تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر : 21780

خبر خوش برای پرستاران/ پرداخت کارانه پرستاری از شهریور

خبر خوش برای پرستاران/ پرداخت کارانه پرستاری از شهریور

محمد میرزابیگی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتظار ۱۶ ساله جامعه پرستاری برای تعرفه دار شدن خدماتی که ارائه می‌دهند، به پایان رسید و از شهریور ماه، کارانه ای که دریافت می‌کنند بر اساس خدماتی است که تعرفه دارد. وی با تاکید بر اینکه تعرفه خدمات پرستاری شامل تمامی گروه‌های پرستاری در بخش‌های دولتی،

محمد میرزابیگی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتظار ۱۶ ساله جامعه پرستاری برای تعرفه دار شدن خدماتی که ارائه می‌دهند، به پایان رسید و از شهریور ماه، کارانه ای که دریافت می‌کنند بر اساس خدماتی است که تعرفه دارد.
وی با تاکید بر اینکه تعرفه خدمات پرستاری شامل تمامی گروه‌های پرستاری در بخش‌های دولتی، خصوصی و…، می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آنچه ابلاغ شده است، قیمت K پرستاری مطابق با سایر گروه‌های پروانه دار و پزشکان غیر هیأت علمی شد.
میرزابیگی ادامه داد: از این به بعد خدمات پرستاری مثل تعرفه پزشکان خواهد بود و هر سال این تعرفه‌ها به روزرسانی خواهند شد.
وی با عنوان این مطلب که بازتوزیع به مدت یک ماه و حداکثر ۳ ماه به صورت آزمایشی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد، گفت: در این مدت، پرستارانی که نسبت به روش اجرای پرداخت کارانه، گلایه و اعتراضی دارند، به صورت مستند و در چارچوب قانون، دلایل خود را مطرح کنند تا در ستاد مرکزی که به همین منظور تشکیل شده است، رسیدگی شود.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: پرداختی کارانه پرستاران هیچ ارتباطی به اضافه کار و حقوق پرستاران ندارد و بر اساس خدمتی که تعرفه دارد، کارانه دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: کارانه پرستاری از اول دی ماه ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد و معوقات آن در چند نوبت به پرستاران پرداخت خواهد شد.
میرزابیگی گفت: ابلاغ بازتوزیع پرداخت کارانه پرستاری، قانون است و همه مراکز درمانی و…، در بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی و…، ملزم به اجرای آن از شهریور ماه هستند.
وی افزود: در جلسه روز گذشته تمامی دستگاه‌ها با سازمان بازرسی کل کشور، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که کسی حق ندارد این قانون را اجرا نکند.
میرزابیگی با تبریک به پرستاران برای به پایان رسیدن انتظار ۱۶ ساله آنها، گفت: با اجرای این قانون، روش‌های قبلی پرداخت، منسوخ شد اما منابع آن پابرجاست است.
وی افزود: با تعرفه دار شدن خدمات پرستاری، بهانه‌ها از همه گرفته شد و تمامی دستگاه‌ها باید از قانون تبعیت کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.