تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 32237

نقش جراحی باید بیش از پیش در علم پزشکی مورد توجه قرار گیرد

نقش جراحی باید بیش از پیش در علم پزشکی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس انجمن رادیوآنکولوژی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی از علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پاس تلاش‌های وی در نظام سلامت به عنوان چهره برجسته علمی، اجرایی و صنفی تقدیر شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تقدیر از توجه به جامعه پرافتخار جراحان اعصاب کشور،

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس انجمن رادیوآنکولوژی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی از علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پاس تلاش‌های وی در نظام سلامت به عنوان چهره برجسته علمی، اجرایی و صنفی تقدیر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تقدیر از توجه به جامعه پرافتخار جراحان اعصاب کشور، گفت: در سال‌های اخیر، فرآیند توسعه روش‌های ترجمانی در بهبود وضعیت بیماران و شکل گیری کار تیمی موجب شده این رشته از مباحث اصلی کار حرفه‌ای در ایران محسوب شود.

وی ادامه داد: مثال روشن و صریح این موضوع همکاری جراحان اعصاب و رادیوآنکولوژی در سال‌های اخیر است. این همکاری سیستماتیک، علمی، بسیار متقن و مبتنی بر پروتکل‌های نوین درمانی است. تجارب علمی در این مسیر باید به ثبت برسد و به اشتراک گذاشته شود تا دستیابی به اهداف مورد نظر امکان پذیر باشد.

زالی تصریح کرد: در سال‌های اخیر پویایی حاکم در روش‌های نوین درمانی، به رغم محدودیت‌ها موجب شده علوم مرتبط در کنار هم با چالش‌های درمانی رویارویی بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نقش جراحی باید بیش از پیش در علم پزشکی مورد توجه قرار گیرد، افزود: تکنیک‌های نوین جراحی اعم از موقعیت یابی حین جراحی (Navigation)، استفاده از روش‌ها نوین شیمی درمانی و رادیوتراپی، بهره گیری از دانش هوش مصنوعی و ابزارها و روش‌های شبیه سازی به اثربخشی درمان بیماری‌ها بسیار کمک می‌کند.

زالی گفت: بیش از هر زمان دیگر در روش‌های نوین به مدد انجمن جراحی اعصاب پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است. اگر به یک دهه قبل توجه کنیم، شاهد تحولی در درمان رادیوآنکولوژی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های ساختاری دستگاه اعصاب مرکزی بوده‌ایم.

وی افزود: امیدوارم مشی و روحیه کار تیمی میان تمام همکاران، دیده و در سایه کارهای تیمی و رسیدن به دانش بین رشته‌ای، دریچه‌های نوین درمانی گشوده شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.