تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر : 40213

درد شدید سمت راست زیر شکم نشانه چیست؟

درد شدید سمت راست زیر شکم نشانه چیست؟

در قسمت پایین سمت راست شکم قسمتی از روده بزرگ برای مردان و برای بعضی از زن ها تخمدان راست است. شرایط زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود احساس درد سمت راست شکم شما ایجاد شود. سندرم روده تحریک پذیر  بیماری سندرم روده تحریک پذیر  یک اختلال مزمن روده بزرگ است. سندرم روده

در قسمت پایین سمت راست شکم قسمتی از روده بزرگ برای مردان و برای بعضی از زن ها تخمدان راست است. شرایط زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود احساس درد سمت راست شکم شما ایجاد شود.

سندرم روده تحریک پذیر 

بیماری سندرم روده تحریک پذیر  یک اختلال مزمن روده بزرگ است. سندرم روده تحریک پذیر نوعی اختلال در روده است که باعث ایجاد درد در معده ، گاز ، اسهال می شود. این بیماری با استرس ، اضطراب یا افسردگی همراه است. بیماری سندروم روده با درد مکرر شکم و مشکلات مربوط به حرکت روده مشخص می شود که درمان آن دشوار است. علائم و نشانه های بیماری معمولاً شدید یا تهدید کننده زندگی نیست.

آپاندیس

اگر میخواهید بدانید که آپاندیس کجای بدن است آپاندیس در واقع (Appendix) یک اندام کوچک در دستگاه گوارش انسان است و در نزدیکی روده بزرگ واقع شده است. برای شناخت دقیق‌تر آپاندیس و پاسخ به سوال آپاندیس کجاست به موارد زیر توجه کنید:

  • مکان آپاندیس: آپاندیس در ناحیه زیر شکمی واقع شده است و به طور خاص در سمت راست شکم قرار دارد. این اندام لوله‌ای شکل است و به انتهای سکوم روده بزرگ (بخش آغازین روده بزرگ) متصل است.

آپاندیسیت چیست؟

بیماری آپاندیسیت  به عنوان یک التهاب درجه یک آپاندیس شناخته می‌شود و بسیار خطرناک است. آپاندیس معمولا وظیفه خاصی در گوارش و فرآیندهای بدنی ندارد، اما التهاب آن می‌تواند به یک وضعیت جدی پزشکی تبدیل شود. آپاندیسیت به معنی التهاب آپاندیس است و زمانی رخ می‌دهد که آپاندیس به دلیل عفونت، یا انسداد و یا ترشحات عفونی، متورم شود.

علائم آپاندیسیت شامل درد بسیار شدید و ناگهانی در محل آپاندیس ( درد سمت راست شکم )و قسمت زیرین سمت راست شکم، تب، استفراغ، تهوع و حساسیت نسبت به فشار در ناحیه شکمی باشد.

در صورتی که به این بیماری دچار شوید و جهت درمان آن به پزشک مراجعه نکنید آپاندیسیت می‌تواند منجر به ترکید آپاندیس و تخلیه مواد عفونی به داخل شکم شود که موجب پریتونیتیس (عفونت و التهاب درون شکم) می‌شود که وضعیت بسیار خطرناکی است. بنابراین، شناخت علائم و درخواست کمک پزشکی به موقع در مورد آپاندیسیت بسیار حیاتی است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.