تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر : 39325

دوربین مداربسته خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین انواع تجهیزاتی نظارتی و امنیتی است که در کنار دزدگیر اماکن برای محافظت هرچه بیشتر محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها در واقع وسایل نظارتی هستند که به صورت 24 ساعته از محیط شما فیلم برداری می کنند و شما امکان مشاهده

دوربین مداربسته همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین انواع تجهیزاتی نظارتی و امنیتی است که در کنار دزدگیر اماکن برای محافظت هرچه بیشتر محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها در واقع وسایل نظارتی هستند که به صورت 24 ساعته از محیط شما فیلم برداری می کنند و شما امکان مشاهده این ویدئو ها را به صورت لایو دارید. دوربین مداربسته این روزها از اصلی ترین دغدغه های هر فردی در هر جایگاه اجتماعی به حساب می آید چراکه اصلی ترین نیازی که معمولا به دنبال پیشرفت تکنولوژی در افراد یک جامعه پر رنگ تر می شود، نیاز به امنیت است. اما بنظر شما چه ویژگی هایی باید در یک دوربین مداربسته وجود داشته باشد، تا بتوانیم بگوییم که دوربین خوبی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع کاملا به نیاز های شما به عنوان یک کاربر سیستم های نظارتی بستگی دارد چرا که پیشرفته ترین دوربین با پیشرفته ترین امکانات هم اگر  بیش از حد نیاز های شما باشد، هیچ سودی برایتان ندارد. اما با این حال در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های پیشرفته در انواع دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

ویژگی دید در شب در دوربین مداربسته

دید در شب از آن دسته از آپشن های دوربین مداربسته است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کارآمد نیز ظاهر شده است. اگر بخواهیم تعریفی از این ویژگی ارائه دهیم باید بگوییم که همانطور که حتما از نام آن نیز پیش بینی کرده اید، دید در شب یعنی در تاریکی مطلق یا زمانی که نور محیط بسیار کم است، کیفیت تصویر دوربین مداربسته افت نکند. تکنولوژی دید در شب به دو صورت، دید در شب فول کالر(یا تمام رنگی) و دید در شب معمولی در انواع سیستم های مجهز به این تکنولوژی پیاده سازی می شود.  این تکنولوژی در واقع به کمک لامپ هایی با نور مادون قرمز کار میکند. همانطور که می دانید مادون قرمز توسط چشم انسان قابل رویت نیست اما با این حال این نور بدون اینکه انسان متوجه آن شود محیط را روشن می کند و امکان توصیر برداری با کیفیت دوربین مداربسته را فراهم می کند.

برند سازنده دوربین مداربسته

برند تولید کنده دوربین مداربسته بی شک از آیتم هایی است که مستقیما مشخص کننده ی کیفیت دوربین شما است. برند های داخلی و خارجی زیادی در سرتاسر جهان اقدام به تولید سیستم های نظارتی با امکانات و ویژگی های متنوع ای می کنند، در این بین برند هایی نظیر داهوا، هایک ویژن، های لوک، ایمو، سونی و رستر از کیفیت های قابل قول و مطلوبی برخوردار هستند و در بازار دوربین مداربسته در داخل ایران به فروش می رسند. در نظر داشته باشید که گاهی افراد برای صرفه جویی در هزینه ها پیش می آید که دوربینی را از یک برند متفرقه خریداری کنند. در نظر داشته باشید که دوربین مداربسته برند های متفرقه علاوه بر اینکه از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند، خدمات پس از فروش چندان مطلوبی هم ارائه نمی دهند. یعنی علاوه بر اینکه احتمال خراب شدن دوربین در مدت زمان کوتاه بسیار بالا است، از آن طرف بعد از خرابی دوربین هم کسی پیدا نمیشود که پاسخگویی شما باشد و بر پایه خدمات پس از فروش اقدام به تعمیر دوربین مداربسته شما کند.

لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویر آن دارد. در نظر داشته باشید که لنز ها در انواع سیستم های نظارتی با رزولوشن های متفاوتی عرضه می شوند که در این میان تمامی آنها میتوانند ثابت یا ورفوکال باشند. انز ورفوکال که بیشتر در مدل های ptz و اسپید دام مورد استفاده قرار میگیرد معمولا قابلیت چرخش و زوم بالا بدون افت کیفیت را دارد. اما آیا لنز دوربین مداربسته مشخص می کند که این دوربین خوب است یا نه؟ پاسخ بی شک خیر است اجازه دهید موضوع را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. اگر دوربین را برای نظارت بر کانتر یک طلا فروشی بخواهید کیفیت تضصویر چقدر مهم است؟ بی شک خیلی چرا که در صورت رخ داد حادثه دوربین مداربسته شما باید امکان تشخیص چهره سارقین را داشته باشد. حال فرض کنید دوربین را برای نظارت به وضعیت جسمانی یک سالمند بخواهید؟ در این شرایط کیفیت تصویر برداری خیلی بالا چندان مدنظر نیست و همین که بدانید در حالت کلی مشکلی برایشان پیش نیامده است کافیست. پس خوب بودن دوربین مداربسته را تنها نیاز شما و نوع کاربری و انتظاری که از سیستم نظارتی خود دارید مشخص می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.