تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 29283

پله دوبلکس کنار دیوار

پله دوبلکس کنار دیوار

راه پله ها عمدتا در هنگام طراحی های اولیه به صورت پله دوبلکس کنار دیوار اجرا می شوند. بنا به دلایلی که اولین آن اشغال فضای کمتر از سوی مقدار حجم راه پله می باشد یعنی اکثر کارفرمایان یا مهندسین حوضه ساختمانی مکان راه پله را در فضایی پرت یا گوشه ای ناکارآمد در داخل

راه پله ها عمدتا در هنگام طراحی های اولیه به صورت پله دوبلکس کنار دیوار اجرا می شوند. بنا به دلایلی که اولین آن اشغال فضای کمتر از سوی مقدار حجم راه پله می باشد یعنی اکثر کارفرمایان یا مهندسین حوضه ساختمانی مکان راه پله را در فضایی پرت یا گوشه ای ناکارآمد در داخل ساختمان استفاده می کنند. و دلیلش  نتوانستن به پرداختن هزینه های اضافی خرج ظاهری راه پله یا کاهش فضای پرتی ساختمان که اگر این کار به یک سازنده ماهر  راه پله گرد سپرده شود. می تواند بر اساس تکیه بر تجربه خود محیطی را برای پله دوبلکس کنار دیوار انتخاب کند. که از همه جهات داخلی واحد آپارتمانی یا ویلای دوبلکس راه پله مورد نظر در دسترس باشد.

انواع مدل های پله دوبلکس کنار دیوار:

شاخص ترین مدل ها می توان به پله معلق شاسی مخفی اشاره داشت. و یا پله های دوبلکس تک شاسی مستقیم راه پله فلزی رفت و برگشت،پله های گردون در اکثر مواقع طبق تجربه پله گرد نوربخش اگر در فضای داخلی منزل باشند. حتما توسط دیوارهایی احاطه شده است. ولی در محیط های بیرونی در بیشتر مواقع در فضای مرکزی حیاط ویلا یا در کنار یک دیوار در کنج ویلا اجرایی خواهد شد.

پله معلق شاسی مخفی:

اگر در کنار راه پله یک دیوار قرار گرفته باشد و مسیر پله معلق ما دقیقا در امتداد آن دیوار به بالا باشد ما می توانیم آهن کشی هایی از تیرآهن های اصلی ساختمان به شاسی اصلی پله معلق وصل کنیم. و بعد با کاور کردن به وسیله سیمان و گچ کل شاسی اصلی درون دیوار قرار خواهد گرفت. به گونه ای نمایان خواهد شد که کف پله ها بدون هیچ نگهداره ای از دل دیوار بیرون زده باشند. به صورت شناور که نام اصلی آن پله معلق شاسی مخفی یا پله دوبلکس کنار دیوار می باشد.

پله دوبلکس مستقیم رفت و برگشت:

در مواقعی هم محیط ساخت و نصب راه پله درست نزدیک به سه دیوار به صورت یو محاصره شده است. که بهترین مورد برای اجرای راه پله در این محیط از طرف پله گرد نوربخش راه پله های رفت و برگشت میباشد. که درارتفاع کف تا کف بلند می توان دو پاگرد را به صورت مثلثی به 4 یا تعدادی بیشتر کف پله تقسیم کرد. بنا بر دلایلی چون ما می توانیم با این کار ارتفاع هر عدد کف پله را تا جایی که می شود کمتر کنیم. یعنی به اعداد استاندارد 18 نزدیک کنیم. نه کمتر و نه بیشتر چون اگر راه پله ما از لحاظ زیبایی هر چقدر هم زبان زد و چشم گیر باشد. ولی ارتفاع هر کف پله مثلا 23سانتی متر باشد. این راه پله مفت نمی ارزد چون در ادامه باعث خستگی پای افراد و حتا قادر نبودن تردد برای افراد خردسال یا کهن سال می باشد. پس یک سازنده در هنگام طراحی باید از چندین جهت به طرح خود بیاندیشد.

کلام آخر:

ابعاد پله گرد در تعیین نوع و مدل بسیار تاثیر گذار است. یعنی به عبارتی حرف اول را می زند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.