تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۹
کد خبر : 53190

اتحادیه اروپا می تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان دهد

اتحادیه اروپا می تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان دهد

نخست وزیر مجارستان از مواضع خصمانه جبهه غرب در مواجه با روسیه در جنگ اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان از اتحادیه اروپا به دلیل جنگ اوکراین انتقاد کرد.
بر این اساس، اوربان با اشاره به سیاست غرب در قبال روسیه، گفت: اکنون غرب تنها چند سانتی متر با جنگ مستقیم با روسیه فاصله دارد. این در حالی است که اتحادیه اروپا می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان بخشد.
وی در ادامه با اشاره به مواضع خصمانه غرب علیه مسکو و نیاز به تغییر این رویکرد، خاطر نشان کرد: حقیقت این است که هم اتحادیه اروپا و هم آمریکا نیازمند روی کار آمدن سیاستمداران طرفدار صلح هستند تا شاهد تقابل مستقیم نظامی با روسیه نباشیم.
اوربان در ادامه تاکید کرد: با توجه به گفتگوهای اخیر درباره ارسال تسلیحات بیشتر و حتی اعزام نظامیان به اوکراین، اکنون جبهه غرب در مسیر مستقیم برای ورود مستقیم به جنگ با روسیه قرار دارد که این مسئله بسیار خطرناک است.
نخست وزیر مجارستان در ادامه با اشاره به مواضع اولیه کشورهای اروپایی در زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، گفت: زمانی که جنگ تازه آغاز شده بود بسیاری از کشورهای اروپایی همانند آلمان اعلام کردند تنها اقدام به ارسال تسلیحات نظامی غیرتهاجمی به اوکراین می‌کنند. این در حالی است که از آن زمان غرب طیف گسترده‌ای از تسلیحات را به کی یف سرازیر کرده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.