تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 46708

احتمال کاهش نرخ بهره در منطقه یورو

احتمال کاهش نرخ بهره در منطقه یورو

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، پابلو هرناندز دی کاس، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا گفت: چشم انداز جدید بانک مرکزی اروپا برای تورم و رشد اقتصادی که در ماه مارس ارائه شده و برای تصمیم گیری در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره بسیار مهم خواهد بود. به گفته هرناندز دی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، پابلو هرناندز دی کاس، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا گفت: چشم انداز جدید بانک مرکزی اروپا برای تورم و رشد اقتصادی که در ماه مارس ارائه شده و برای تصمیم گیری در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره بسیار مهم خواهد بود.
به گفته هرناندز دی کاس، پیش‌بینی‌ها برای ارزیابی کلیدی خواهند بود، اول اینکه آیا می‌توانیم به اندازه کافی مطمئن باشیم که هدف میان‌مدت ۲ درصد ما با در نظر گرفتن ریسک‌های مرتبط محقق خواهد شد، و دوم این که مسیر نرخی که با رسیدن به هدف متقارن ما سازگار است یا خیر.
به نظر می‌رسد مقامات بانک مرکزی اروپا به دنبال کاهش اولیه سیاست‌های افزایش نرخ بهره در تابستان هستند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، پنجشنبه گفت که پیش‌بینی‌های مارس «فرصتی را برای به‌روزرسانی جامع دورنمای تورم میان‌مدت فراهم می‌کند».
پس از قضاوت نادرست از افزایش قیمت‌ها که پس از همه‌گیری کرونا و حمله روسیه به اوکراین رخ داد، دی کاس گفت که اعتماد به پیش‌بینی‌های کارکنان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. وی گفت: اشتباهات پیش‌بینی در فصل‌های اخیر بسیار ناچیز و حتی منفی بوده است، به این معنی که ارقام تورم تا حدودی کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.
دی کاس در پایان گفت: کاهش تورم در اقتصاد ۲۰ کشور را مثبت ارزیابی کرده و احتمالاً “در سه ماهه آینده این روند ادامه دار خواهد بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.