تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 43143

چه نمادهایی در هفته جاری می توانند پرتقاضا شوند؟

چه نمادهایی در هفته جاری می توانند پرتقاضا شوند؟

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات چهارشنبه با عرضه مواجه شد تا انتهای هفته گذشته وضعیت با ریزش مواجه شد. معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس در انتهای معاملات چهارشنبه با ریزش بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد. در معاملات چهارشنبه عرضه به شدت افزایش یافته و ۳۹۸ نماد بازار

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات چهارشنبه با عرضه مواجه شد تا انتهای هفته گذشته وضعیت با ریزش مواجه شد.
معاملات روز چهارشنبه
شاخص کل بورس در انتهای معاملات چهارشنبه با ریزش بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد.
در معاملات چهارشنبه عرضه به شدت افزایش یافته و ۳۹۸ نماد بازار سرمایه منفی بودند در صورتی که ۲۸۰ نماد هم در وضعیت مثبت قرار داشتند و تعداد نمادهای منفی بازار سرمایه امروز بیشتر از نمادهای مثبت بود نمادهای خودرویی که دیروز با رنج مثبت به صف خرید رفته بودند امروز وضعیت نوسانی و ریزشی داشتند، نمادهای پالایشی نیز وضعیت مثبت ضعیف را تجربه کردند.
صندوق‌های سهامی و اهرمی هم امروز وضعیت ریزشی را بعد از چندین روز مثبت و صف خرید تجربه کردند.
ارزش معاملات خرد عدد ۵,۴۹۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۲% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱,۹۴۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما چهارشنبه ۳۹۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی به ثبت رسیده است.
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲,۱۳۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۵۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.
ارزش صف‌های خرید ۵۴۶ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۸۶ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۲۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۹۷ میلیارد تومان قرار دارد.
در هفته جاری بورس به کدام سمت می‌رود؟
علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پیش بینی از وضعیت بورس در هفته جاری گفت: انتظاری که برای رفتار هفته جاری از بازار خواهد رفت تعادل در بازار است تا رفته رفته به سمت آخر هفته، شاهد بهبود کیفیت تقاضا باشیم.
فراقی افزود: هر چند ضعف در اوایل هفته بازار را می‌توان فرصتی برای جاماندگانی در نظر گرفت که در سبزی‌های بازار هفته گذشته هراسان به دنبال خرید هر نمادی در بازار بودند اما در شرایط به وجود آمده در هفته جاری می‌تواند نمادهای ارزنده‌تر بازار را به راحتی خرید کرد.
وی در پایان گفت: از نکاتی که در بازار هفته جاری انتظار می‌رود بهبود و رشد دست به دست شدن نمادها در بازار است که می‌تواند باعث ساختن حجم‌های معاملاتی با کیفیت تر نسبت به دو ماه اخیر پاییز سال جاری در بازار در نظر گرفت. در آخر هم می‌توان به این نکته اشاره کرد که نمادهای حاضر بازار که در هفته اخیر در حال حفظ کف‌های اخیر خود بودند و اکثراً با رشدهای بسیار کمی همراه بودند یا حتی درگیر روند حرکتی خنثی بوده اند به احتمال زیادی می‌توانند در مسیر پیش روی آتی بازار جز برترین بازدهی‌ها در میان تمامی نمادهای بازار باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.