تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 34875

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید بست تخت چیست؟ بیشتر بدانیم!

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید بست تخت چیست؟ بیشتر بدانیم!

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید بست تخت چیست؟ بیشتر بدانیم! قیمت خرید بست تخت، مساله ای بسیار مهم و حیاتی، در برآورد هزینه های ساخت و ساز با کمک بلوک های هبلکسی است. این بلوک ها یکی از مدرن تر…

قیمت خرید بست تخت، مساله ای بسیار مهم و حیاتی، در برآورد هزینه های ساخت و ساز با کمک بلوک های هبلکسی است. این بلوک ها یکی از مدرن ترین و جدیدترین مصالح ساختمان بوده و برای آنکه در کنار هم، فیکس و ثابت شوند می بایست توسط بست های تخت، به هم گره بخورند. اگر در مورد قیمت این بست ها اطلاعات زیادی ندارید در ادامه با ما همراه باشید.

 

آیا بست تخت یک نوع بست فلزی هبلکس به شمار می رود؟

برای آنکه بلوک های هبلکسی را در کنار هم قرار دهند، از متریال های متفاوتی چون، ملات هبلکس و بست ها استفاده می کنند. یکی از رایج ترین این بست ها، بست تخت نام دارد. بست تخت به دلیل صاف بودن و مسطح بودن به این نام خوانده می شود و قادر است بلوک های هبلکس را دو به دو هم وصل کند و اجازه ندهد که این بلوک ها از جای خود جا به جا شوند.

در ساخت بست های تخت از فلزات استفاده می کنند و به همین دلیل به راحتی می توان آنها را بست فلزی هبلکس نامید. بست های فلزی باید گالوانیزه باشند تا در اثر برخورد و تماس با رطوبت، زنگ نزده و استحکام بنا را با مشکل مواجه نکنند. خبر خوبی که اینجا داریم این است که طبق نظر سنجی های انجام شده توسط مشرق، ایلنا و فارس، سورنا هبلکس یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع بست های کرکره ای را وارد بازار کرده است. قیمت خرید بست تخت که توسط این مجموعه ارائه می شود، رضایت بسیاری از متقاضیان را به دست آورده است.

قیمت بست تخت چقدر است؟

قیمت خرید بست تخت، به مانند هر ملزومات دیگری که در ساخت و ساز با کمک دیوارهای هبلکسی به کار برده می شود، ثابت و مشخص نیست. عوامل زیادی در این بین دخالت دارند که باعث شده اند بست تخت دچار تغییر قیمت شود. برخی از این عوامل به شرح زیرند:

1- کیفیت بست؛

نه تنها در مورد بست های تخت، بلکه در مورد هر کالای دیگری که در صنعت ساختمان به کار برده می شود، کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. بست های کرکره ای به این دلیل که در زیر ملات و بین بلوک ها دفن می شوند، می بایست کیفیت بالایی داشته باشند. پایین بودن کیفیت این نوع بست، استحکامات را با ایراد رو به رو می کند.

 

 

2- برند ارائه دهنده؛

دیگر عامل تاثیر گذار روی قیمت بست های تخت، برندی است که این نوع بست را ارائه می دهد. موضوع مشترکی که بین برندهای مختلف در یک حوزه دیده می شود این است که آنها با توجه به مواردی که در نظر دارند، قیمتی را برای محصول خود مشخص می کنند. این قاعده و قانون در مورد بست های تخت نیز وجود دارد و به همین دلیل است که بست های تختِ برندهای متفاوت با قیمت های گوناگون در بازار عرضه می شوند.

3- گالوانیزه بودن بست ها؛

همان طوری که در بالا نیز اشاره کردیم این بست ها به این دلیل که بین بلوک ها قرار می گیرند و بعدها دسترسی به آنها کار بسیار مشکلی خواهد شد، باید کیفیت بالایی داشته و به خوبی در برابر تماس با آب و رطوبت مقاوم باشند. بست هایی که گالوانیزه هستند به خوبی در مقابل تماس با آب و رطوبت مقاومت می کنند و زنگ نمی زنند. قیمت خرید بست تخت گالوانیزه از قیمت بست های غیر گالوانیزه بالاتر است. بست های گالوانیزه شده گزینه هایی مناسب برای دیوارچینی بلوک های هبلکسی به شمار می روند.

قیمت بست رادیکالی هبلکس بیشتر است یا قیمت خرید بست تخت؟

بست هایی که در زمان احداث یک بنا به کمک بلوک های هبلکسی به کار برده می شوند، متنوع هستند. حضور برخی از این بست ها در ساخت و ساز الزامی است. الزام حضور بعضی بست ها به حدی است که در آیین نامه 2800 ساخت و ساز به وضوح اسم آنها آورده شده است. از جمله این بست ها می توانیم به بست رادیکالی اشاره کنیم. این نوع بست، دیوارهای هبلکس را به سازه متصل می کند و به دیوار امکان می دهد تا در راستای افق، مقدار کمی جا به جا شود. همین جا به جایی کم، از تخریب دیوار در زمان وقوع زلزله جلوگیری به عمل می آورد.

با توجه به دلیلی که در بالا اشاره کردیم، هر جایی که بلوک های هبلکسی مورد استفاده قرار می گیرند، بست های رادیکالی نیز باید به کار برده شوند. در مورد تفاوت قیمت خرید بست تخت و قیمت بست رادیکالی هبلکس باید بگوییم که به دلیل نقش مهم تری که بست های رادیکالی در یک ساختمان دارند، معمولا با قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع بست فروخته می شوند. به عبارت دیگر، از بین دو نوع بست های رادیکالی و بست های تخت، بست های رادیکالی قیمت بالاتری دارند و گران تر هستند.

 

 

قیمت بست تخت هبلکس (قیمت خرید بست تخت) را از کجا دریافت کنیم؟

حالا که می دانید قیمت خرید بست تخت تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد، خوب است یک راهکار خیلی عالی برای دریافت قیمت آن نیز به شما معرفی کنیم. توصیه می کنیم، برای خرید بست های تخت به هر فروشنده ای اعتماد نکنید. از آنجایی که برخی ارائه کنندگان این بست، تنها به فکر کسب سود هستند، نمی توانند گزینه های مناسبی برای دریافت قیمت بست تخت هبلکس باشند.

شناسایی منابع معتبر فروش بست های تخت، کار سختی است و در بازاری که هر کس ادعا می کند محصولی با کیفیت دارد، برخی خریداران دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند برای خرید بست های با کیفیت چه باید کنند.

یکی از معتبرترین منابع فروش بست های تخت در کشور، سورنا هبلکس است. بست تخت سورنا هبلکس یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع بست ها در کشور به شمار می رود. این بست ها در مقابل تماس با آب و رطوبت مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهند و همین مورد کافی است تا استحکام بنا تحت تاثیر قرار گیرد.

کلام آخر

بررسی قیمت بست تخت، عوامل تغییر دهنده قیمت آن و برخی موارد دیگر موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم نکات ارائه شده در شناسایی بهترین منبع خرید بست تخت کمک کننده بوده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.