تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 43708

معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه های یاسوج

معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه های یاسوج

برخی از افراد برای آن که خستگی روزها کار و تلاش را از تن به در کنند، به دنبال سفری آرام و به دور از تجربیات جدید هستند و تنها چند روزی دور شدن از محل زندگی را اولویت قرار می‌دهند؛ اما برخی دیگر از افراد، ترجیح می‌دهند سفر به مقاصد جدید را برنامه‌ریزی کرده

برخی از افراد برای آن که خستگی روزها کار و تلاش را از تن به در کنند، به دنبال سفری آرام و به دور از تجربیات جدید هستند و تنها چند روزی دور شدن از محل زندگی را اولویت قرار می‌دهند؛ اما برخی دیگر از افراد، ترجیح می‌دهند سفر به مقاصد جدید را برنامه‌ریزی کرده و حس و حال تازه‌ای را تجربه کنند. اگر از این دست افراد هستید که همواره به دنبال تجربیات جدید هستند، با ما همراه باشید تا شهر یاسوج و جاذبه‌های متعدد آن را به شما معرفی کنیم. در این بین،‌ به هتل های یاسوج نیز خواهیم پرداخت.

یاسوج کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

یاسوج یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است که با وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دارد، به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. این شهر مرکز استان «کهگیلویه و بویراحمد» بوده و درحقیقت در بخش «بویراحمد» واقع شده است. جالب است بدانید واژه «یاسوج» در لغت به معنای جایی است که در آن گل‌های یاس می‌رویند و با نگاهی به دشت‌های پر از گل این شهر، به فلسفه انتخاب این اسم پی می‌برید.

اگر بخواهیم به تاریخ شهرستان یاسوج بپردازیم، باید بگوییم که یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود و هزاران سال تاریخ پرفراز و نشیب را در خشت خشت خود جای داده است. گورستانی در شرق این شهر پیدا شده که مربوط به ۳۵۰۰ سال پیش تخمین زده می‌شود و بر اساس این ادعا، قدمت یاسوج به هزار و پانصد سال قبل از میلاد حضرت مسیح بازمی‌گردد. نکته جالب دیگر این که شهرستان یاسوج در سال ۱۳۳۵ روستایی با ۳۴ نفر جمعیت بوده و حالا به مرکز یک استان تبدیل شده است.

طبیعت شهرستان یاسوج از دیگر پتانسیل‌های آن است که می‌توان ساعت‌ها به آن پرداخت. با وجود آن که این شهر در جنوب ایران واقع شده و ممکن است انتظار محیطی گرم و خشک را از آن داشته باشید، باید بگوییم که یاسوج شهری ییلاقی با آب و هوای معتدل و مرطوب است که میزبان بارش‌های فراوان نیز هست. دشت‌ها و مراتع سرسبز این خطه بستری برای زندگی عشایری فراهم می‌کنند و همین ویژگی‌های طبیعی سبب انتخاب شغل کشاورزی و دامداری توسط مردمان این ناحیه شده است.

چگونه به یاسوج سفر کنیم

برای سفر به یاسوج می‌توانید از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کنید. نخستین پیشنهاد، استفاده از خودروی شخصی است. فاصله میان تهران و یاسوج، ۷۶۰ کیلومتر است که با احتساب سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، می‌توانید ظرف مدت کمتر از ۸ ساعت به این شهر برسید.

با این حال اگر قصد ندارید خودتان رانندگی کنید، می‌توانید بلیط اتوبوس را از هر شهری از ایران به مقصد یاسوج تهیه نمایید و خود را به این شهر برسانید؛ البته روش راحت‌تری هم وجود دارد و آن هم تهیه بلیط هواپیماست. فرودگاه یاسوج بیش از ۷ سال است که راه‌اندازی شده و در صورت موجود بودن پرواز در زمان مد نظر، می‌توانید از این طریق هم اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به کهگیلویه و بویراحمد

آب و هوای یاسوج، این شهر را به یکی از بهترین و روح‌نوازترین اقلیم‌های ایران تبدیل کرده است. این شهر در دامنه رشته کوه زاگرس واقع شده و از این جهت، آب و هوای معتدل و حتی کمی سردسیر دارد. نیمه دوم سال در این شهر بارش فراوان دیده می‌شود و به همین خاطر کمتر کسی این فصل را برای سفر انتخاب می‌کند. در مقابل فصل‌های بهار و تابستان اوج زیبایی یاسوج را به رخ می‌کشند؛ زمانی که هر گوشه از شهر با سرسبزی پوشیده شده و هوایی مطلوب، روح‌تان را نوازش می کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت در بهترین هتل های یاسوج و بهره‌مندی از تمام جاذبه‌های این شهر، نیمه اول سال را برای سفر انتخاب کنید.

با بهترین اقامتگاه‌های یاسوج آشنا شوید

برای آن که نهایت لذت را از اقامت خود در شهرستان یاسوج ببرید، خوب است در یکی از بهترین هتل های یاسوج نیز اقامت داشته باشید. البته این شهر هتل‌های زیادی ندارد؛ اما همان تعداد محدود، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند کرد. بدون درنگ، چند مورد از بهترین هتل‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد.‌

هتل آزادی یاسوج

هتل آزادی یاسوج بهترین و لوکس‌ترین انتخابی است که می‌توانید برای اقامت در این شهر داشته باشید. این هتل چهار ستاره در سال ۱۳۷۶ افتتاح شد و پس از آن که چندین و چند سال بهترین خدمات را به مسافران ارائه داد، در سال ۹۵ به منظور ارتقاء کیفیت، مورد بازسازی قرار گرفت تا به محیط بهتری برای پذیرایی از مهمانان تبدیل شود.

این هتل در ۴ طبقه با ۷۲ واحد اقامتی ساخته شده و ویوی‌ فوق‌العاده‌ای به رودخانه دارد. ازجمله مزایای هتل آزادی یاسوج می‌توان به موقعیت مکانی عالی و دسترسی مطلوب به جاذبه‌های دیدنی اشاره کرد. با اقامت در این هتل به‌راحتی می‌توانید از شهر تاریخی تل خسرو، آبشار یاسوج، پاک جنگلی آبشار و سایر جاذبه‌های دیدنی بازدید نمایید.

هتل جهانگردی یاسوج

برای کاهش هزینه‌های سفر به یاسوج، یکی از انتخاب‌های پیش روی شما هتل جهانگردی است. این هتل دو ستاره با توجه به امکاناتی که به شما ارائه می‌کند، هزینه کمی را دریافت می‌کند؛ از این رو می‌تواند یکی از بهترین هتل‌های اقتصادی یاسوج باشد. این هتل ۲۸ واحد اقامتی دارد که شامل سوئیت‌های دو نفره و سه نفره هستند. هتل جهانگردی در پشت رودخانه بشار واقع شده و از این نظر منظره و دسترسی مطلوبی نیز دارد. لازم به ذکر است این هتل در سال ۸۵ بازسازی شده و در حال حاضر، هتلی تمیز و قابل قبول محسوب می‌شود.

 

سفر به بکرترین مقاصد دنیا با فلای تودی

به هر گوشه از دنیا که بخواهید سفر کنید، یک همراه همیشگی خواهید داشت و آن هم «فلای تودی» است. کدام مجموعه را می‌شناسید که بیش از ۹۰۰ خط هوایی را پوشش داده و امکان رزرو بیش از ۱.۵ میلیون هتل در سرتاسر دنیا را نیز برای‌تان‌ فراهم کرده باشد؟ چنین خدماتی تنها از مجموعه فلای تودی انتظار می‌رود. کافیست یک‌بار وارد وبسایت شده و اقدامات سفر را به همراه این مجموعه پیش ببرید تا از سهولت این کار در وبسایت فلای تودی شگفت زده شوید. مطمئناً به همراه فلای تودی، هیجان‌انگیزترین سفرهای زندگی‌تان را تجربه خواهید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.