تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 36940

بورسیه تحصیلی انگلیس و کانادا

بورسیه تحصیلی انگلیس و کانادا

اگر شما هم دوست دارید به انگلستان مهاجرت کنید و در آنجا به تحصیل رایگان بپردازید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای گرفتن بورسیه تحصیلی برای کشور انگلستان راه‌های ساده‌ای وجود دارد که اگر کنار ما باشید می‌توانید این روش‌ها را بهتر بشناسید. شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان و چگونگی تحصیل رایگان در

اگر شما هم دوست دارید به انگلستان مهاجرت کنید و در آنجا به تحصیل رایگان بپردازید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای گرفتن بورسیه تحصیلی برای کشور انگلستان راه‌های ساده‌ای وجود دارد که اگر کنار ما باشید می‌توانید این روش‌ها را بهتر بشناسید.

شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان و چگونگی تحصیل رایگان در آن کشور جزء سوالات متداولی هستند که خیلی از افراد هنگام مراجعه به سفارت و اقدام برای مهاجرت، آن‌ها را در نظر می‌گیرند.

انگلستان یکی از کشورهایی است که از دیرباز مهد دانشگاه‌ها و مدارس معتبر برای گذراندن تحصیلات و گرفتن مدارک عالی بوده است. به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان بالا است و هر کس باید هزینه‌های تحصیل را خودش بپردازد؛ تنها اگر بورسیه داشته باشید می‌توانید از امتیاز تحصیل رایگان بهره‌مند شوید.

به همین دلیل این روزها افرادی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان هستند از سراسر جهان افزایش یافته‌اند. همچنین برترین دانشگاه‌های انگلستان بورسیه‌های مختلفی برای مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش‌آموزن و دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان

همان طور که گفتیم تحصیل در انگلیس خیلی ارزان نیست و برای بورسیه تحصیلی رایگان باید از بورسیه Scholarship و حمایت‌های مالی برخوردار باشید. بورسیه یا کمک‌های تحصیلی دانشجویان اهمیت خیلی زیادی دارد. هزینه‌هایی که شامل بورسیه تحصیلی انگلیس می‌شود شامل هزینه‌های تحصیل، مخارج زندگی و رفت و آمد داخل شهر، هزینه صدور ویزا و همچنین بلیت رفت و برگشت به انگلستان است.

نوع دیگر، کمک هزینه تحصیلی یا Fund است که برای تحصیل به دانشجویان ارائه می‌شود و امکان تحصیل رایگان یا نیمه رایگان را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

بورسیه‌های تحصیلی را معمولا برای دانشجویان برتر که رتبه بالا و سطح زبان عالی دارند در نظر می‌گیرند. در هر صورت بورسیه‌های تحصیلی در انگلستان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ بورسیه تحصیلی دانشگاهی و بورسیه تحصیلی دولتی که هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارند.

بورسیه تحصیلی دولتی

این بورسیه‌ها معمولا از طرف دولت بریتانیا پرداخت می‌شوند و معمولا برای مقاطع بالاتر از لیسانس هستند و مدت آن هم 12 ماهه در نظر گرفته می‌شود. بورسیه‌های دولتی شرایط خیلی مناسبی دارند و در آن‌ها تمام هزینه‌های تحصیل دانشجویان اعم از هزینه مسکن، رفت و آمد، هزینه خورد و خوراک، هزینه‌های شخصی و جانبی را شامل می‌شوند.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاهی

این بورسیه‌ها تنها برای همان دانشگاه و با توجه به هر مقطعی صادر می‌شوند.

دریافت بورسیه تحصیلی در انگلیس

همان طور که اشاره شد بورسیه‌های مهاجرت تحصیلی فقط به افراد خاص با شرایط ویژه تعلق می‌گیرد. شرایط خاص یعنی وضعیت تحصیلی مناسب‌تر و مقاطع بالاتر تحصیلی. برخی از این شرایط خاص را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد:

  • نمرات بالا و معدل عالی در مقاطع تحصیلی قبلی
  • فاصله بین مقاطع تحصیلی وجود نداشته باشد
  • تسلط به زبان در سطح خیلی بالا
  • ارائه مقالات و تحقیقات در سطح علمی بالا

این موارد از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی رایگان برای مهاجرت تحصیلی هستند. البته که شرایط دیگری هم وجود دارد که بر اساس دانشگاه و مقطع تحصیلی تعیین می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلیس

تعدادی مدارک وجود دارد که برای گرفتن بورسیه تحصیلی در انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • شناسنامه و کارت ملی دانشجو
  • پاسپورت دانشجو
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS 7 به بالا
  • ارائه مدارک تحصیلی + تمام نمرات
  • مقالات و تحقیقات علمی (در صورت نیاز)
  • انگیزه فرد از تحصیل یا SOP
  • رزومه قوی CV
  • توصیه‌نامه اساتید (اگر لازم باشد)

بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دبیرستان

این بورسیه هم برای دانش‌آموزان برتر که رتبه و معدل بالایی دارند در نظر گرفته شده است. این بورسیه مخصوص دانش‌آموزانی است که در سال اول تحصیل در دبیرستان نمره‌های خوبی کسب کرده‌اند. پس برای مقطع سال اول دبیرستان این بورسیه وجود ندارد. البته که سطح بالای زبان انگلیسی و نمرات عالی جزء پیش‌شرط‌های اولیه و مهم در کسب این بورسیه است.

 

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

یکی از مقاصد اصلی بسیاری از افراد مهاجرت به کانادا است. یکی از راه‌هایی که برای این کار وجود دارد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کاناداست. برای این کار گرفتن بورسیه تحصیلی در کانادا یکی از راه‌هایی است که می‌تواند این مسیر را برای شما ساده کند. بیشتر افرادی که از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند در شرکت‌های بزرگ کانادایی مشغول کار می‌شوند یا خودشان می‌توانند صاحب کسب و کار پر رونقی در آن کشور شوند.

این کشور 329 دانشگاه و تعداد زیادی کالج معتبر دارد که 70 مورد از این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران است. با تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توانید روی آینده اقتصادی خود سرمایه‌گذاری کنید.

استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کِبِک معروف‌ترین دانشگاه‌ها را برای تحصیل دارند و بیشتر دانشجوهای بین‌المللی هم از این دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل خود بهره می‌برند.

چرا بورسیه تحصیلی کانادا طرفدار دارد؟

چندین دلیل وجود دارد که دانشگاه‌های کانادا را از دانشگاه‌های دیگر کشورها متمایز می‌کند. برای دریافت مهاجرت تحصیلی و گرفتن برخی امتیازها بد نیست چند مورد از آن‌ها را بدانید:

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نسبت به دانشگاه‌های استرالیا، سوییس، سوئد و انگلستان پایین‌تر است.
  2. کسانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل می‌شوند بدون اینکه خاک کانادا را ترک کنند می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
  3. در کانادا به راحتی می‌توانند همزمان زبان انگلیسی و فرانسه خود را ارتقا دهند و به هر دو زبان مسلط باشند.
  4. می‌توانید به مدت 20 تا 40 ساعت در هفته همزمان با دوران تحصیل خود کار کنید و این کار هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.
  5. کانادا سومین کشور برتر از لحاظ رنکینگ دانشگاهی است.
  6. از نظر سازمان ملل متحد کانادا یکی از بهترین کشورها به لحاظ زندگی و اقتصاد است که می‌تواند سطح زندگی و رفاه شما را تا حد زیادی ارتقا دهد.

مدارک لازم برای تحصیل در دبیرستان کانادا

از جمله مدارک لازم برای تحصیل در کانادا می‌توان به کارنامه سه سال آخر تحصیل، پاسپورت و همچنین کارت واکسیناسیون اشاره کرد.

دانش‌آموزانی که بخواهند در کنار قیم قانونی زندگی کنند یا اگر در خوابگاه باشند، برای تحصیل و زندگی، شرایط ایمنی را خواهند داشت.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

مدارس خصوصی در کانادا طرفداران بیشتری دارند، چون بعد از گذراندن این دوره به راحتی می‌توانند اقامت دائم خود را بگیرند. از اقتصادی‌ترین مدارس برای دانش‌آموزان خارجی می‌توان مدارس متوسطه بین‌المللی را نام برد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره کارشناسی

  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی (12 ساله) با معدل بالای 14
  • مدرک زبان حداقل IELTS 6.0 یا TOEFL iBT 78 مورد تأیید دانشگاه
  • دریافت یک توصیه‌نامه از مدیر مدرسه
  • انگیزه و دلیل تحصیل در رشته مورد نظر
  • گواهی‌ها و مدارک فنی حرفه‌ای
  • در مورد پذیرش بعضی از رشته‌ها دانش آموزان باید نمونه کار هم ارائه کنند.

 

مهاجرت تحصیلی

 

نتیجه‌گیری

همان طور که اشاره کردیم هزینه تحصیل در کشور انگلستان بسیار بالاست و این قضیه تا حدودی در کانادا متعادل‌تر است. بنابراین برای آنکه بتوانید در دوران تحصیل آرامش بیشتری داشته باشید بد نیست که از بورسیه‌های تحصیلی و دانشگاهی این دو کشور برای مهاجرت تحصیلی خود بهره‌مند شوید. شاید برای شروع کمی سختی بکشید اما قطعا در آینده ارزش بسیار زیادی برای کار شما خواهد داشت.  مشاوران ما در آریاناپارس همراه شما هستند تا آینده‌ای روشن را برای خود بسازید.

منبع: پارس ناز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.