تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 8493

اعلام برنامه‌های روز ۱۳ آبان در شبکه شاد

اعلام برنامه‌های روز ۱۳ آبان در شبکه شاد

به گزارش ایسنا، علی رمضانی با تشریح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به مناسبت ۱۳ آبان ماه، روز دانش‌آموز، اظهار کرد: تشکیل ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز با حضور اعضای شورای هماهنگی تشکّل‌های دانش‌آموزی در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰؛ تهیه بخشنامه دستورالعمل بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز

به گزارش ایسنا، علی رمضانی با تشریح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به مناسبت ۱۳ آبان ماه، روز دانش‌آموز، اظهار کرد: تشکیل ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز با حضور اعضای شورای هماهنگی تشکّل‌های دانش‌آموزی در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰؛ تهیه بخشنامه دستورالعمل بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ و ابلاغ به استان‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

رمضانی با اعلام این که بیانیه مشترک شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی برای قرائت در برنامه زنگ استکبار ستیزی استان‌ها و انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی آماده و تدوین شده است افزود: زنگ استکبارستیزی و روز دانش‌آموز ، ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ در مدارس کشور نواخته خواهد شد. همچنین ارائه توصیه‌های اجرایی و برنامه‌های پیشنهادی به استان‌ها به مناسبت گرامیداشت روز ملی دانش‌آموز از دیگر برنامه آموزش و پرورش برای این روز است.

رمضانی با اشاره به معرفی الگوهای دانش‌آموز انقلابی و فداکار (شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهید لندی) و سایر دانش‌آموزان شهید گفت: برگزاری گفتمان‌های بصیرتی با حضور شخصیت‌های مقبول و محبوب دانش‌آموزان از میان فرهنگیان و حضور دانش‌آموزان در مراسم غبار روبی و نثار شاخه گل در مزار شهیدان دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی با تأکید بر حضور با نشاط و آگاهانه دانش‌آموزان در کنار سایر اقشار مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: حضور نظام مند و منظم اعضای تشکّل‌های دانش‌آموزی و برگزاری نشست تشکّل‌های دانش‌آموزی و شوراهای دانش‌آموزی در مدارس به مناسبت روز دانش‌آموز، اجرای سرودهای همگانی و نقاشی همگانی به مناسبت روز ملی دانش‌آموز در مدارس؛ تقدیر و تکریم عملی دانش‌آموزان برتر فرهنگی، قرآنی، علمی، ورزشی و …. از دیگر برنامه‌های مهم این روز است.

وی اهداف برگزاری این برنامه‌ها را ارتقای آگاهی و شناخت در بین جوانان و نوجوانان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در ایران، منطقه و کل جهان؛ برگزاری هرچه باشکوه مراسم ۱۳ آبان با توجه به شرایط کنونی (تقابل استکبار با انقلاب ایران اسلامی)؛ تقویت روحیه وحدت ملی و همگرایی اقشار مختلف و تبعیت از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تکریم عملی دانش‌آموزان و تجلیل از آنان دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در ادامه برنامه‌های پیش بینی شده در فضای مجازی (شبکه دانش‌آموزی شاد) را به شرح زیر اعلام کرد:

ـ جریان سازی و گفتمان آفرینی با تولید محتوا و پیام های مناسب با روز دانش آموز و یوم الله ۱۳ آبان در کانال ها و گروه های مدارس

ـ پخش زنده مراسم زنگ استکبارستیزی و روز دانش آموز در شبکه شاد

ـ ارسال پیام های تبریک به دانش آموزان در پیام رسان شاد و کانال های تربیت سیاسی و اجتماعی، تشکل ها و شوراهای دانش آموزی

ـ ابتکار عمل در فضای مجازی و اجرای پویش های دانش آموزی به این مناسبت در استان های کشور

ـ اجرای پرسمان ها و نظرسنجی در خصوص چیستی و چرایی یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در پیام رسان شاد

ـ برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و اهدای جوایز به دانش آموزان نیز از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.