تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 16702

حمایت حزب مجمع ایثارگران از مطالبات صنفی معلمان و کارگران

حمایت حزب مجمع ایثارگران از مطالبات صنفی معلمان و کارگران

به گزارش ایسنا،  در بخش هایی از این بیانیه آمده است: در آستانه روزهای بزرگداشت و تکریم دو قشر وسیع، موثر و سرنوشت‌ساز کشورمان یعنی کارگران و معلمان قرار داریم و این در حالی است که متاسفانه برای چندین دهه به مطالبات صنفی این دو قشر زحمتکش توجه اساسی نشان داده نشد و هنوز هم

به گزارش ایسنا،  در بخش هایی از این بیانیه آمده است: در آستانه روزهای بزرگداشت و تکریم دو قشر وسیع، موثر و سرنوشت‌ساز کشورمان یعنی کارگران و معلمان قرار داریم و این در حالی است که متاسفانه برای چندین دهه به مطالبات صنفی این دو قشر زحمتکش توجه اساسی نشان داده نشد و هنوز هم پاسخ درخوری برای آن مطالبات قانونی وجود ندارد.

تنظیم کنندگان این بیانیه  همچنین آورده اند: دو قشر کارگر و معلم از عوامل اصلی حرکت و پویایی جامعه به‌سوی تعالی، رشد و شکوفایی هستند اما سالهاست چالش‌های معیشتی در قالب تبعیض در پرداخت یا عدم توجه به شان و کرامت صنفی، موجب تلنبار شدن نارضایتی و اعتراضات صنفی شده‌است و البته این آسیب‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

 در ادامه این بیانیه با اشاره به وضعیت تورم، که به زعم تنظیم کنندگان بیانیه باعث شده اندک افزایش دستمزدها نیز ناکارآمد شود و همچنان فشارهای طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی به جامعه کارگری و معلمان و سایر دستمزدبگیران و مستمری‌بگیران و بیکاران تداوم یابد، آمده است: تورم و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و مایحتاج عمومی که از گذشته بوده و همچنان ادامه دارد، فشار سنگینی را بر آنان وارد می‌کند.
 
همچنین در این بیانیه می‌خوانیم: در این شرایط «مجمع ایثارگران» بر خود لازم می‌داند موارد زیر را به دولت محترم، مجلس و قوه قضائیه گوشزد نماید به این امید که با توجه به این محورها گامی برای کاهش فشارها برداشته شود و دستکم با اعتراضات این بخش عظیم بدنه اجتماعی کشور به شکل معقول و درست برخورد شود. ما معتقدیم برای رسیدگی و پاسخ به مطالبات کارگران و فرهنگیان در این مقطع باید چند گام اساسی زیر برداشته شود:

۱- متناسب‌سازی دستمزد کارگران با شاخص تورم به منظور بهبود وضعیت معیشت کارگران
۲- حذف و ممنوعیت کار کودکان
۳- بازنگری در بیمه کارگران و حمایت از آنان در سوانح حین کار و وضع قوانین حمایتی در بیمه درمان و از کارافتادگی
۴- تحقق درست رتبه‌بندی معلمان
۵- بکارگیری متخصصان و کارشناسان تعلیم و تربیت و حوزه امور کارگری در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های آموزشی و کارگری
۶- آزادی بدون قید و شرط کارگران و معلمانی که در راستای فعالیت‌های صنفی – سیاسی زندانی شده‌اند.

مجمع ایثارگران در پایان بیانیه خود آورده است: به همه فرهنگیان و کارگران سلام و درود می‌فرستیم و از مطالبات قانونی آنان حمایت می‌کنیم و تجلیل واقعی از موقعیت و شان این اقشار زحمتکش را نه برگزاری مراسم رسمی نمایشی بلکه تامین نظرات و مطالبات آنان می‌دانیم. امید که به شکل حقیقی روز کارگر و روز معلم پاس داشته شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.