تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 49161

سفری به دنیای طعم و مزه در رستوران‌های سنتی اهواز

سفری به دنیای طعم و مزه در رستوران‌های سنتی اهواز

سفری به دنیای طعم و مزه در رستوران‌های سنتی اهواز

اگر در فکر رزرو بلیط قطار تهران اهواز و سفر به این شهر پرجاذبه هستید، حتما به خوشمزه‌ترین بخش مسافرت یعنی میل‌کردن انواع غذاهای محلی این شهر نیز فکر می‌کنید. در اهواز، رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیاری وجود دارند که با طبخ انواع غذاهای محلی و سنتی، آماده پذیرایی از شما مهمانان نوروزی هستند. در ادامه مقاله، قصد داریم بهترین رستوران‌های سنتی این شهر را خدمت شما دوستان عزیز معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

رستوران گردان امپراطور

اگر بعد از خرید بلیط پیش فروش قطار اهواز و سفر به این شهر آدرس یکی از بهترین رستوران‌های آن را جویا شوید، حتما همه شما را به آدرس بلوار پاسداران، برج (آی‌تی)، طبقه هشتم می‌فرستند. در این خیابان، رستوران بسیار بزرگ و لوکسی به نام رستوران گردان امپراطور وجود دارد که با پخت انواع غذاهای اصیل اهواز، ایران و سایر غذاهای بین‌المللی، آماده پذیرایی از شماست. شک نکنید که لذت نوش‌جان‌کردن غذاهای سنتی از بلندای شهر و چشم‌انداز فوق‌العاده آن، هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد.

رستوران خیمه

در خیابان امانیه اهواز، بین فلکه ساعت و سه‌گوش، روبه‌روی دادگستری، یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های سنتی شهر قرار دارد که انواع غذای محلی اهواز و اصیل ایرانی در آن تهیه و سرو می‌شود. اگر به این رستوران مراجعه کردید، حتما سینی‌کباب و یکی از غذاهای منوی دریایی آن را سفارش دهید؛ چرا‌که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران خیمه اهواز، همین غذاهاست. از دیگر خوراکی‌های اصیل و معروف ایرانی که در این رستوران تهیه می‌شود، می‌توان به باقالی‌پلو با ماهیچه و انواع خورشت اشاره کرد.

رستوران قصر ضیافت

نوش‌جان‌کردن یک وعده غذای محلی و خوش‌طعم اهوازی در رستوران قصر ضیافت به تمام گردشگرانی پیشنهاد می‌شود که چشیدن طعم لذیذ غذاهای دریایی جنوب برای آن‌ها لذت‌بخش است؛ در‌واقع، معروف‌ترین غذای این رستوران نیز همان غذاهای دریایی مخصوصا ماهی‌کباب است. برای رفتن به این رستوران، باید به بزرگراه آیت‌الله بهبهانی، روبه‌روی پارک شهربازی مراجعه کنید. بد نیست بدانید، آن‌چه که نام این رستوران را در لیست معروف‌ترین غذاخوری‌های شهر نمایان می‌کند، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و دستور پخت متفاوت خوراک‌های منو است.

کافه‌رستوران کنجد

اگر موفق به خرید بلیط پیش فروش قطار اهواز شده‌اید و در‌حال برنامه‌ریزی برای سفر خود هستید، صرف یک وعده غذا در کافه‌رستوران کنجد را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. این کافه‌رستوران که در محله کیانپارس، خیابان اسفند غربی، نبش خیابان وهابی واقع شده است، انتخاب خوبی برای نوشیدن یک فنجان چای گرم و سفارش یک وعده غذای سنتی و اصیل خوشمزه اهوازی خواهد بود. معروف‌ترین خوراکی این کافه‌رستوران، سالاد مخصوص آن است که پیشنهاد می‌شود حتما در کنار سایر غذاها آن را نیز سفارش دهید. علاوه‌بر سالاد، امکان ثبت سفارش برای انواع غذاهای فست‌فودی نیز فراهم است.

سفره‌خانه سنتی آب‌وآتش

اگر بلیط قطار تهران اهواز خود را خریداری کرده‌اید و تاریخ سفر شما مشخص شده است، پیشنهاد می‌شود که اولین وعده غذایی خود را در سفره‌خانه سنتی آب‌وآتش اهواز واقع در محله زیتون کارمندی، خیابان فاطمی، بین زیبا و زهره، نوش‌جان کنید. معروف‌ترین غذای این سفره‌خانه کباب‌های آن است که از‌جمله غذاهای اصیل اهوازی محسوب می‌شوند؛ اما آن‌چه صرف غذا در این رستوران را الزامی می‌کند، طعم‌بی‌نظیر خوراک‌های آن است که توسط بهترین سرآشپزهای اهواز تهیه می‌شود. همان‌طور‌که قطعا می‌دانید، کیفیت مواد اولیه نکته مهم و تأثیرگذاری در ایجاد طعم و عطر فوق‌العاده غذاهاست که در سفره‌خانه آب‌وآتش همواره به آن توجه می‌شود.

خانه کباب مهمان اهواز

اگر در سفر خود و پس از گشت‌وگذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های تماشایی آن، هوس نوش‌جان‌کردن یکی از غذاهای اصیل و سنتی اهواز و ایران را کردید، به خانه کباب مهمان واقع در خیابان زیتون کارمندی، خیابان کمیل، نبش زمزم مراجعه کنید. همان‌طور‌که از نام این غذاخوری نیز مشخص است، در آن انواع کباب‌های سنتی شهر اهواز و دیگر نقاط ایران طبخ می‌شود که قطعا لذت چشیدن طعم فوق‌العاده آن‌ها از ذهن شما پاک نخواهد شد. باتوجه‌به این‌که در خانه کباب مهمان سایر غذاهای ایرانی و حتی بین‌الملل نیز تهیه می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید از منو رنگارنگ آن انواع غذاهای محبوب و دلخواه خود را سفارش دهید.

رستوران خان‌دایی

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و البته معروف‌ترین رستوران‌های شهر اهواز، رستوران خان‌دایی است که در مرکز محله زیتون کارمندی و در خیابان فاضل واقع شده است. آن‌چه که این رستوران اصیل ایرانی را از سایر غذاخوری‌های شهر متمایز می‌کند، ظاهر کاملا سنتی آن است که شما را به حال‌وهوای چند دهه قبل می‌برد؛ بنابراین، اگر صرف غذا در چنین فضایی را می‌پسندید، حتما برای حضور در آن بعد از تهیه پیش فروش بلیط قطار اهواز و سفر به این شهر، برنامه‌ریزی کنید. از بین غذاهای متنوع منوی این رستوران، کباب کوبیده، جوجه حلزونی و دیزی، انتخاب‌های خوشمزه و درست‌تری خواهند بود.

رستوران زعفرانیه

حتما می‌دانید که ماهی‌کباب جنوبی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی اهواز و استان خوزستان است که در بیشتر رستوران‌های این شهر امکان سفارش آن را دارید؛ اما طعم این غذا در رستوران زعفرانیه بسیار متفاوت‌تر و لذیذتر است. طعم جدید دیگری که در این رستوران شما را متعجب خواهد کرد، مربوط به سایر غذاهای اصیل اهوازی همچون کباب است که در کنار برنج مخصوص خوزستانی سرو می‌شود. برای چشیدن طعم این غذاها تنها کافی است که به آدرس ۲۴متری خیابان پلی کلینیک، شهید رجایی، تقاطع دوم مراجعه کنید.

راهنمای خرید بلیط قطار تهران اهواز و رزرو هتل در این شهر

فلای تودی که از معتبرترین سایت‌های پیش فروش بلیط قطار و هواپیما در سطح کشور است، در فروشگاه اینترنتی خود فرصتی را فراهم آورده که با استفاده از آن بتوانید قیمت انواع بلیط های سفر را با جزئیات کامل بررسی کنید. این ویژگی در‌نهایت به نفع شما خواهد بود؛ چرا‌که با استفاده از آن می‌توانید ارزان‌ترین پیشنهاد را برای خود خریداری کنید.

امکان رزرو آنلاین هتل در اهواز، دیگر خدمت این سایت اینترنتی است که به شما کمک می‌کند تا در عرض کمتر از چند دقیقه مناسب‌ترین هتل یا مهمان‌سرای این شهر را برای اقامت خود انتخاب کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.