تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 50312

سنگ قبر سفید بهتر است یا مشکی؟

سنگ قبر سفید بهتر است یا مشکی؟

این بار که به قبرستان های شهر خود رفتید، دقت بیشتری به سنگ قبرها بیاندازید، بیشترین رنگی که مشاهده می کنید کدام گزینه است؟ بدون شک دو رنگ سفید و مشکی دو گزینه اصلی خواهند بود. ولی امروزه با گسترش معادن سنگ در دنیا و نگاه لاکچری به سنگ های قبر، دید مردم نسبت به انتخاب سنگ مزار نیز تغییر کرده و عقیده افراد برای خرید، تغییر کرده است. از این رو در این مقاله قصد داریم برای شما از نقطه نظرات مختلف، تاثیر رنگ سنگ قبر را بر روی تصمیم نهایی خرید را مورد ارزیابی قرار دهیم.

معرفی رنگ‌های متداول در سنگ مزار

شاید در شبکه های اجتماعی، تبلیغات فروش سنگ قبر را دیده باشید که همراه با رنگ های بسیار خاص مانند پرتغالی و یا سبز کم رنگ هستند. ولی بر اساس آماری که وجود دارد، بیشترین سنگ قبرهایی که در طی چند سال اخیر به فروش رسیده اند، مربوط به رنگ سفید و مشکی هستند. معمولا سنگ قبرهای سفید از جنس مرمر و سنگ های مشکی نیز از سنگ گرانیت هستند. در کنار این دو رنگ، سنگ قبرهای سبز با رگه های سفید بسیاری ریز نیز باب شده است که زیبایی خاصی دارند و از نظر قیمت، مناسب هستند.

رنگ های مختلف انواع سنگ قبر

در شبکه های اجتماعی تبلیغ سنگ قبر پرتغالی را مشاهده کرده ایم که بیش از یک میلیون بازدید کننده داشت. با وجود اینکه این سنگ قبر از نظر قیمت، بسیار گران بود، ولی زیبایی خاصی داشت و درخواست برای خرید آن نیز بالا بود. در طی چند سال اخیر به دلیل تغییر رویکرد، تمایل برای خرید سنگ قبرهای خوش رنگ و متفاوت در ایران بسیار رواج پیدا کرده و افراد به دنبال آن هستند به هر نحوی، بهترین محصولات را خریداری کنند. به غیر از رنگ پرتغالی که ذکر شد، رنگ های سیاه شبق که بدون رگه هستند، در طی چند وقت اخیر بسیار رواج یافته است. ولی شاید اصلی ترین رنگی که امروزه در ایران خرید و فروش می شود، سنگ قبرهای سفید با رگه های مختلف هستند که امکان دارد به صورت سنگ طبیعی و یا مصنوعی بدست بیایند.

عواملی که در انتخاب بهترین رنگ برای سنگ مزار تأثیرگذار هستند

کلیدی ترین عاملی که شما در هنگام خرید سنگ قبر باید در نظر داشته باشید، قیمت نهایی محصول است. ولی اگر بحث هزینه ها را کنار بگذاریم، مقاومت نیز می تواند به عنوان یک عامل مهم در نظر گرفته شود. سنگ های قبری که امروزه در بازار وجود دارند، در صورتی که مقاومت لازم نداشته باشند، به سرعت شکسته شده و مقاومت کافی را در برابر عوامل محیطی ندارند. به عنوان مثال سنگ های تراورتن از نظر قیمت و طراحی بسیار زیبا هستند، ولی مقاومتی بسیار ضعیف دارند و به همین دلیل است که خرید آن در این حوزه صفر است.

سفید یا مشکی؛ کدام رنگ برای سنگ مزار مناسب تر است؟

پیش از اینکه بخواهیم در مورد رنگ تصمیم گیری کنیم، بهتر است دو مدل سنگی که این رنگ را ارائه می دهند، مورد بررسی قرار دهیم. بر اساس آمار، بیش از ۸۵ درصد از سنگ های سیاه رنگ در دنیا از گرانیت هستند که مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل محیطی دارند. در مقابل سنگ های سفید از مرمر و یا سنگ های نانو یا مصنوعی هستند که با وجود قیمت بالا و زیبایی، مقاومت نسبتا پایینی دارند. معیاری که شما برای خرید دارید، مشخص می کند شما چه رنگی را خریداری کنید. سنگ های سفید معمولا مقاومت کم تری دارند ولی زیبایی آن غیر قابل توصیف هستند در مقابل سنگ های سیاه مقاومت بسیار بالایی دارند. ولی نسبت به مرمر، زیبایی کمتری دارند. در اصل سفارش شما به میزان بودجه و معیارهای زیبایی شما بستگی دارد.

بهترین تولید کننده سنگ قبر

در صورتی که قصد دارید برای اقوام یا دوستانی که دارید سنگ قبر سفارش دهید، مجموعه سنگ بهشت یکی از اولین و بهترین تولید کننده های سنگ مزار در ایران هستند که توانسته اند در طی سالیان متمادی بهترین نمونه ها را با طراحی خاصی روانه بازار کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.