تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 35999

شرایط رکودی در دلار باعث رکود در بازار سرمایه شده است

شرایط رکودی در دلار باعث رکود در بازار سرمایه شده است

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دو ماهی است که به تبع نزولی بودن دلار شرایط آن چنان رونقی نداریم و بازارسرمایه هم در این وضعیت ریزشی است. غفوری افزود: دلیل منفی بودن دلار عبارت است: طبق سنوات گذشته در ۶ ماهه اول سال همیشه شاهد افت تقاضا در دلار

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دو ماهی است که به تبع نزولی بودن دلار شرایط آن چنان رونقی نداریم و بازارسرمایه هم در این وضعیت ریزشی است.
غفوری افزود: دلیل منفی بودن دلار عبارت است: طبق سنوات گذشته در ۶ ماهه اول سال همیشه شاهد افت تقاضا در دلار هستیم، از طرفی هم با نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر بسیاری از تقاضاها برای دلار فروکش می‌کند.
محمد غفوری در پایان گفت: وضعیت بازارها منفی بوده و مهمترین عامل رکودی بودن قیمت دلار است، دولت برای کسری بودجه امسال، دلار را در وضعیت رکودی قرار داده است و اگر شاهد گشایش اقتصادی نداشته باشیم بیشتر شبیه یک فشردگی قیمت بوده و در سال آینده می‌توان شاهد رها شدن فنر تورم بود، با این نقدینگی و تورم وضعیت اقتصاد کشور را دچار رکود تورمی کرده است و با افزایش نرخ بهره سیاست گذار نتوانسته تورم را کنترل کند و می‌توان انتظار افزایش دلار باشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.