تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
کد خبر : 16044

از بدمینتون‌بازان انتظار مدال نداریم/ آقایی اگر می‌خواست در انتخابی شرکت می‌کرد

از بدمینتون‌بازان انتظار مدال نداریم/ آقایی اگر می‌خواست در انتخابی شرکت می‌کرد

سیمین مهدوی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون زنان اظهار کرد: مسابقات انتخابی خیلی خوب برگزار شد. رقابت‌ها خیلی خیلی به هم نزدیک و سنگین بود. واقعا نمی‌توانستیم پیش بینی کنیم که چه کسی انتخاب می‌شود. افرادی انتخاب شدند که قطعا جزو بهترین ها بودند و تلاش زیادی

سیمین مهدوی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون زنان اظهار کرد: مسابقات انتخابی خیلی خوب برگزار شد. رقابت‌ها خیلی خیلی به هم نزدیک و سنگین بود. واقعا نمی‌توانستیم پیش بینی کنیم که چه کسی انتخاب می‌شود. افرادی انتخاب شدند که قطعا جزو بهترین ها بودند و تلاش زیادی کردند. اردوهای تیم ملی به امید خدا به زودی از اردیبهشت ماه شروع می شود.

سرمربی تیم ملی بدمینتون زنان در خصوص انتخاب نفرات گفت: نخواستیم از همان ابتدا دو نفر نهایی و اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص شوند. دلیلمان هم این بود که بازیکنان در یک رقابت باشند. این شرایط تا زمانی که برای معرفی نفرات نهایی به بازی‌های آسیایی فرصت داریم ادامه خواهد داشت. اکنون فرصت تمرین برای 4 بازیکن وجود دارد تا شرایط خود را خوب کنند. با توجه به اینکه چه زمانی باید اسامی نهایی را بدهیم، این وضعیت ادامه دارد و بعد یک بازی میان آنها خواهیم داشت و با توجه به شرایط فنی و بازی، دو نفر نهایی را انتخاب می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از بازیکنان بدمینتون در بازی های آسیایی می رود، گفت: واقعیت این است که قهرمانان دنیا در آسیا هستند. سطح بدمینتون آسیا بالاترین سطح جهانی است. در این سال‌ها بازیکنان ما رشد خوبی داشتند اما حریفان آسیایی هم متوقف نبودند و بیش از ما پیشرفت کردند. بازیکنان ما در این دو سال که کرونا بود تمرین زیادی نداشتند. حالا که بازیکنان در این مسابقات شرکت می کنند انتظار مدال از آنها نداریم. انتظار ما این است که بازیکنان نسبت به قبل رشد خوبی از خود نشان دهند و رقابت خوبی داشته باشند.

مهدوی در ادامه افزود: در دوره های نخست که زنان را به مسابقات بین المللی اعزام می کردیم بازیکنان به حریفان با اختلاف می باختند اما اکنون بازی‌های نزدیکی را به نمایش می‌گذارند و مقابل حریفان خود می جنگند. البته به حریفشان هم بستگی دارد. ما در مقابل کشورهای شرق آسیا خیلی توان رقابت نزدیک نداریم اما باید بجنگیم. فکر می کنم رشد بازیکنان زمانی مشخص می شود که مقابل حریفان بجنگند و یک بازی آبرومندانه و نزدیک را ارائه کنند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون زنان در خصوص بازی تدارکاتی گفت: متاسفانه هیچ وقت دیدار تدارکاتی برای اعزام ها نداشتیم. به هر حال بودجه بدمینتون بسیار کم است و فدراسیون هم مشکلات مالی برای این موضوعات دارد. تا حالا پیش نیامده که ما بازی تدارکاتی داشته باشیم. امیدوارم حالا که این بازی ها مهم است این امکان را به ما بدهند و بتوانیم یک اعزام تدارکاتی برای بازیکنان داشته باشیم. قطعا بی تاثیر نیست ولی نمی دانم چقدر این موضوع محقق شود.

وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد ثریا آقایی به ترکیب اضافه شود و یا کلا از تیم ملی حذف شده است گفت: به هر حال اگر ثریا می خواست در بازی‌های آسیایی باشد قطعا در این انتخابی شرکت می کرد اما به خاطر مشکل زانو و عملش نتوانست به این انتخابی برسد. قطعا همین بازیکنانی که در این انتخابی شرکت کردند به بازی های آسیایی اعزام می شوند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون زنان در خصوص رنکینگ بازیکنان انتخاب شده، گفت: رنک آنها بالای 400 یا 500 است. برخی از آنها مثل کیانا هاشمی که از مسابقات دهه فجر اضافه شد و یا یگانه کرمانی عدد بالایی در رنکینگ دارند و فقط در میان آنها رومینا تاجیک  قدیمی تر است. اکثر بدمینتون‌بازها رنک خوبی ندارند و یکی از دلایل آن این است که در مسابقه بین المللی شرکت نمی‌کنند. اگر شرکت کنند رنک بهتری هم خواهند داشت.

مهدوی در پایان گفت: امیدوارم که مقداری وضعیت اسپانسری رشته بدمینتون بهتر شود تا بازیکنان امکانات بیشتری به لحاظ اعزام داشته باشند. بازیکنان ما واقعا مسابقات بین المللی ندارند و به همین دلیل خیلی هم از آنها نمی توانیم انتظار بالایی داشته باشیم. یک بازیکن بدمینتون مگر در طول سال چند بازی بین المللی که می تواند تدارکاتی هم محسوب شود، دارد؟ اگر اسپانسر خوب داشتند می‌توانستند روی این موضوع مانور بهتری بدهند و رشد بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.