تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 16110

زوار: انتظار داشتم برنامه‌هایم در کمیته فنی تکواندو ارزیابی فنی شود

زوار: انتظار داشتم برنامه‌هایم در کمیته فنی تکواندو ارزیابی فنی شود

محمدرضا زوار در گفتگو با ایسنا، درباره فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی تکواندو، اظهار کرد: با توجه به درخواست استاد لشکری دبیر فدراسیون تکواندو و همچنین مدیر فنی تیم‌های ملی آقای دکتر اصغر رحیمی، به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی امید و بزرگسالان، برای ارائه برنامه سالانه تا بازیهای آسیایی چین به

محمدرضا زوار در گفتگو با ایسنا، درباره فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی تکواندو، اظهار کرد: با توجه به درخواست استاد لشکری دبیر فدراسیون تکواندو و همچنین مدیر فنی تیم‌های ملی آقای دکتر اصغر رحیمی، به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی امید و بزرگسالان، برای ارائه برنامه سالانه تا بازیهای آسیایی چین به کمیته فنی فدراسیون تکواندو دعوت شدم.

‎وی افزود: بعد از حضور در کمیته فنی فدراسیون تکواندو، برخی از اعضای این کمیته، خواستار توضیحات بیشتر در مورد برنامه های بنده شدند. پس از توضیحات مقدماتی و تشریح نکات کلی و نیز ارائه بخشی از سابقه طولانی و مستمر خود در تیم های ملی مختلف ( نوجوانان- المپیک جوانان – بزرگسالان و المپیک نظامیان جهان سیزم)، اعلام کردم با توجه به شناخت کامل از ظرفیت و پتانسیل رده سنی مهم و آینده ساز تکواندو کشور در رده های نوجوانان و جوانان با بیش از۲۴ سال تجربه و معرفی پدیده و استعدادهای درخشان به تکواندوی کشور ترجیح می‌دهم در این مقطع زمانی خاص با تیم های ملی امید، جوانان و نوجوانان همکاری داشته باشم تا بتوانم زمینه را برای پشتوانه سازی در تیم‌ ملی بزرگسالان در تمام اوزان فراهم کنم.

گزینه سرمربیگری تیم ملی تکواندو، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسید که برنامه‌های بنده مورد تایید کمیته فنی قرار گرفته بود، چرا که هیچ گونه ابهام، ایراد و سوال فنی در خصوص موارد ارائه شده مطرح نشد و تنها دو سوال کلی در خصوص کمک‌ مربیان مد نظر بنده و دلایل ناکامی تکواندوی کشورمان در المپیک توکیو مطرح شد که من هم توضیحات فنی خودم را ارائه دادم.

سرمربی سابق تیم های رده های پایه ایران، خاطرنشان کرد: البته پیش از این دلایل و نظراتم را بصورت مکتوب به کمیته بررسی شکست تیم ملی تکواندو در فدراسیون قبلی ارائه داده بودم.  همچنین اعلام کردم که در پیوست برنامه‌های ارائه شده فعلی، جواب کامل این پرسش بصورت دقیق ذکر شده و پیشنهادات کاملا شفافی جهت برون رفت از شرایط فعلی شرح داده شده است.

زوار تصریح کرد: بنده ضمن احترام به تصمیم کمیته فنی جدید در فدراسیون تکواندو، این انتظار را داشتم که برنامه‌های من از منظر فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گرفت تا نقاط ضعف و قوت برنامه پیشنهادی از سوی اعضای کمیته مشخص شود.

وی درباره انتخاب مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: به نظر می رسد برنامه سرمربیان انتخاب شده تیم های ملی توانسته نظر اعضای کمیته فنی را جلب کرده و در این مقطع به این نفرات اعتماد شده است. امیدوارم در این مقطع حساس با توجه به رویدادهای پیش رو، کادر فنی انتخابی بتواند پاسخ این اعتماد را با کسب نتایج مطلوب بدهد چرا که انتظار جامعه تکواندو با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود و نفرات جوان و آینده داری که در تمامی اوزان هشت گانه وجود دارند، بالاست. قاطعانه معتقدم با توجه به شناختی که از تکواندوکاران مستعد و مشاهده عملکرد فنی آنان در رویدادهای مختلف دارم، بدون شک در حال حاضر در هر وزن حداقل سه ورزشکار جوان و با آتیه و جویای نام وجود دارند که می‌توانند دست کادر فنی را برای رسیدن به ترکیب ایده آل و کسب نتایج مطلوب در مسابقات مهم باز نگه‌دارد.

زوار درباره راهکار برون رفت تکواندو از وضعیت فعلی، خاطرنشان کرد: برای برون رفت از شرایط فعلی و دور اندیشی به منظور حضور پرقدرت در مسابقات جهانی و المپیک پاریس، نیاز به پوست اندازی و اعتماد به نیروهای جوانتر بیش از پیش احساس می شود. هماهنگی و تعامل بین تیم های ملی بزرگسالان و امید و تیم ملی نوجوانان با تیم ملی امید مسیر روشنی را برای تکواندوی ایران ترسیم خواهد کرد. به طور قطع حضور بازیکنان زیر ۲۱ سال در مسابقات گرندپری در کره جنوبی می‌تواند شرایط حضور تعداد بیشتری از ورزشکاران ما را در مسابقات گرندپری فراهم کند. افزایش امکانات و تجهیزات استاندارد برای تمرین و مسابقه نیز از ضروریات تیم‌های ملی تکواندو است.

مربی با سابقه تکواندوی ایران، افزود: جسارت استفاده از نیروهای جوان تر در بدنه تیم‌های ملی می‌تواند مسیر موفقیت و اعتلای تکواندوی ایران برای رسیدن به سکوهای موفقیت را هموارتر کند. همچنین شرکت در تورنمنت‌های معتبر و تشکیل اردوهای مشترک برای تیم های ملی و حضور و برگزاری کمپ های تمرینی در داخل و خارج از کشور نیز می‌تواند در جهت شناخت نقاط ضعف و قوت بازیکنان و بالابردن اعتماد به نفس آنان در رویدادهای بزرگ کمک زیادی داشته باشد.

وی در پایان گفت: بنده نیز ضمن تبریک به منتخبین کمیته فنی، اساتید محترم مقانلو و بسحاق و سلطانی و آرزوی موفقیت و سربلندی برای تیم های ملی ایران در رویدادهای آتی، جا دارد از زحمات و تلاشهای کادر فنی قبلی به ویژه اساتید گرانقدر عسگری،خانلرخانی و کمرانی که در شرایط سخت و کرونایی تمام تلاش خود را بکار گرفتند و راه را برای حضور تکواندوکاران نوجوان و جوان در اردوها و مسابقات باز کردند قدردانی کنم و امیدوارم تجارب این عزیزان در جایگاه‌های مختلف به رشد و ارتقاء تکواندوی ایران کمک کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.