تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 37040

سرمایه‌گذاری به معنای کسب سود نیست!/ چطور ثروتمند بشویم؟

سرمایه‌گذاری به معنای کسب سود نیست!/ چطور ثروتمند بشویم؟

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسفندیاری کارشناس بازار سرمایه، گزارشی تحلیلی و اختصاصی را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است که به شرح زیر است: کسب سود در هر بازاری، معنی سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد، بازارهای مالی دستگاه چاپ پول شما هستند و شما تا زمانی که در حال کسب سود هستید، اسم آن دلالی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسفندیاری کارشناس بازار سرمایه، گزارشی تحلیلی و اختصاصی را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است که به شرح زیر است:
کسب سود در هر بازاری، معنی سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد، بازارهای مالی دستگاه چاپ پول شما هستند و شما تا زمانی که در حال کسب سود هستید، اسم آن دلالی است نه سرمایه‌گذاری.
سرمایه‌گذاری مفهومی عمیق‌تر و یک پله بالاتر از کسب سود است.
سرمایه‌گذاری یعنی سودی که شما در بازارهای مالی به دست آورده‌اید را قصد دارید به کجا منتقل کنید؟
آیا با سودهای کسب شده، که زحمت فراوانی برای به‌دست‌آوردن آن کشیده‌اید، قصد خریدن ماشین، گوشی، پلی‌استیشن یا … را دارید؟
پیشنهاد بهتری برایتان دارم، جریان نقدینگی خودتان را حفظ کنید، به یاد داشته‌باشید که وارن بافت هم جریان نقدینگی خود را دارد، با مدیریت جریان نقدینگی خود می‌توانید وام بگیرید، به صورت اقساط خرید کنید و به طور کلی با درآمد ماهیانه کسب‌وکارتان هزینه‌های خودتان را پوشش دهید.
یکی از بهترین روش‌های ایجاد جریان نقدینگی حرکت کردن به سمت سهام dps محور است.
دارایی خریداری کنید!
با مبلغی که برای سرمایه‌گذاری خود کنار گذاشته‌اید باید دارایی خریداری کنید (اعم از زمین، ساختمان، طلا، سهام و …) نه کالاهای مصرفی. اگر سرمایه‌گذاری را بخواهیم در یک عبارت خلاصه کنیم، بی‌تردید آن مفهوم «سود مرکب» است.
قدیمی‌ترها این مفهوم را به این شکل می‌گفتند: پول، پول می‌آورد. با سرمایه‌گذاری مجدد (اصل سرمایه+سودهای به‌دست‌آمده) است که شما می‌توانید آینده خود را تضمین کنید. یادتان باشد اگر چیزی که به آن نیازی ندارید را خریداری کنید، به‌زودی مجبور خواهید شد آنچه را که نیاز دارید را به فروش برسانید.هزینه‌هایتان را باید جریان نقدینگی پرداخت کند، نه سودهای به‌دست‌آمده ناشی از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی.
میان افرادی که در حوزه ساخت‌وساز هستند، افرادی زیادی را پیدا می‌کنید، که بعد از ۲ دهه فعالیت در این حوزه، هنوز خانه‌ای برای خود خریداری نکرده‌اند و مستأجر هستند، چرا که معتقد هستند برای خلق ثروت، باید گردش مالی بالا (turnover) داشت و نباید تمام سرمایه خود را در یک دارایی بلوکه کنیم، برای اینکه بتوانیم از گردش مالی و سود مرکب سرمایه خود بهره‌مند شویم.
به‌طور مثال، اگر قصد خرید ساعت مچی (گوشی، ماشین یا …) را دارید، باید به اندازه ۱۰ عدد ساعت مچی سرمایه داشته‌باشید، کسی که فقط به اندازه یک ساعت مچی سرمایه دارد و آن ساعت را خریداری می‌کند، هرگز ثروتمند نخواهد شد.
رمز ثروتمند شدن، آرام آرام و آهسته ثروتمند شدن است، کسی که یک شبه پولدار می‌شود، یک شبه هم دار و ندار خود را از دست می‌دهد.هزینه‌هایتان را با جریان نقدینگی (cash flow) پرداخت کنید و اجازه بدهید تا سود مرکب با سرمایه‌ای که دارید معجزه کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.