تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 34757

میز ناهار خوری

میز ناهار خوری

میز ناهار خوری هنگامی که به چیدمان مناسب برای مدل پذیرایی منزل مان فکر می کنیم، مواردی مانند اندازه و شکل فضا برای مان از اهمیت بالایی بهره مند است، مخصوصاً اگر به خانه جدیدی اسباب کشی کرده…

هنگامی که به چیدمان مناسب برای مدل پذیرایی منزل  مان فکر می کنیم، مواردی مانند اندازه و شکل فضا برای مان از اهمیت بالایی بهره مند است، مخصوصاً اگر به خانه جدیدی اسباب کشی کرده باشیم. لازم است به این موضوع که چطور می توانید مبلمان تان را در فضا پذیرایی مربع یا مستطیل شکل قرار دهید به خوبی فکر کنید.

آگاهی از اصول قرار گیری درست عناصر دکوراسیون، به زیبایی چیدمان پذیرایی  بسیار کمک می کند. طرح های گوناگونی از میز ناهارخوری طراحی می شود، که معمول ترین آن، مدل میز ناهار خوری مستطیلی شکل است. طرح ها دیگر آن، مدل دایره، مربع و بیضی هستند که علاوه بر ظاهر، از متریال و سبک‌ ها متفاوتی برخوردارند.

استفاده از جزئیات کمتر در دکوراسیون

چیدمان پذیرایی مربع، همه این نکات حائز اهمیت اند!

 

برای چیدمان پذیرایی مربع شکل، ایده ها متنوعی وجود دارد. همه لوازم و مبلمانی که در دکوراسیون پذیرایی حضور دارند، بخشی از هویت پذیرایی را تشکیل می دهند. وجود هماهنگی و پیوستگی در طرح و رنگ لوازم در کنار چیدمان درست، این انسجام را در پذیرایی به ارمغان می آورد.

در طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل به موارد ذیل و هماهنگی آن ها با یکدیگر توجه لازم را داشته باشید:

 

اندازه فضا داخلی

در کنار اندازه فضا داخلی ، در چیدمان پذیرایی مربع توجه به موارد دیگری چون تعداد مبلمان، سبک طراحی آن، نورپردازی فضا، پرده و فرش متناسب با فضا پذیرایی، انتخاب صحیح رنگ در پذیرایی مربع و طرح دیوارها آن، باید توجه شود. چرا که این عناصر فضا پذیرایی را پر می کنند .میز‌ ها ناهارخوری نیز در طرح ها و سبک ها مدرن، کلاسیک و سنتی طراحی می شوند.

سبک میز ناهارخوری مناسب پذیرایی مربع شکل، سبک  گرد بهترین گزینه است و فضا کمتری از خونه را در بر می گیرد.

 

توجه به اندازه فضای داخلی پذیرایی

 

میز ناهار خوری در دکوراسیون پذیرایی مربع

برای این که مکانی مشخص برای میز ناهار خوری کم جا داشته باشیم، می توانیم با استفاده از فرش فضای را ایجاد کنیم. غالبا کنج ها و مکان های که فاصله کمی با آشپز خانه دارند، محل ها مناسبی برای قرار گیری میز ناهار خوری است.

به طور معمول برای میز ناهارخوری‌  کلاسیک و مدرن، به اندازه فرش ۶ متری نیاز به فضا هست. لازم به ذکر است به حد فاصله بین دیوار‌ ها و محل رفت و آمد دقت کنید. استفاده از بوفه و  میز کنسول در کنار میز ناهارخوری باعث زیبایی دکوراسیون چیدمان دکوراسیون پذیرایی می شود.

بعضی از میزهای ناهارخوری مانند میز سلطنتی که دارای ابعاد بزرگ‌ تری هستند، باید فضایی جدا و مناسبی داشته باشند. چرا که در کنار اکسسوری ‌ها و دکوری ها، قرار گرفته و جلوه زیبایی را ایجاد می کند.

اگر فضای کوچک ‌تری در دسترس است و بخواهید میز ناهار خوری را در میان چیدمان پذیرایی قرار دهید، می توانید از جدیدترین مدل ‌های میز ناهارخوری که فضای کمتری را هم اشغال می کند، استفاده کنیم. این مدل ها در سبک های متنوعی طراحی شدند و فضای کمتری را اشغال می کند.

بررسی چیدمان مبل در پذیرایی مربع

همواره “کمتر بیشتر است!” این جمله از Mies van der Rohe، معمار مطرح آلمانی -آمریکایی که شیفته طرح ‌های مینیمال است، گفته شده است، جمله توجه بسیاری به استفاده از جزئیات کم در دکوراسیون منزل دارد.

بر اساس این نقل قول، می توانیم در یابیم  که بالا بودن تعداد لوازم دکوری در خانه، دلیلی بر جذابیت و زیبایی آن نیست. پذیرایی ‌های مربع شکل ابعاد کوچک ‌تری نسبت به سایر اشکال فضای پذیرایی (مستطیل و…) دارند؛ پس بهتر است با لوازم غیر ضروری، فضای پذیرایی را شلوغ نکنیم.

فرض کنید که مبلی را همراه با میز‌ های مناسب آن در پذیرایی مربع شکل در کنار یک دیگر قرار داده اید. اما یکی از وسایل داخل اتاق مانند آباژور، مسیر رفت و آباد را مسدود کرده است. به همین دلیل است که چیدمان دکوراسیون شلوغ جذابیت ظاهری چندانی ندارد.

یکی دیگر از روش های پر طرفدار که امروزه در چیدمان مبلمان در فضای مربع شکل استفاده می شود، قرار دادن جلو مبلی در مرکز پذیرایی و چیدمان مربعی مبلمان‌ است . در این چیدمان، مبل و میز آن در رأس دکوراسیون قرار گرفته و توجه بسیاری را به خود جذب می کند.

پذیرایی های مربع شکل بدون نور گیر

این یک علاقه مشترک است که دوست داریم  پذیرایی  پر نور و دارا پنجره داشته باشیم، اما ممکن است خانه ای که در آن ساکن هستیم این ویژگی مطلوب را نداشته است. بنابراین  مجبور به خلق راهکارهای خلاقانه برای تامین نور کافی فضای چیدمان پذیرایی های مربع بدون پنجره هستم.

برخی از این راهکار های خلاقانه شامل :

  1. نصب آباژور و لوستر ها برای نورپردازی مناسب فضا پذیرایی
  2. استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون پذیرایی
  3. استفاده از جزییات کم در چیدمان
  4. استفاده از سطوح شیشه ای جهت انعکاس نور
  5. نصب پرده های سراسری به این علت که دیگران گمان کنند پذیرایی دارا پنجره است.

آیا پذیرایی کوچک را می توان چیدمان کرد؟

در چیدمان پذیرایی های مربع کوچک از مبلمانی دارای ابعاد کوچک تر استفاده می گردد و بهره برداری از مبلمان بزرگ در این فضا ها قدغن است. همچنین باید از فکر خرید وسایل جاگیری مانند بوفه و… را از ذهن تان بیرون کنید. در کنار مبلمان تان می توانید از کنسول های کوچک استفاده کنید که جذابیت بیشتری به فضا می دهد. چیدمان در پذیرایی مربع خود با محدودیت های روبه رو است، حال اگر این فضا کوچک نیز باشد محدودیت بیشتری در چیدمان خواهیم داشت.

چیدمان دکوراسیون داخلی با رنگ روشن

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد  چیدمان مبل و میز ناهار خوری 4 نفره در پذیرایی مربع دارای محدودیت و سبک های خاصی است. امروزه فضاهای پذیرایی را در طرح ها و سبک های مختلفی چیدمان می کنند. اما چیدمان پذیرایی های مربع شکل از پرطرفدارترین سبک های چیدمان فضای داخلی خانه است.

آن طور که گفته شد در چیدمان دکوراسیون این فضاهای مربعی شکل، نکاتی از قبیل: اندازه فضا – میزان کم استفاده از  لوازم تزئینی و دکوری در دکوراسیون -استفاده از میز های مناسب- چینش صحیح مبلمان- استفاده از رنگ‌ های روشن و بسیاری از راهکارهای دیگر توجه کنیم.

در این مقاله سعی شد تا به هم وطنان عزیزمان در چیدمان پذیرایی های مربع شکل فضای داخلی خانه شان نکاتی ارائه کرده و به آنها کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.