تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 27479

دولت تلاش کرده بهره وری دارایی ها را از خود آغاز کند

دولت تلاش کرده بهره وری دارایی ها را از خود آغاز کند

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر اختیارات جهت مولدسازی دارایی های دولت، گفت: امکان و فرصت خوبی برای مولدسازی دارایی ها در اختیار دولت قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم از این امتیاز برای حل مسائل کشور استفاده کند. معاون اول رییس جمهور افزود: مولدسازی دارایی های

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر اختیارات جهت مولدسازی دارایی های دولت، گفت: امکان و فرصت خوبی برای مولدسازی دارایی ها در اختیار دولت قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم از این امتیاز برای حل مسائل کشور استفاده کند.
معاون اول رییس جمهور افزود: مولدسازی دارایی های دولت در حقیقت به معنای خروج از انجماد دارایی ها و آزادسازی ثروت ملی حبس شده است که باید تلاش کنیم از این طریق، شاهد کارآیی، بهره وری، اثربخشی و بازدهی باشیم.
مخبر با تأکید بر اینکه دولت تلاش کرده بهره وری دارایی ها را از خود آغاز کند، تصریح کرد: علیرغم اینکه بخش زیادی از دارایی ها در اختیار دولت بوده اما در سالهای گذشته اتفاق مثبتی در جهت مولدسازی این دارایی ها صورت نگرفته که لازم است موانع و مسائل پیش روی این اقدام مهم احصاء و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد:‌ برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه مولدسازی دارایی های دولت باید مراقبت کنیم تا گرفتار مسائل دست و پاگیری که تاکنون وجود داشته نشویم و آیین نامه اجرایی مولدسازی باید به نحوی تدوین شود که بسترهای لازم را برای تحقق اهداف ترسیم شده فراهم کند و در عین حال کاملاً شفاف، مطمئن و روشن باشد.
مخبر تأکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش نویس آیین نامه تدوین شده را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد تا ظرف دو هفته آینده نظرات و دغدغه های دستگاه ها دریافت و آیین نامه اصلاحی در جلسه آتی برای تصویب نهایی مطرح شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین بر اهیمت اقناع افکار عمومی برای تحقق اهداف مورد نظر در مولدسازی دارایی تاکید و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم یک حرکت فراگیر عمومی در مولدسازی دارایی های دولت شکل گیرد تا موانع پیش روی اجرا، به سرعت برطرف شود.
در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان خصوصی سازی گزارشی از مسیرهای طی شده جهت تدوین آیین نامه ارائه کرد و به تشریح اهداف، چالش ها، وظایف و اختیارات و ضمانت اجرایی برنامه مولدسازی دارایی های دولت پرداخت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.