تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
کد خبر : 2394

آکار درباره مدیریت فرودگاه کابل: به هیچ عنوان سربازان خود را به خطر نمی‌اندازیم

آکار درباره مدیریت فرودگاه کابل: به هیچ عنوان سربازان خود را به خطر نمی‌اندازیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که به منظور انجام چند دیدار رسمی در پایتخت پاکستان به سر می‌برد، در بازدید از سفارت کشور در اسلام آباد درباره تدابیری که در مرزهای کشور اتخاذ شده گفت: امنیت مرزها نباید به عنوان یک خط واحد در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که به منظور انجام چند دیدار رسمی در پایتخت پاکستان به سر می‌برد، در بازدید از سفارت کشور در اسلام آباد درباره تدابیری که در مرزهای کشور اتخاذ شده گفت: امنیت مرزها نباید به عنوان یک خط واحد در نظر گرفته شود. اقدامات از خط مرزی آغاز و مناطق همجوار و ایست‌های بازرسی و مراکز شهرها را شامل می‌شود.

آکار درباره مدیریت فرودگاه کابل اظهار داشت: در روزهای آینده این موضوع شکل خواهد گرفت. به هیچ عنوان سربازان خود را به خطر نمی‌اندازیم.

وزیر دفاع ترکیه درباره موج مهاجرت افغان‌ها به ترکیه گفت: برخی ادعاها در مورد مرزهای ما مطرح شده است که عمدتا نادرست و غیر موثق است. تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

آکار تاکید کرد: تلاش ما برای امنیت مرزها ادامه دارد، نیروهای ما با ایثار و قهرمانی تمام تلاش خود را برای حفاظت از مرز ایران و همچنین تمام مرزهای کشور به کار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: نیروهای ما بر اوضاع امنیت مرزها مسلط هستند. تمام اقدامات لازم انجام می‌شود و تدابیر تقویتی نیز اتخاذ خواهد شد. آنها در انجام این ماموریت تنها نیستند.

وی با اشاره به برخی تصاویر که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، گفت: متاسفانه با به اشتراک گذاشتن چنین تصاویری که حقایق را منعکس نمی‌کند و هیچ ارتباطی با مرز ایران ندارد برداشت متفاوتی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کنند.

آکار با اشاره به اینکه تحولات افغانستان از موضوعات مهمی بود که در جریان این سفر مورد ارزیابی قرار داده‌اند، گفت: برادران پاکستانی ما میزبان تعداد زیادی از پناهندگان افغانستان هستند. پاکستان کشوری است که روابط نزدیکی با افغانستان دارد.

وی تاکید کرد: در صورت بسته شدن فرودگاه کابل، تمام نمایندگان دیپلماتیک در این کشور خارج خواهند شد. می‌دانیم که چنین چیزی برای برادران افغان ما مطلوب نیست.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: ترکیه همیشه از برادران و خواهران افغان خود حمایت و درخصوص میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی اعلام آمادگی کردیم. هدف اصلی ترکیه ازمدیریت فرودگاه کابل، جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به یک کشور منزوی است.

آکار با اشاره به اینکه حمایت ترکیه از مساله کشمیر، اذعان داشت: به ویژه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری کشور از این مساله حمایت می‌کند، امیدواریم همکاری و برادری بین دو کشور در دوره آینده بیشتر توسعه یابد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.