تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 10483

انگار همه چیز در تیراندازی برای انتخاب یک فرد مهندسی می‌شود!

انگار همه چیز در تیراندازی برای انتخاب یک فرد مهندسی می‌شود!

زیبا اجتهد پیشکسوت تیراندازی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اعتراضش به برگزاری انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون تیراندازی اظهار کرد: نمی‌دانم از کجا شروع کنم، موضوع کمی پیچیده است و اگر بخواهم بگویم موارد زیادی است. اولین موضوع در مورد کل اساسنامه‌ است. به نظرم اساسنامه‌ای که برای انتخابات کمیسیون‌ها به امضا رسیده حداقل

زیبا اجتهد پیشکسوت تیراندازی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اعتراضش به برگزاری انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون تیراندازی اظهار کرد: نمی‌دانم از کجا شروع کنم، موضوع کمی پیچیده است و اگر بخواهم بگویم موارد زیادی است. اولین موضوع در مورد کل اساسنامه‌ است. به نظرم اساسنامه‌ای که برای انتخابات کمیسیون‌ها به امضا رسیده حداقل برای رشته تیراندازی مشکلاتی دارد چون در این رشته داور زن می‌تواند برای مردان قضاوت کند پس تفکیک جنسیتی اولین موردی است که در نتایج نباید تاثیر داشته باشد. 

داور بین‌المللی تیراندازی افزود: دومین مشکل در مورد ثبت نام کاندیداهایی است که بعد از مهلت مقرر اضافه شدند. همه افراد تا ۶ آذر زمان داشتند تا برای انتخابات کمیسیون‌ها ثبت نام کنند. گرچه مشکلاتی هم در هیات تهران برای گرفتن معرفی نامه پیش آمد اما به هر حال ثبت نام کردم. اما بعد از پایان مهلت ثبت نام، چند کاندیدای جدید اضافه شدند و لیست ثبت نام شده ها سه بار تغییر کرد که برای من این موضوع شبهه برانگیز است. اگر تا ۶ آذر مهلت داشتیم چرا چند روز بعد از آن چند نفر به لیست اضافه شدند. ما معترض که شدیم در جواب حرف‌هایی شنیدیم که قانع کننده نیست .

وی در ادامه گفت: اصل اساسنامه می‌گوید یا کاندیدا باید متولد یک استان باشد یا محل سکونتش برای آن استان باشد تا بتواند کاندیدا شود. فردی که مثلا ۴۰ سال پیش در شهر دیگری به دنیا آمده  دلیل نمی‌شود که از استان محل تولدش کاندیدا شود. از طرفی دیگر افرادی را داریم که با یک مبایعه نامه از شهری که نه محل تولدش و نه محل سکونت کاندیدا شده است ولی کسی به این تخلف توجهی نکرد و این فرد در لیست انتخاب شده ها هم هست. از طرفی به دلیل جمعیت و کسوت افراد خبره باید برای تهران سهمیه بیشتری در نظر گرفته می‌شد. 

اجتهد گفت: تخلف دیگر اضافه شدن اسامی افراد به عنوان کاندیدا بدون اطلاع خودشان بود. آنها اصلا ثبت نام نکرده و حتی مدارک هم ارائه نکرده بودند. از همه سو پیشینه و مدارک دیگر می‌خواهند اما چرا این افراد بدون هیچ مدرکی اضافه شده‌اند. خود آنها هم از این موضوع گله‌مند هستند. احتمالا اسامی را اضافه کرده‌اند تا آرا شکسته شود. 

وی گفت: مورد دیگر این بود که به همه داوران بین المللی فعال و غیر فعال اجازه رای دادند حتی داوری که ۲۰ سال پیش کارت داوری گرفته و دیگر هیچ فعالیتی ندارد. داور درجه یک و دو هم می‌توانست رای دهد به این شرط که در لیگ و مسابقات فدراسیون قضاوت داشته باشد اما مواردی را می‌دانم که شرایط رای دادن را داشتند اما در لیست رای دهندگان نبودند. مشخص است که  قصد دارند افراد خاصی نتوانند رای دهند تا داوران مورد نظر خودشان انتخاب شوند. 

وی گفت: چند نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی از همان ابتدا برای جلوگیری از شائبه ها خواستند تا در روز انتخابات برای سیستم الکترونیکی ناظر گذاشته شود چون به سیستم رای‌گیری اطمینان نداشتند اما پذیرفته نشد. اگر کسی به سیستم رای گیری اطمینان داشته باشد از حضور ناظران جلوگیری نخواهند کرد.

پیشکسوت تیراندازی گفت: مورد مهم دیگر این است که چرا قبل از تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون، انتخابات کمیسیون‌ها انجام شد چه تعجیلی در کار بود. ما اصلا نمی‌دانیم کدام کاندیداها تایید صلاحیت می‌گیرند  و این برای ما سوال بزرگی است. انگار همه چیز برای انتخاب یک فرد خاص مهندسی می‌شود. 

وی گفت: زمانی که چندین بار اسامی را عوض کردند، اسامی افراد را در استان‌های مختلف نیز تغییر دادند تا افراد خاص در سایر استان‌ها در انتخابات حضور داشته باشند. مورد دیگر اینکه ظرف کمتر از یک هفته چند بار لیست اسامی تغییر کرد. همچنین اطلاع رسانی دقیق هم انجام نشد. روش انجام انتخابات را هم شب قبل از انتخابات اعلام کردند و ما مجبور بودیم روز انتخابات برای همه نحوه رای گیری را توضیح دهیم. در ضمن نفراتی در مجموعه کاندیدا شدند که محکومیت قضایی و تخلفات انضباطی داشتند. باید دید به چه دلیل این افراد ثبت نام شدند و انتخاب هم شده اند. مگر سو پیشینه نمی‌خواستند. 

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان این تخلفات از سوی چه کسی رخ می‌دهد گفت: همه چیز برنامه‌ریزی شده است. اکنون فقط سرپرست و دبیر فدراسیون عوض شده‌اند در حالی که سایر افراد که تغییر نکرده‌اند. یاران می‌دانند چگونه رفتار کنند.

وی گفت: من به همراه یکی دیگر از کاندیداها روز گذشته برای اعتراض رفتیم و به چند ارگان اعتراض خود را فرستادیم تا پیگیر این موضوع شوند. شنیدم که خانم کبری غیاثی نیز روز گذشته در مورد کمیسیون مربیان اعتراضاتی داشتند. اگر واقعیت را بخواهند باید این انتخابات ابطال شود و اگر نشود ما از اهرم های دیگری استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.