تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 41536

آخرین مدل ‌های شومیز زنانه؛ برای بانوان شیک پسند

آخرین مدل ‌های شومیز زنانه؛ برای بانوان شیک پسند

پوشاک در کنار غذا و خانه از ضروریات زندگی همه ی انسان هاست. بشر از دیرباز در پوشاندن خود خلاقیت داشته است و سعی نموده این خلاقیت را در تنوع و رنگ آمیزی لباس ها گسترش دهد. اگرچه هدف اصلی از لباس، پوشاندن بدن و محافظت در برابر سرما و گرماست؛ اما امروزه جنبه نمایشی ظاهر انسان بیشتر از هدف اصلی خودنمایی می کند. صنعت مد و زیبایی با گسترش طرح ها و الگوهای مدرن تغییرات زیادی را در این راه ایجاد نموده است که یکی از این تغییرات گسترده، تنوع لباس خانم هاست.

آخرین مدل ‌های شومیز زنانه؛ برای بانوان شیک پسند

پوشاک در کنار غذا و خانه از ضروریات زندگی همه ی انسان هاست. بشر از دیرباز در پوشاندن خود خلاقیت داشته است و سعی نموده این خلاقیت را در تنوع و رنگ آمیزی لباس ها گسترش دهد. اگرچه هدف اصلی از لباس، پوشاندن بدن و محافظت در برابر سرما و گرماست؛ اما امروزه جنبه نمایشی ظاهر انسان بیشتر از هدف اصلی خودنمایی می کند. صنعت مد و زیبایی با گسترش طرح ها و الگوهای مدرن تغییرات زیادی را در این راه ایجاد نموده است که یکی از این تغییرات گسترده، تنوع لباس خانم هاست.

ما در اینجا مدل های شومیز زنانه را به عنوان یکی از جدیدترین نمونه های پوشاک بانوان در عصر جدید به شما معرفی خواهیم کرد.

شومیز زنانه چیست؟

تعریف شومیز در ویژگی های خاص آن نهفته است. پس ما قبل از آنکه به تعریف آن بپردازیم بهتر است ابتدا در مورد ویژگی های آن صحبت کنیم. الهام گرفته از لباس مردانه است در حالی که جزو کاربردی ترین پوشاک بانوان محسوب می شود. شومیزها هم پوشش رسمی و مجلسی محسوب می شوند و هم اسپرت. دارای آستین های کوتاه یا بلند است و اندازه ی قد آن متعادل (کمی از بلوز بلندتر و از تونیک کوتاهتر).

به دلیل قابلیت استفاده ی این لباس در مراسم های مختلف؛ معمولا از جنس لطیف و ظریف دوخته می شوند.

تاریخچه شومیز از کجاست؟

این واژه یک کلمه ی فرانسوی است و در کشور فرانسه طیف زیادی از انواع ژاکت ها و بلوزها را در بر می گیرد. اما در کشور ما صرفا به یک نوع لباس شومیز زنانه گفته می شود. شاید در بسیاری از فیلم های تاریخی و قدیمی مربوط به قرون وسطا، این نوع پوشش را مشاهده کرده باشید. اولین بار در سال ۱۷۸۰ به عنوان یک لباس گشاد و زیر لباس های دیگر توسط بانوان پوشیده می شد.

انواع شومیز زنانه:

حال که با تاریخچه ی این لباس آشنا شدید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید پخش شومیز زنانه در مقایسه با سایر پوشاک خانم ها طرفداران بیشتری پیدا کرده است. علت آن هم این است که؛ استقبال خانم های خوش سلیقه از این مدل لباس رو به افزایش است. به همین دلیل ما در این بخش قصد داریم در مورد کاربردها و مدل های دوخت شومیز زنانه صحبت کنیم.

شومیز زنانه رسمی: ممکن است در بخش شانه دارای اپل باشد هر چند به علت منسوخ شدن اپل ممکن است هرگز این ویژگی را در شومیز زنانه رسمی نبینید که با چین های زیبا جایگزین شده باشد. پوشیدن این مدل با دامن کوتاه یا شلوار چسبان فوق العاده استایل زیبایی به شما خواهد داد.

شومیز زنانه پشت بسته: بسته بودن پشت این مدل به این معنا نیست که به شکل ساده دوخته شده و شبیه پیراهن است. بلکه در قسمت یقه دارای یک دکمه در عقب یا جلو می باشد. همچنین برخی شومیزهای زنانه پشت بسته در کنار پلو دارای زیپ هستند.

شومیز جلو بسته: بخش جلویی و در واقع زیر گردن این لباس کاملا پوشیده است و در محدوده ی کمر به نسبت تنگ تر می شود. یقه های این مدل به شکل گرد یا پوشیده و کوچک دوخته شده اند.

شومیز اسپرت: اگر مهمانی غیررسمی دارید حتما پیشنهاد می شود یک شومیز اسپرت خریداری کنید. ست کردن شومیز زنانه اسپرت با شلوار جین یا کتان، قاب عکس شما را زیباتر خواهد کرد. این مدل معمولا به شکل ساده و بدون طرح روانه بازار می شوند.

شومیز حریر: همه ی خانم ها از پارچه های حریر خوششان می آید. نمونه های حریر، یکی از پرطرفدارترین مدل شومیز زنانه در بازار است که جنس پارچه ی آن لطیف و نرم و از جنس حریر است. برعکس شومیزهای اسپرت که ساده هستند،  این نمونه در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود است.

سایر دسته بندی شومیز زنانه شامل مدل های دارای آستین، بدون آستین و آستین کوتاه است.

توجه به نکات مهم هنگام خرید شومیز زنانه:

جنس مناسب بخرید: شومیز زنانه در جنس های مختلفی در بازار موجود است. انواع لنین، پنبه، حریر و … که هر کدام مزایای خاص خود را دارند و البته انتخاب آن توسط شما بسته به فصل و آب و هوای محل زندگی تان می تواند متفاوت باشد.

سایز مناسب بخرید: شومیز باید در تن شما متناسب باشد. خیلی گشاد بودن یا تنگ بودن، از دوخت زیبای آن می کاهد و تیپ شما را نامناسب نشان می دهد.

به کیفیت دوخت و پارچه دقت کنید: ممکن است تمام حواسمان به جنس پارچه باشد و بعد از خرید متوجه دوخت نامناسب و دکمه های آن بشویم. حتما در زمان خرید به این موارد دقت کنید.

قیمت را مقایسه کنید: تولیدی شومیز یکی از مشاغل پردرآمد در صنف خیاطی است. به همین دلیل ممکن است قیمت های متفاوتی از یک طرح و جنس شومیز را در بازار ببیند. قبل از خرید حتما از چند فروشگاه در مورد قیمت آن پرس و جو کنید.

توجه به رنگ و طرح: این مورد کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. شومیزهای متنوع طرح سنسی می توانند نیاز شما را برای انواع سلیقه ها برطرف نمایند.

 

شومیز زنانه را با چه لباس هایی ست کنیم؟

از معضلات اصلی خانم ها همین ست کردن لباس ها با یکدیگر است. البته یکی از راه های داشتن استایل جذاب و شیک، رعایت هماهنگی بین لباس ها در مدل، طراحی و رنگ آنهاست. ما در این قسمت به نکاتی می پردازیم که به راحتی می توانید با استفاده از آنها شومیز خود را با لباس های مختلف ست کنید.

  • شومیز ساده و سفید با شلوار جین، مشکی مناسب هستند.
  • بسته به نوع مراسم تان می توانید شومیز زنانه رسمی را با دامن چرم ست کنید. حضور یک کمربند بزرگ به عنوان اکسسوری بر جذابی این استایل می افزاید.
  • در صورتی که به شومیز طرحدار علاقه دارید؛ می توانید با دامن جین کوتاه آن را هماهنگ کنید.
  • شومیز مجلسی با شلوار مام فیت یک ست بی نظیر برای جمع های دوستانه شما خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.