تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 39659

بازار ارز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست

بازار ارز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست

حسین طوسی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز با توجه به پیش‌بینی بازگشت قیمت‌ها به مدار نزولی ماه‌های گذشته گفت: بازار ارز طی روزهای گذشته به دلیل اتفاقات و درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی ملتهب شده است و به هیچ

حسین طوسی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز با توجه به پیش‌بینی بازگشت قیمت‌ها به مدار نزولی ماه‌های گذشته گفت: بازار ارز طی روزهای گذشته به دلیل اتفاقات و درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی ملتهب شده است و به هیچ عنوان در حال حاضر گزینه خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز در مقطع کنونی برای مردم، یک قمار سر بسته است، گفت: متأسفانه بعد از این اتفاقات در دو روز اخیر شاهد سوق پیدا کردن برخی افراد به سرمایه گذاری در بازار ارز هستیم و درست همان اتفاقاتی در حال رخ دادن است که اواخر سال گذشته به وقوع پیوست و هیجانات کاذب باعث متضرر شدن بسیاری از مردم در بازار ارز شد.
وی افزود: هر چند وقایع امروز نسبت به سال گذشته متفاوت است و وقوع درگیری در منطقه بین رژیم صهیونیستی و فلسطین باعث نرخ‌سازی دلالان در بازار ارز شده، اما باز هم نباید با ایجاد موج احساسی و هیجانی، سرمایه‌های خود را به بازار ارز برد.
عضو اتاق بازرگانی ایران خطاب به متولیان سیاسی و اقتصادی گفت: مسئولان بانک مرکزی و دولتمردان که در حوزه اقتصادی فعال هستند باید در این شرایط حساس کنونی همچنان با سیاست‌های مدیریتی و کنترلی چند ماه اخیر به کار خود ادامه دهند و یک لحظه هم از این موضوع غافل نشوند. ضمن اینکه مسئولان دولتی می‌بایست به طور شفاف در رسانه‌ها اعلام کنند که این وضعیت موقتی است و مردم نباید سرمایه خود را در بازار ارز به‌خطر بیندازند.
به گفته وی، با توجه به ذخایر کافی ارزی و موقتی بودن این شرایط، مردم نباید فریب دلالان را بخورند و وارد بازار پر ریسک ارز شوند.
طوسی همچنین به هجمه‌های رسانه‌ای به توقف روند آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاً در این شرایط بسیاری از منتقدان و رسانه‌های خارجی در تلاش هستند تا این روند را دچار اختلال کنند، در نتیجه گفت‌وگوی چهره به چهره مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور با مردم می‌تواند بسیاری از این فضاسازی‌های مخرب رسانه‌ای را مهار کرده و بخشی از آرامش و ثبات نسبی را به بازار بازگرداند.
عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: امیدوارم این افزایش کاذب قیمت دلار و بازار سازی دلالان باعث این نشود که برخی از مردم با هدف رسیدن به سود کوتاه‌مدت، راهی بازار دلار شوند و در نهایت سرمایه و زندگی خود را تباه کنند. این موضوع باید مدام از سوی رسانه‌ها و مقامات مسئول بانکی و سیاسی و اقتصادی کشورمان اعلام و مدیریت شود تا بتوانیم از این موج ایجاد شده به سلامت عبور کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.