تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر : 48312

عاشقان خرید، حتما در این تاریخ ها به دبی و استانبول سفر کنید

عاشقان خرید، حتما در این تاریخ ها به دبی و استانبول سفر کنید

دبی و استانبول، از جمله شهر های معروفی هستند که سالانه مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. مسافران معمولاً به دلایل مختلفی از قبیلِ بازدید از مکان های تاریخی، بازدید از مکان های تفریحی، خرید اجناس مختلف و…، دو شهر فوق را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می نمایند. در این مقاله قصد داریم تا سفر به دبی و استانبول جهت خرید اجناس مختلف را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم می خواهید تا با بهترین ایام سال برای انجام سفرهای تجاری به شهر های فوق، بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

شهر دبی، یکی از مقاصد معروف تجاری و تفریحی بسیاری از ایرانیان است.

معرفی شهر دبی

شهر دبی در کشور امارات متحده عربی قرار دارد و پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز می باشد. اولین نشانه های تاسیس دبی به حدود سال ۱۱۰۰ میلادی باز می گردد اما در سال ۱۸۳۳ میلادی، این شهر به صورت رسمی توسط شیخ مکتوم افتتاح شد.

در سال ۱۹۶۶ میلادی، نفت در شهر دبی کشف گردید و در مدت زمانی کوتاه، شرایط اقتصادی شهر فوق به شکل چشمگیری پیشرفت کرد.

امروزه شهر دبی به یکی از شهر های معروف جهان تبدیل شده است. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای انجام امور تجاری و یا برای گذراندنِ دوران تعطیلات خود، به این شهر مسافرت می کنند.

نکته ای دیگر اینکه، شهر دبی مملو از بازار ها و مجتمع های تجاری می باشد. این بازار ها و مجتمع ها در فصل های خاصی، اجناس خود را به حراج می گذارند. شما می توانید با آگاهی از زمان های برگزاری جشنواره های حراج بازار ها و مراکز فوق و سفر به دبی در این بازه های زمانی، اجناس مورد نیاز خود را با تخفیف خریداری کنید.

شهر استانبول، یکی از مقاصد توریستی جذاب برای اکثر گردشگران است.

معرفی شهر استانبول

شهر زیبای استانبول در کشور ترکیه واقع شده است و جمعیت آن، حدود ۱۸ میلیون نفر می باشد. بخشی از این کلان شهر در قاره آسیا و بخشی دیگر از آن در قاره اروپا قرار دارد. به همین دلیل، شهر استانبول نه تنها به عنوان بزرگ ترین کلان شهر منطقه خاورمیانه، بلکه به عنوان بزرگ ترین کلان شهر قاره اروپا نیز شناخته می شود.

سالانه مسافران و توریست های بسیاری به شهر استانبول مسافرت می کنند. هدف برخی از این افراد از مسافرت به استانبول، بازدید از مکان های تاریخی و توریستی این شهر است اما برخی دیگر، جهت انجام امور تجاری یا اداری، عازم شهر فوق می شوند.

همچنین، در برخی از ایام خاص سال، فروشگاه های شهر استانبول اجناس خود را با تخفیف به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین اگر قصد دارید تا کالاهای مختلفی را در استانبول خریداری کنید، بهتر است تا زمان سفر خود را با این ایام خاص هماهنگ نمایید.

 بهترین زمان برای سفر به دبی و استانبول جهت خرید اجناس مختلف

تا این قسمت از مقاله، شهر های دبی و استانبول را به صورت جامع به شما معرفی کردیم و تاریخچه آنها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت قصد داریم تا بهترین زمان برای سفر به دبی و استانبول جهت خرید اجناس مختلف را اعلام نماییم.

به عبارت دیگر، بهترین زمان جهت سفر به دبی و استانبول برای خرید اجناس مختلف، زمانی است که در دو شهر فوق، حراجی های متعددی برگزار می شود. در ادامه، زمان های برگزاری این حراجی ها در فصل های مختلف را بررسی خواهیم کرد؛

۱. حراجی های فصل بهار در دبی و استانبول

یکی از فصل های نسبتا مناسب برای سفر به دبی و استانبول جهت خرید اجناس ارزان قیمت، فصل بهار می باشد. در این بخش، ابتدا خرید کالا در فصلِ بهارِ دبی و سپس در فصلِ بهارِ استانبول را بررسی خواهیم کرد؛

  • شهر دبی: در فصل بهار (اوایل فروردین)، یکی از بزرگ ترین فستيوال های خرید در شهر دبی برگزار می شود. در این فستيوال، کالاهای بسیار متنوعی به فروش می رسند و اکثر آنها با تخفیف های بالایی به مشتریان ارائه می شوند. البته شما باید قبل از سفر به دبی در ماه فروردین، دو نکته مهم را مد نظر قرار دهید؛ ۱. در ماه فروردین، هوای شهر دبی نسبتاً گرم است و امکان دارد این هوا برای شما آزار دهنده باشد. ۲. در ماه فروردین، هزینه خرید تور های مسافرتی دبی، تا حدودی بالا است و به همین دلیل، شما باید بودجه خود برای سفر را قبل از رزرو تور، بررسی نمایید.
  • شهر استانبول: فصل بهار، فصل مناسبی برای مسافرت به استانبول جهت خرید کالا نمی باشد. در این فصل، اکثر فروشگاه ها و مجتمع های تجاری، کالاهای خود را به تازگی در معرض نمایش گذاشته اند و به همین دلیل، تخفیفی را بر روی آنها اعمال نکرده اند. تنها شانس شما برای خرید کالا های تخفیف دار در فصلِ بهارِ استانبول، پوشاک زمستانه است. بنابراین، اگر قصد خرید کالاهای ارزان قیمت را دارید، در فصل هایی به غیر از بهار به استانبول مسافرت کنید.

در فصل بهار، فستيوال بزرگ فروش اجناس تخفیف دار در شهر دبی برگزار می شود.

۲. حراجی های فصل تابستان در دبی و استانبول

یکی دیگر از فصل های مناسب برای سفر به دبی و استانبول جهت خرید اجناس تخفیف دار، فصل تابستان می باشد. در ادامه، ابتدا خرید تابستانه کالا های مختلف در شهر دبی و سپس، خرید تابستانه در شهر استانبول را بررسی خواهیم کرد؛

  • شهر دبی: در ماه های تیر و مرداد، اکثر فروشگاه های دبی، تخفیف های نسبتاً بالایی را بر روی اجناس خود اعمال می کنند. شما می توانید با سفر به دبی در دو ماه فوق، کالاهای مورد نظر خود را با نازل ترین قیمت ممکن خریداری نمایید. البته، زمان برگزاری حراجی های دبی در ماه های تیر و مرداد، به صورت دقیق مشخص نمی باشد و حدود ۶ ماه قبل از تاریخ برگزاری آنها، اعلام می شود. نکته ای دیگر اینکه، در فصل تابستان، هوای شهر دبی به شدت گرم می باشد و شما باید این موضوع را نیز قبل از مسافرت، حتما مد نظر قرار دهید.
  • شهر استانبول: مناسب ترین زمان برای خرید کالا های تخفیف دار در استانبول، فصل تابستان می باشد. حراجی های بزرگ استانبول، از اواسط تیر ماه شروع به فعالیت می کنند و تا اواخر مرداد ماه نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. البته در شهریور ماه نیز حراجی های مختلفی اجناس خود را به فروش می رسانند اما این اجناس معمولا تک سایز و تک رنگ هستند و برای تمامی افراد مناسب نمی باشند.

مناسب ترین فصلِ خریدِ اجناسِ تخفیف دار در شهر استانبول، فصل تابستان می باشد.

۳. حراجی های فصل پاییز در دبی و استانبول

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا سفر به دبی و استانبول و خرید اجناس تخفیف دار را در فصل پاییز، مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه، ابتدا شهر دبی و سپس شهر استانبول را بررسی خواهیم کرد؛

  • شهر دبی: حراجی های اصلی دبی در فصل پاییز، فعالیت خود را از اواسط مهر ماه و اوایل آبان ماه آغاز می کنند و تا پایان آذر نیز به فروش اجناس تخفیف دار ادامه می دهند. اگر شما می خواهید تا اجناسی با کیفیت را در این حراجی ها خریداری نمایید، بهتر است تا در ابتدای شروع فعالیت جشنواره های حراج (اواسط مهر) به دبی مسافرت کنید. نکته ای دیگر اینکه، تاریخ دقیق برگزاری حراجی های فصلِ پاییزِ دبی، در ابتدای فصلِ بهار مشخص می گردد. بنابراین، شما می توانید حدود ۶ ماه قبل از برگزاری این حراجی ها، از تاریخ دقیق آنها با خبر شوید.
  • شهر استانبول: پاییز فصل مناسبی برای خرید در شهر استانبول نمی باشد. در این فصل، فستيوال های حراج به ندرت در استانبول برگزار می شوند. البته زمان برگزاری دو جشنواره به نام هایWonder Friday و Legendary Friday، در پاییز است اما این جشنواره ها تنها در یک روز برگزار می شوند و سفر به استانبول برای جشنواره های یک روزه فوق، از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد. نکته ای دیگر اینکه، فصل پاییز استانبول نسبتاً سرد است و به همین دلیل، شما باید سرد بودنِ هوا را نیز قبل از سفر به این شهر، مد نظر قرار دهید. با این حال، نکته مثبتِ سفر در شرایطِ بد آب و هوایی به استانبول، ارزان بودنِ نرخ خرید تور های مسافرتی شهر فوق در چنین شرایطی می باشد.

در فصل پاییز، جشنواره های حراج اندکی در شهر استانبول برگزار می شود.

۴. حراجی های فصل زمستان در دبی و استانبول

آخرین فصلِ مناسب جهت خرید اجناس تخفیف دار در هنگام سفر به دبی و استانبول، فصل زمستان می باشد. در ادامه، ابتدا خرید زمستانی در دبی و سپس خرید زمستانی در استانبول را بررسی خواهیم کرد؛

  • شهر دبی: حراجی های دبی از اوایل زمستان شروع به کار می کنند و فعالیت آنها در اواسط بهمن ماه، به پایان می رسد. هرچه به پایان جشنواره های حراج زمستانی شهر دبی نزدیک تر شویم، میزان تخفیف ها نیز بیشتر خواهند شد اما تنوع اجناس کاهش خواهد یافت. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به دبی و انجام خرید، ابتدای ماه دی می باشد.
  • شهر استانبول: استانبول در فصل زمستان به استقبال سال جدید میلادی می رود و به همین دلیل در این شهر، حراجی های مختلفی قبل از شروع سال نو، فعالیت خود را آغاز می کنند. زمان برگزاری این حراجی ها معمولا ماه های دی و بهمن می باشد. میزان تخفیف اجناس ارائه شده در حراجی های فوق نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است. البته بعضی از حراجی های فصل زمستانِ استانبول، فعالیت خود را در ماه اسفند نیز ادامه می دهند و میزان تخفیف آنها تا ۷۰ درصد افزایش می یابد.

جشنواره های حراج زمستانی شهر دبی، فعالیت خود را از اوایل دی ماه آغاز می کنند.

سخن پایانی در مورد سفر به دبی و استانبول

در این مقاله، سفر به دبی و استانبول جهت خرید کالا های تخفیف دار را به صورت جامع مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید برای رزرو تورهای مسافرتی دو شهر فوق، به سایت معتبر بوکینگ مراجعه نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.