تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 37557

سرمایه گذاری بلند مدت با صندوق بازنشستگی تکمیلی جذاب‌تر است

سرمایه گذاری بلند مدت با صندوق بازنشستگی تکمیلی جذاب‌تر است

به گزارش خبرنگار مهر مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: یکی از اتفاقات خوب بازدهی بالاتر از بازار در عمده صندوق‌های سرمایه گذاری بوده است. طبق آمار، بازدهی سالانه بازار ۳۸ درصد بوده است، در حالی که صندوق‌ها و سبگردان‌ها بیش از ۵۰ درصد بازدهی داشتند. ابزارهای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرنگار مهر مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: یکی از اتفاقات خوب بازدهی بالاتر از بازار در عمده صندوق‌های سرمایه گذاری بوده است. طبق آمار، بازدهی سالانه بازار ۳۸ درصد بوده است، در حالی که صندوق‌ها و سبگردان‌ها بیش از ۵۰ درصد بازدهی داشتند. ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در نوسانات بازار بهتر عمل می‌کنند و بیش از ۷۵ درصد صندوق‌ها هم بازدهی بالاتر از بازار کسب کردند. در حال حاضر ۴۰۶ صندوق سرمایه گداری داریم که بیش از ۷۵ درصد آنها بازدهی بیش از بازار سرمایه داشته اند.
عشقی افزود: یکی از رسالت و وظایف سازمان، افزایش نظارت بر روی صندوق‌ها است؛ به سبب آنکه دارایی‌های مردم در این صندوق‌ها وجود دارد. از تمام مدیران صندوق‌ها و نهادهای مالی نیز تشکر به عمل می آورم.
عشقی با بیان اینکه در صندوق‌های صدور و ابطالی ۱۱۰۰ همت صدور و ۱۰۵۰ همت ابطال صورت گرفته است، گفت: نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معاملات روزانه پررنگ بوده به‌طوری که دو سال گذشته ۱۸ درصد معاملات روزانه کل بازار به ETFها اختصاص داشت و در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده است و امیدواریم باز هم افزایش پیدا کند که این امر نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه گذاری جایگاه خود را پیدا کرده و مردم می‌دانند که این صندوق‌ها از لحاظ نقدشوندگی بالایی دارند و از نوسانات کمتری برخوردارند.
عشقی در پایان گفت: این صندوق ابزاری است که برای تمامی ذینفعان در میان مدت و بلند مدت برکات بسیار زیادی دارد و این صندوق با پیشگامی خود نهادهای مالی و با توجه به نیاز بازار سرمایه راه‌اندازی شد، یکی از سیاست‌های اصولی ما در دو سال گدشته بحث سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است که این امر از طریق صندوق‌ها و سبد گردان‌ها محقق می‌شود.
ادامه دارد…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.