تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 44912

ضرورت افزایش سهم بورس کالا از اقتصاد کشور

ضرورت افزایش سهم بورس کالا از اقتصاد کشور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نادعلی، مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی پیش‌نشست نهمین همایش بازار مالی با موضوع «نقش بورس کالا در حمایت از تولید و کنترل تورم» با بیان اینکه بورس کالا محلی برای مبادله محصولات است، گفت: هر چند تا کنون ابزارهای مختلفی در خصوص نوآوری مالی معرفی شده‌، اما

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نادعلی، مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی پیش‌نشست نهمین همایش بازار مالی با موضوع «نقش بورس کالا در حمایت از تولید و کنترل تورم» با بیان اینکه بورس کالا محلی برای مبادله محصولات است، گفت: هر چند تا کنون ابزارهای مختلفی در خصوص نوآوری مالی معرفی شده‌، اما اگر این ابزارها در فضای نامناسب توسعه پیدا کنند، اهداف مورد نظر را محقق نخواهد کرد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت ابزارهای مالی در بورس کالا گفت: از آنجا که ساز و کار تعیین قیمت محصول با چالش مواجه است، گسترش این ابزارها می‌تواند کمک قابل توجهی به این موضوع کند.
نادعلی با تاکید بر این که بورس کالا نقش مهمی در اقتصاد وبخش تولید دارد، اضافه کرد: سهم این بازار در تولید باید افزایش یابد.
مولدسازی با تخصیص منابع به سوی تولید
نادعلی ضمن تاکید بر نقش کلیدی بازار سرمایه در رشد تولید و مهار تورم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده نظام تأمین مالی از بانک محور به بازار محور تغییر کند. بنابراین، از آنجا که هدف نهایی ما رشد تولید است، تخصیص منابع باید به رشد تولید کمک کند تا فعالیت‌ها به سمت مولدسازی پیش رود.
وی اضافه کرد: بازار سرمایه در صورتی می‌تواند به بخش واقعی اقتصاد کمک کند که نقدینگی موجود در این بازار به سمت بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و افزایش سرمایه حرکت کند. به بیانی دیگر، این نقدینگی در خدمت تولید باشد.
مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی ادامه داد: بازار سرمایه و ابزارهای آن باید به تشکیل سرمایه کمک کند، چرا که بازار سرمایه بخش مهمی از اقتصاد است. اگر بازار سرمایه نقدینگی را به سمت فعالیت‌های تولیدی هدایت کند، ضمن کاهش رشد نقدینگی، شاهد مهار تورم خواهیم بود.
نادعلی ادامه داد: بورس نیاز به ثبات دارد تا فعالان بیشتری جذب کند و ابزارهای بازار سرمایه به جذب سرمایه‌های خارجی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.