدامات و پیشنهادات برای رویکردهای جامعه جهانی و ارتقای ثبات، امنیت و بازسازی پس از جنگ در افغانستان و همچنان ادغام این کشور در روند همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم چند میلیتی افغانستان و جهان خواهد بود.»

گفته شده است از نمایندگان طالبان نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، به نظر می‌رسد که بسیاری از کشورهای همسایه و هم مرز این کشور از افزایش فعالیت گروه های تروریستی در این کشور و تهدید امنیت شان نگران‌اند.

برخی از رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که نماینده این کشور نیز در این نشست در ازبکستان شرکت خواهد کرد.

به دنبال این نشست، قرار است به روز های ۲۸ و ۲۹ ماه جاری میلادی نشست کشور های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای نیز در تاشکند برگزار شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.