تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 26060

حرکت‌دست وپا شکسته بورس با رشد اندک۸هزار واحدی/بورس در جا میزند؟

حرکت‌دست وپا شکسته بورس با رشد اندک۸هزار واحدی/بورس در جا میزند؟

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل در هفته اخیر با یک رشد اندک ۸ هزار واحدی روبرو بود، در این هفته بازار حالت نوسانی داشته و در روزهای مختلف ریزش و رویش‌های خفیف را تجربه کرد تا نشان دهد بازار همچنان برای رشد پرقدرت نیاز به کف سازی است در ابتدا نگاهی به معاملات روزانه

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل در هفته اخیر با یک رشد اندک ۸ هزار واحدی روبرو بود، در این هفته بازار حالت نوسانی داشته و در روزهای مختلف ریزش و رویش‌های خفیف را تجربه کرد تا نشان دهد بازار همچنان برای رشد پرقدرت نیاز به کف سازی است در ابتدا نگاهی به معاملات روزانه در ۵ روز کاری بورس انداخته و سپس با جمع بندی خواهیم پرداخت:
معاملات روز شنبه
شاخص کل بورس در روز شنبه با رشد ۱۱۷۳۹ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحد رسید، فولاد، فملی، کچاد، شتران، تاپیکو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته و نمادهای شتران، فملی و شبندر جزو پرتراکنش های بازار بودند.
در معاملات بازار سرمایه ارزش معاملات خرد روند کاهشی داشته و به ۴,۳۹۱ میلیارد تومان رسیده و ۹۷ نماد در وضعیت صف خرید به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان و ۱۰۸ نماد در وضعیت صف فروش به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان بودند. برآیند ورود و خروج پول هوشمند روند منفی داشته و به حدود منفی ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. در معاملات شنبه ۳۱۶ نماد مثبت، ۹۷ نماد صف خرید، ۱۹۲ نماد منفی و ۲۴ نماد صف فروش بودند.
معاملات روز یکشنبه
شاخص کل در ابتدای معاملات یکشنبه با ریزش ۶۹۳۷ واحدی مواجه شده و شاخص کل به یک میلیون و ۴۱۹ واحد رسید، نمادهای فولاد، فملی، شستا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشته و نماد شپنا نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشت.
ارزش معاملات خرد در بازار به رقم ۳,۸۱۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد باز هم نسبت به دیروز کاهشی بود و این عامل نشان دهنده عدم تغییر در وضعیت کلی بازار بوده و می‌تواند بازار را دوباره به یک بازار نوسانی تبدیل کند، در معاملات امروز ۸۳ نماد به ارزش ۲۱۶ میلیارد تومان صف خرید و ۲۲ نماد به ارزش ۱۷۸ میلیارد تومان صف فروش بودند، برآیند ورود و پول هوشمند در بازار به منفی ۵۹ میلیارد تومان بوده و نشان می‌دهد بازار دوباره در وضعیت کمبود پول قرار گرفته است.
در معاملات یکشنبه ۳۳۱ نماد منفی، ۲۲ نماد صف فروش، ۱۹۲ نماد مثبت و ۸۳ نماد صف خرید بودند.
معاملات روز دوشنبه
شاخص کل در ابتدای معاملات دوشنبه با ریزش ۱۰۹۶۸ واحدی به یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید، نمادهای شبندر، فملی، کچاد، شپنا، فولاد، کگل و شستا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته و نمادهای خگستر، شپنا، شبندر، خساپا و خودرو پرتراکنش های بازار امروز بودند.
ارزش معاملات خرد باز هم کاهشی بود و به میزان ۳,۶۹۳ میلیارد تومان رسیده و خروج نقدینگی حقیقی به میزان ۷۶۹ میلیارد تومان رسیده و برآیند ورود و خروج پول هوشمند، خروج نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومانی را نشان داد.
در معاملات دوشنبه ۶۶ نماد به ارزش ۱۰۷ صف خرید بوده و ۲۹ نماد به ارزش ۱۹۷ میلیارد تومان صف فروش بودند. ۴۰۸ نماد منفی و ۲۱۳ نماد مثبت بودند.
معاملات روز سه شنبه
شاخص کل در معاملات سه شنبه با رشد ۲۲۸۱ واحدی توانست به جایگاه یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد برسد، نمادهای خودرو، بفجر، وغدیر، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نمادهای خگستر، خساپا پر تراکنش‌های بازار امروز بودند.
ارزش معاملات خردکاهشی بوده و به ۳,۳۰۸ میلیارد تومان رسید، در معاملات امروز ۲۴۵ نماد منفی، ۱۸ نماد صف فروش، ۲۸۵ نماد مثبت، ۶۸ نماد صف خرید بودند، ۶۸ نماد به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان صف خرید بوده و ۱۸ نماد به ارزش ۲۹۴ میلیارد تومان در جایگاه صف فروش قرار داشتند.
برآیند ورود و خروج پول هوشمند در معاملات سه شنبه مثبت ۱۴۹ میلیارد تومان بود.
معاملات روز چهارشنبه
شاخص کل در انتهای معاملات امروز رشد خفیف ۳ هزار واحدی را تجربه کرده و به جایگاه یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی رسید.
نمادهای پارسان، وغدیر و شستا بیشترین تأثیر مثبت را داشته و نماد کگل بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشت.
در معاملات چهارشنبه ۲۸۶ نماد مثبت، ۸۴ نماد صف خرید ،۲۲۳ نماد منفی و ۲۰ نماد صف فروش بودند، ارزش معاملات خرد نیز باز هم کاهشی بوده و به رقم ۳,۰۳۵ میلیارد تومان رسید.
هفته آینده بورس به کدام سمت می‌رود؟
ارزش معاملات خرد در هفته گذشته به صورت کاهشی بوده و در مرز ۳ هزار میلیارد تومان قرار گرفت، اگر ارزش معاملات خرد باز هم کاهشی شده، شاخص کل باز هم می‌تواند نوسان داشته باشد و در صورت از دست دادن حمایت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بورس باز هم دچار هیجان خواهد شد.

طبق تصویر بالا، کندل کوچک در مدت زمان هفتگی نشان می‌دهد که بورس در هفته اخیر در جازده و برای تثبیت روند صعودی به ارزش معاملات بالا در هفته جاری نیاز خواهد داشت اگر ارزش معاملات بالا نباشد، ریزش به پایین محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد محتمل خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.