تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 50199

غذاهای محلی فومن که باید امتحان کنید

غذاهای محلی فومن که باید امتحان کنید

غذاهای محلی فومن که باید امتحان کنید

شهر فومن، به دلیل طبیعت بکر و سرسبز خود به نگین سبز گیلان معروف است. این شهر با داشتن باغ‌های چای وسیع، جنگل‌های انبوه و ییلاقات خنک، مقصدی ایده‌آل برای سفر در فصل‌های بهار و تابستان است. در سفر به این شهر و رزرو هتل فومن، علاوه بر بازدید از باغ‌های چای و جنگل‌های سرسبز، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند قلعه‌رودخان، ماسوله، و آبشار دودوزن دیدن کنید. همچنین غذاهای محلی فومن مانند ترش تره، باقلاقاتق و مرغ شکم پر، طعمی بی‌نظیر و به یاد ماندنی را به شما هدیه می‌دهد.

چرا باید به فومن سفر کنیم؟

فومن، شهرستانی در استان گیلان، با جاذبه‌های متنوع، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران است. هدف سفر افراد به فومن می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. طبیعت‌گردان به دنبال لذت بردن از طبیعت بکر و ییلاقات خنک فومن هستند. جنگل‌های انبوه، دشت‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای دیدنی فومن، به نگین سبز شمال ایران معروف است. ییلاق‌های ماسوله، قلعه‌رودخان، و سردار جنگل از جمله ییلاقات محبوب فومن هستند که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ بعد از کمی استراحت در هتل فومن می‌توانند از قلعه‌رودخان، یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی فومن که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد، دیدن کنند. موزه مردم‌شناسی رشت به شما امکان می‌دهد تا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم گیلان آشنا شوید. بقعه شیخ زاهد گیلانی و امامزاده میرزا قاسم از جمله مکان‌های مذهبی و تاریخی فومن هستند که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. عاشقان غذا نیز به فومن سفر می‌کنند تا طعم کلوچه فومن، یکی از مشهورترین سوغات فومن را بچشند. فومن به دلیل غذاهای محلی خوشمزه‌اش مانند کباب ترش، فسنجان، میرزاقاسمی و… در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

روش‌های سفر به فومن

روش‌های مختلفی برای سفر به فومن وجود دارد. بسیاری ترجیح می‌دهند با هواپیما یا خودرو شخصی خود به استان گیلان سفر کنند؛ اما اگر می‌خواهید سفر متفاوت و به‌یادماندنی را تجربه کنید و به‌جای خستگی از رانندگی، از مسیر لذت ببرید، می‌توانید بلیط قطار رشت را تهیه کرده و پس از رسیدن به این شهر، با یک تاکسی خودتان را به فومن برسانید. فصل بهار، قیمت بلیط قطار به بالاترین حد خود خواهد رسید. اگر قصد سفر در این فصل یا ایام تعطیلات را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً چند هفته زودتر بلیط خود را تهیه کنید.

لذیذترین غذاهای محلی فومن

غذا، عنصری جدایی‌ناپذیر از زندگی و سفر است. در هر سفر، چشیدن طعم‌های جدید و آشنایی با غذاهای محلی، تجربه‌ای منحصر به فرد و لذتی وصف‌ناپذیر را به ارمغان می‌آورد. استان گیلان و شهر فومن، با برخورداری از تنوع غذایی بی‌نظیر، بهشت علاقه‌مندان به گردشگری غذایی است. منوی غذایی این منطقه، مملو از طعم‌ها و رنگ‌های وسوسه‌انگیز است که هر ذائقه‌ای را راضی می‌کند. بعد از رزرو هتل فومن و سفر به این شهر، برای دو یا سه وعده غذایی، به رستوران‌های محلی بروید و طعم اصیل غذاهای گیلانی را بچشید. مطمئنا این تجربه، سفرتان را به‌یادماندنی‌تر خواهد کرد.

Shape1

اناربیج

این غذا شباهت زیادی به فسنجان دارد، اما طعم آن به دلیل استفاده از رب انار و آبغوره ترش‌تر و ملس‌تر است. اناربیج معمولا با مرغ یا گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود و گردو، سبزی محلی و ادویه‌جات طعم آن را کامل می‌کنند. این غذا به‌عنوان غذای مجلسی سرو می‌شود و همراه با برنج طعم بی‌نظیری دارد.

کباب ترش

کباب ترش طعمی منحصربه‌فرد دارد که آن را از سایر کباب‌ها متمایز می‌کند. گوشت گوسفند در این کباب با رب انار، گردو، سیر، دانه انار ترش و سبزی محلی مزه دار می‌شود و سپس به سیخ کشیده و کباب می‌شود. طعم ترش و ملس کباب ترش در کنار طبع گرم آن، این غذا را به انتخابی محبوب در فصل‌های سرد تبدیل کرده است.

باقلاقاتوق

این غذای محلی گیلان طعمی لذیذ و به‌یادماندنی دارد و به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین غذاهای گیلانی شناخته می‌شود. باقلا، لوبیا، شوید، سیر، تخم‌مرغ و روغن مواد اصلی تشکیل‌دهنده باقلاقاتوق هستند. این غذا به‌عنوان غذای اصلی با نان یا برنج سرو می‌شود و طعمی دلچسب و سیرکننده دارد. اگر محل اقامت شما در هتل فومن دارای رستوران است، توصیه می‌کنیم حتما یک وعده باقلاقاتوق را هم امتحان کنید.

 Shape2

میرزاقاسمی

این غذای محبوب طعمی نزدیک به خاویار بادمجان دارد و به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین غذاهای محلی گیلان شناخته می‌شود. میرزاقاسمی برای افراد گیاه‌خوار مناسب است و با بادمجان، گوجه، تخم‌مرغ، سیر، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود. این غذا به دو روش دیگر با مرغ و گردو نیز پخته می‌شود که هر کدام طعم و مزه خاص خود را دارند. میرزاقاسمی به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود و همراه با نان یا برنج طعم بی‌نظیری دارد.

ترش آش

این آش طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد و به‌عنوان یکی از آش‌های معروف گیلان شناخته می‌شود. ترش آش به دلیل داشتن لوبیا، نخود، باقلا و سبزیجات، غذایی کامل و مقوی است. استفاده از انار یا آبغوره طعم ترش و ملس به این آش می‌دهد و آن را به انتخابی محبوب در بین افراد با سلیقه‌های مختلف تبدیل کرده است. ترش آش معمولا با ترب و برگ ترب یا ماهی شور سرو می‌شود.

رزرو آسان بلیط قطار و هتل گیلان با فلای تودی

فومن، شهرستانی سرسبز و دیدنی در استان گیلان است که به خاطر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر به فومن را دارید، می‌توانید برای رزرو هتل فومن از خدمات آنلاین و غیرحضوری سایت فلای تودی استفاده کنید.

فلای تودی، یک سامانه جامع گردشگری است که امکان رزرو انواع اقامتگاه، از جمله هتل، آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و ویلا را در سراسر ایران فراهم کرده است. برای رزرو هتل در فومن، کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کنید و نام شهر فومن را در قسمت جستجو وارد کنید. سپس، فهرستی از هتل‌های موجود در فومن به همراه عکس، توضیحات و قیمت به شما نمایش داده می‌شود.

علاوه‌بر رزرو هتل، شما می‌توانید از فلای تودی برای خرید آنلاین بلیط قطار نیز استفاده کنید. جهت خرید بلیط قطار کافی است مبدا و مقصد (مثلا تهران به رشت) و تاریخ سفر خود را وارد کنید. سپس، فهرستی از قطارهای موجود به همراه اطلاعات مربوط به زمان حرکت، زمان رسیدن، نوع قطار و قیمت بلیط قطار به شما نمایش داده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.