تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 46977

صندوق‌های درآمد ثابت گوشت قربانی شدند

صندوق‌های درآمد ثابت گوشت قربانی شدند

سینا رهبر شهلان تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص سیاست‌های جدید بانک مرکزی به ویژه در تعریف گواهی سپرده با نرخ ۳۰ درصد و تأثیرات مخرب آن بر بازار سرمایه به خبرنگار مهر گفت: این تصمیم که با ابلاغیه بانک مرکزی موقتی نخواهد بود، خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت را تشدید می‌کند. وی با بیان

سینا رهبر شهلان تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص سیاست‌های جدید بانک مرکزی به ویژه در تعریف گواهی سپرده با نرخ ۳۰ درصد و تأثیرات مخرب آن بر بازار سرمایه به خبرنگار مهر گفت: این تصمیم که با ابلاغیه بانک مرکزی موقتی نخواهد بود، خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت را تشدید می‌کند.
وی با بیان اینکه بازار سرمایه به دو بخش بازار سهام و بازار بدهی تقسیم بندی می‌شود اظهار کرد: با اتفاقی که سال گذشته رخ داد، حدنصاب سهامی برای صندوق‌های درآمد ثابت در نظر گرفته شد و پول‌ها به سپرده تبدیل گردید لذا اتفاق امسال بانک مرکزی سبب خواهد شد صندوق‌های با درآمد ثابت با خروج پول سنگینی مواجه شوند یا مجبور باشند بازدهی که به مردم تخصیص می‌دهند را بالا ببرند.
رهبر خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از منابع صندوق‌ها یعنی چیزی حدود ۴۰ درصد آن صرف خرید اوراق دولتی شده که نرخ‌های ثابتی دارد. لذا این صندوق‌ها یا مجبور خواهند شد سهام موجود خود را بفروشند یا اینکه بابت سپرده‌های مردم که در بانک‌ها سپرده کرده‌اند نرخ بالاتری طلب کنند.
به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، آقای فرزین به جهت لجبازی و نپذیرفتن واقعیت اقتصاد، قصد دارد به صورت تصنعی بگوید در اسفند ماه به هدف تورمی نزدیک شده‌ایم. درحالی که تبعات نرخ ۳۰ درصد ۶ ماه دیگر نمایان می‌شود.
وی با اشاره به تجربه سال ۱۳۹۷ گفت: امروز با دستان خودمان کشور را با نادانی به مسلخ می بریم.
رهبر افزود: برخی لجبازی‌ها تاوانی جز به مسلخ بردن کشور ندارد و مساله گوشت به ویژه گوشت قرمز نمونه کوچکی از این دست لجبازی هاست. لذا اشتباهی به مراتب بدتر از اشتباه آقای ساداتی نژاد در موضوع گوشت قرمز برای صندوق‌های درآمد ثابت و بخش مالی کشور اتفاق خواهد افتاد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.