تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 46624

«کهربا» تجربه‌ای امن و آسان در پرداخت‌های غیرتماسی

«کهربا» تجربه‌ای امن و آسان در پرداخت‌های غیرتماسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک تجارت، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی سرویس کهربا (کارت هوشمند همراه بانکی) با تقدیر از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این پروژه، ارمغان «کهربا» را استانداردسازی خدمات حوزه پرداخت و ساده‌کردن مدیریت ریسک در این حوزه عنوان کرد و گفت: تمام بانک‌ها و شرکت‌های

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک تجارت، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی سرویس کهربا (کارت هوشمند همراه بانکی) با تقدیر از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این پروژه، ارمغان «کهربا» را استانداردسازی خدمات حوزه پرداخت و ساده‌کردن مدیریت ریسک در این حوزه عنوان کرد و گفت: تمام بانک‌ها و شرکت‌های psp‌ باید به این سمت حرکت کنند.
وی با اشاره کاربرپسند بودن سرویس کهربا افزود: این سرویس تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان ایجاد می‌کند. در پیاده‌سازی هر پروژه بانکی، سه رکن اصلی وجود دارد که هر سه رکن مردم هستند، به این معنی که در نهایت استفاده‌کننده از محصول باید راحت باشد. سرویس کهربا به خوبی از این مزیت برخوردار است.
محرمیان، «نوآوری» را استراتژی بانک مرکزی در حوزه پرداخت برشمرد و تاکید کرد: کهربا یک نمونه مناسب و قدم بزرگی در این بخش به شمار می‌آید و مطمئناً آخرین قدم نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش نیز با اشاره به اینکه ۷۴ درصد دستگاه‌های پایانه فروش این شرکت از برندهای دارای ماژول ( NFC) یا قابلیت تراکنش غیرتماسی برخوردارند گفت: NFC مکانیزمی برای ارتباط و انجام تراکنش‌های بانکی است و در پروژه کهربا از این مکانیزم استفاده شده است.
علیرضا موسوی یادآور شد: کهربا، بدون نیاز به اینترنت و به سادگی می‌تواند به‌عنوان جایگزین کارت‌های بانکی مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر حدود ۷۴ درصد تراکنش‌های انجام شده از طریق پایانه‌های فروش با مبالغ کمتر از ۲۰۰ هزار تومان است و می‌توان این تراکنش‌ها را از طریق سیستم کهربا عملیاتی کرد.
در این مراسم، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک تجارت، علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزیر صمت، احمد تقوایی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی و امین کلاهدوزان، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، نیز حضور داشتند.
«کهربا» چیست؟
کهربا یا کارت هوشمند همراه بانکی، اولین قدم در راه‌اندازی پرداخت‌های غیرتماسی در کشور است. این سرویس مبتنی بر استاندارد بین‌المللی امنیت emv است و مشتری را از حمل کارت فیزیکی بی‌نیاز می‌کند. در کهربا اطلاعات کارت‌های بانکی در گوشی مشتری ذخیره می‌شود و بعد از آن خرید از طریق نزدیک کردن گوشی تلفن همراه به دستگاه کارتخوان فروشنده انجام می‌شود. مشتریان برای بهره‌مندی از این سرویس کافیست اپلیکیشن «پات‌لایف» را نصب کرده و کارت‌های بانکی خود را در اپلیکیشن ثبت کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.