تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 44943

انتظار وضعیت مثبت بورس برای آخرین هفته دی

انتظار وضعیت مثبت بورس برای آخرین هفته دی

سپیده منصوری کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سومین هفته دی ماه را در حالی به پایان رساندیم که روزهای ابتدایی در انتظار تأثیر منفی ریسک سیستماتیک آغاز شد، گفت: معاملات سرد و کم رمق و خبر تغییر جدی در سیاستگذاری صنعت خودرو ابتدا خوشبینی برای اهالی بازار

سپیده منصوری کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سومین هفته دی ماه را در حالی به پایان رساندیم که روزهای ابتدایی در انتظار تأثیر منفی ریسک سیستماتیک آغاز شد، گفت: معاملات سرد و کم رمق و خبر تغییر جدی در سیاستگذاری صنعت خودرو ابتدا خوشبینی برای اهالی بازار سرمایه ایجاد کرد و سپس تأیید و تکذیب‌های پی در پی وزارت صمت و شورای رقابت فعالان را در نوعی بلاتکلیفی فرو برد و بازار در روزهای ابتدای منفی و کم رمق معامله شد.
منصوری افزود: اما در اواسط هفته و با نزدیک شدن انتشار گزارش فصلی پالایشی‌ها تحرکات مثبت در این گروه به وجود آورد و علاوه بر اینکه در سطوح حمایتی خود قرار داشتند مورد توجه قرار گرفتند و کمی بازار رنگ سبز ملایم را به خود دید.
به گفته منصوری، در آخرین روز معاملاتی هفته یک روز پر گردش و مثبتی را تجربه کردیم و عمدتاً خریدها رو به بالا انجام شد. صندوق‌های اهرمی خودرویی و چند سهم پر تراکنش دیگر محوریت بازار مثبت امروز بودند. بار دیگر محدوده استاتیکی ۲۱۵۰ نقش حمایتی خوبی برای شاخص کل بازی کرد و در آخرین روز هفته شاهد تشکیل کندل خوبی برای شاخص کل و بیشتر نمادها بودیم. در نهایت شاخص کل با رشد ۱۴۵۹۲ به عدد ۲۱۷۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هم با ۴۶۳۹ واحد رشد عدد ۷۶۳ هزار واحد را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد هم به ۶,۱۱۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین هفتگی ۱۵ درصد رشد داشته است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما این حوادث تروریستی رخ داده به علاوه ممنوعیت معامله ارز در عراق باعث رشد قیمت دلار و طلا و بخصوص صندوقهای طلا در بازار شد. بطوری که بعضی صندوق‌های طلا تا حباب ۳۰ درصد هم به خود گرفته‌اند.
وی در پایان گفت: در پایان معاملات چهارشنبه ۴۸ درصد نمادهای بازار بالاتر از قیمت پایانی خود بسته شدند و می‌توان این پیش بینی را داشت که شنبه هفته آینده بازار مثبت و متعادل آغاز به کار کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.